שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » כמה נפטרו והאם הקורונה הזניקה את התמותה?
עלייה בתחלואה?
בקרב גילאי 60-69 הפער בתמותה בין גברים לנשים עומד על מעל 21%, לעומת נתונים די דומים אשתקד • ההבדלים מתחדדים ככל שכמות נפטרי הקורונה גדלה
מוות מקורונה | צילום: chaiyawat chaidet, שאטרסטוק

דו"ח תמונת המצב היומי של המרכז הלאומי למידע על המאבק בקורונה של אמ"ן מציין הבוקר (א') את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לחודש אוקטובר 2020, ממנו ניכר מתאם גבוה בין התמותה העודפת בחודשים האחרונים, ביחס לתקופה המקבילה בשנים קודמות לבין מספר הנפטרים ממגיפת הקורונה בתקופה הזו.

מהשוואה שנערכה בריכוז נתוני הפטירה בארץ עולה, כי העלייה בתמותה השנתית עומדת על מספר זהה של נתוני הפטירה מקורונה, כאשר בקרב הגברים ישנה עלייה חדה במספר הנפטרים, בהשוואה לעלייה בקרב הנשים שפחות נפטרו כתוצאה מהידבקותן בנגיף.

עוד עולה מהנתונים, כי בקרב גילאי 60-69 הפער בתמותה בין גברים לנשים עומד על מעל 21%, לעומת נתונים די דומים אשתקד. ההבדלים מתחדדים ככל שכמות נפטרי הקורונה גדלה.

יצוין, כי לאחר מספר ימים בשבוע שעבר, בהם הציג משרד הבריאות נתונים על שיעורים שבין 1.4% ל-1.8% בתוצאות החיוביות לנגיף, שהושגו בבדיקות היומיות שנערכו (בין 42.7 אלף ל-55.4 אלף), הרי שבדיווח שהתפרסם הבוקר, עלה כי מבין 15,346 הבדיקות שנעשו אתמול שיעור התוצאות החיוביות עמד על 2.8% ומתוך 2,534 נוספות שנעשו מאז חצות ועד מועד הדיווח, שיעור החיוביות היה כבר 3.3%.

מסתבר, כי העלייה בשיעור הנדבקים מתחיל לתת את אותותיו בתפוסת בתי החולים, שלאחר שכבר החלו לרשום ירידה במספר מיטות האשפוז חלקם מדווחים על עלייה מחודשת בתפוסה שבמקומות מסוימים עמד על 0 מקום.

כך בית החולים קפלן ברחובות שדיווח על תפוסה כללית של 107.4%, והדסה עין כרם בירושלים על 100.66%. יצוין, כי במקביל עלה ל-602 מספר עובדי בתי החולים בבידוד, מהם 106 רופאים ורופאות ו-163 אחיות ואחים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים