שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' ובנט הודיעו על ריצה נפרדת
"איש איש לדרכו"
יו"ר הציונות הדתית הצהיר כי הוא מתכנן להיפרד מהימין החדש בבחירות הקרובות: "לצערנו הדלת נסגרה בפנינו". ימינה: "סמוטריץ בחר הערב לפצל את הימין"
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר הערב (שני) כי בכוונתו לרוץ ברשימה עצמאית בבחירות הקרובות. "איש איש לדרכו", אמר סמוטריץ' בראיון ל'חדשות 12', והדגיש כי השניים יישארו חברים. לדבריו, בנט "לקח על עצמו משימה גדולה וחשובה של שיקום הכלכלה והפרנסה, ואני לוקח על שכמי הדל את המשימה גם לאחד את הציונות הדתית – אבל בעיקר להיות הקול האידיאולוגי, הערכי, הימני בכנסת ישראל".

לשאלה האם מדובר בפרידה סופית או שהדברים עדיין יכולים להשתנות עד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות, השיב סמוטריץ': "האחריות הגדולה שעל כתפיי לא מאפשרת לי לחכות לדקה ה-90 להחלטות של נפתלי – וככה הוא היה תמיד. בסבב ב' הוא אמר מראש 'אני לא מנהל משא ומתן' עד 24 השעות האחרונות – רק אחרי שפייגלין סגר לו את הדלת הוא חזר לציונות הדתית".

עם זאת, למרות דבריו הדי ברורים, אנשיו סירבו לאשר אם מדובר בהחלטה סופית. בימינה מתחו ביקורת על המהלך. "סמוטריץ בחר הערב לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך", נמסר בתגובה רשמית. גורמים בימינה אמרו כי סמוטריץ' לא עדכן אותם על ההחלטה מראש, והם שמעו עליה רק בתקשורת. בסביבתו של בנט אומרים שמבחינתם "הסיפור נגמר", גם אם מדובר בטריק של סמוטריץ' לצורכי משא ומתן.

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: "עשינו כל שביכולתנו בשבועות האחרונים למצוא קווי יסוד ערכיים משותפים, ולקבל התחייבות לא ללכת לממשלת שמאל אחרי הבחירות אלא רק לממשלה לאומית ימנית, כדי שאפשר יהיה לרוץ בשותפות. לצערנו הדלת נסגרה בפנינו. לא נשחק בזריקת בוץ ובמשחקי האשמות. נכבד זה את זה. אנחנו מאחלים לימין החדש הצלחה בדרכם החדשה בפנייה לקהלים חדשים ולשיקום הכלכלה".

"לציונות הדתית יש דרך, מגוונת ועשירה. נעשה כל שלאל ידינו להרים את דגליה של הציונות הדתית והימין האידאולוגי על מנת להביא ממשלה לאומית ויציבה עבור אזרחי ישראל. ממשלה שתטפל בקורונה ובכלכלה, אבל במקביל תחזק את הזהות היהודית של המדינה, תחזק את ההתיישבות, תתקן את מערכת המשפט, ועוד", לשון ההודעה.

גורמים פוליטיים שצוטטו ב'ווינט' אמרו ביממה האחרונה כי השיחות בין סמוטריץ' לבנט התפוצצו, והשניים אמרו בשיחות סגורות שההזדמנות לשותפות בבחירות הקרובות לכנסת קטנה משמעותית. לפי הגורמים, שני מוקשים מרכזיים היקשו על המשא ומתן בין השניים. האחד – ויכוח מר על המיקומים ברשימה. סמוטריץ' דרש ארבעה מקומות בשמינייה הראשונה, ואילו בנט הסכים להעניק לו שלושה מקומות בלבד בעשירייה הפותחת.

ח״כ אופיר סופר (מפלגת הציונות הדתית) בפוסט בפייסבוק: "בשבוע שעבר עוד דמיינתי שזה יגמר אחרת. התנהלות הימין החדש ונפתלי בנט בימים האחרונים הייתה בעלת מסר ברור: מתפצלים וכל אחד הולך לדרכו. לא הייתה התנהלות של ״שותפים״, ולא באמת היה משא ומתן שהתנהל בתום לב".

"במצב שהתקיים, לא הייתה כל סיבה להמשיך בהקזת הדם ההדדית למשך שבועות ארוכים. חבריי ב״הימין החדש״, זה בסדר שבחרתם לרוץ לבד, זה גם בסדר שהתעקשתם לשים בצד את ערכי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי, הכל בסדר".

"רק אל תגררו אותנו שוב למשחקים קטנוניים של האשמות הדדיות ושל ספינים ותדרוכים חוזרים. תהיו בשלכם, אנו נהיה בשלנו. בכבוד הדדי וכל אחד למען מטרותיו שלו. הציונות הדתית, החל מהיום יש לכם בית. לא מתפשר, ערכי, עם דרך ברורה. בעזרת השם נעשה ונצליח", דברי סופר.

סמוטריץ' צייץ הבוקר בטוויטר, בתגובה לטענות שעולות בימין על כך שבמגעים עם בנט דרש מקומות ותפקידים: "בתקופה הקרובה תשמעו הרבה מאוד ספינים פוליטיים שלא היו ולא נבראו. תדרוכים עלומי שם של יריבים פחדנים שמתעסקים בפוליטיקה קטנה של מיקומים, תפקידים וכיבודים. אין לי כוונה להכחיש כל שטות ובכך לשחק לידי הספינולוגים ולהעצים את הספין שלהם".

"אתם מכירים אותי – כשיש לי משהו לומר אני עושה את זה בקולי ובשמי ולא מתחבא מאחורי "גורמים" עלומי שם. כך גם אשתף ואעדכן אתכם ישירות בכל התפתחות. לכל השאר פשוט אל תאמינו", הוסיף סמוטריץ', שמכחיש באופן גורף את הטענות וטוען כי לא הגיעו לשיח על תפקידים ומקומות, וכל השיח כולו נסוב סביב פערים אידאולוגיים.

בנט הסביר היום כי "כאשר העם שלך מפוצל אתה צריך לפעול לאיחוי הקרעים, לא להתנשא ולהמשיך לפצל עוד ועוד. נתניהו מייחל להחזיר אותנו לנישה קטנה, והוא משתמש בפוליטיקאים מסוימים לשם כ. בשונה מאחרים, אנחנו לא נסכים להיות נשלטים מרחוק על ידי נתניהו ואיננו בכיס של אף אחד. הציונות הדתית לא נמצאת בתחרות מתמדת לומר את הדבר הכי קיצוני, מפלג ופרובוקטיבי כדי לתפוס כותרת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים