שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » כמעט שנה לאחר הלינץ' – טרם נעצרו הפורעים
"האבסורד זועק לשמים"
10 חודשים לאחר הלינץ' הקשה בכפר חווארה בשומרון, ובמשטרה עדיין אין התקדמות בחקירת האירוע. עו"ד חיים בלייכר פנה למפקד מחוז ש"י בבקשה למצות את החקירה
רכבם של הנערים לאחר הלינצ' | צילום: ארגון חוננו

חודשים ארוכים לאחר אירוע הלינץ' בכפר חווארה בשומרון והחקירה עדיין מתנהלת. מדובר בלינץ' שבתחילה נחשד כאירוע 'תג מחיר', ובוצעה חקירה מאומצת של גורמי משטרה ושב"כ במטרה להוכיח זאת. אך במהרה התגלה האירוע כלינץ' המוני שנעשה בשלושה נערים יהודיים בשעה שנסעו בתוך הכפר. כעת, פונה עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו למפקד מחוז ש"י, בבקשה לפעול לסגירת התיק, להעמדת מבצעי הלינץ' לדין, ולהכרזה על הנפגעים בלינץ' כנפגעי פעולות איבה.

במכתב ששיגר עו"ד של הנערים, הודגשו הפערים בהתייחסות המשטרה לאופי האירוע, בין םעולות השוטרים כשחשבו שמדובר ב'תג מחיר' ובין פעולותיהם לאחר שהתברר שמדובר בלינץ' המוני. "בתאריך 21.7.23 ,יום שישי, בסביבות השעה 03:00,הותקפו מרשיי בצורה חמורה, בלינץ' המוני ע"י עשרות מחבלים, בכפר חווארה שבשומרון. שניים ממרשיי הצליחו להימלט, אך השלישי, נישבה בידי ההמון שתקף אותו באלימות קשה מאוד", כתב עו"ד בלייכר.

"על אף שמרשיי דיווחו מהרגע הראשון כי בוצע בהם לינץ', תוך עמידה על כך שלא קדמה לתקיפה האלימה כל אינטראקציה בינם ובין התוקפים, לתדהמתם, התחוור להם כי במשטרה עלה חשד לפיו הלינץ' הווה תגובה למעשה מצד מרשיי. כך, היה זה דווקא מרשי, שנעצר ונחקר ע"י השב"כ משך חמישה ימים תמימים, וזאת על אף הפציעות הניכרות שהיו על גופו", תיאר עו"ד בלייכר.

"לאחר שמרשיי השתחררו ללא תנאים", הזכיר עו"ד של הנערים למפקד המחוז, "פניתי במכתב בבקשה דחופה לחקירת נסיבות אירוע התקיפה האלים ולמעצר החשודים השייכים לעניין, כמו גם להנפקת אישור איבה עבור מרשיי, אך קיבלתי מענה כי תיק החקירה עודנו מתנהל, ונעשים מאמצים להגיע לחקר האמת, כך לדברי עורך הדין פלוט מימ"ר ש"י".

בהמשך הפנייה, מתואר כיצד התעלמה המשטרה מפניותיו הרבות של עו"ד בלייכר בנוגע למצב תיק החקירה, ולבקשתו להכיר בנערים כנפגעי איבה. לפי בקשת גורמי החקירה, ניסה עו"ד הנערים לתאם מועד נוסף בו יגיע הנפגע המרכזי בלינץ' לתת עדות נוספת לחקירה, אך חרף כל ניסיונותיו, לא קיבל מענה בכתב ובע"פ מגורמי החקירה עימם ניסה ליצור קשר.

בסיום מכתבו, מצביע עו"ד של הנערים על המחדל המתמשך ועל מריחת החקירה בידי גורמי המשטרה "מכל האמור לעיל עולה תחושה קשה של זלזול בתיק הנדון, וכפועל יוצא – בנפגעי העבירה. לצערי, ואיני כותב זאת בקלות, נראה כי בתיק זה גורמי החקירה מבקשים רק להסיר ידיהם מהחקירה ולסיים את הטיפול בתיק – ויהא המצב הראייתי בתיק אשר יהא, והמשך הטיפול בו במישור הפלילי אשר יהא".

"האבסורד זועק לשמים: מעצר וחקירות שב"כ משך חמשה ימים למתלונן בעודו פצוע, כשנחשד בפגיעה ברכוש של בני מיעוטים. לצד 'שתיקה רועמת', נטולת מעצרים וחקירות, כלפי בני מיעוטים לגביהם קם חשד של תקיפה אלימה ומסכנת חיים על רקע גזעני-לאומני.

מה יגיד אזרח המדינה, כאשר לאחר שהותקף באכזריות עד כדי סכנה לחייו הוא 'זוכה' להתעלמות מוחלטת מצד רשויות אכיפת החוק והביטחון, אך בה בעת, כשהוא נחשד בעשיית נזק לרכוש הוא 'זוכה' לייחס מתעמר ואכזרי, וכל זאת ללא בדל ראיה נגדו?, אבקש מכבודו לפעול בנחישות לתיקון העוול", כתב עו"ד בלייכר.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כמו שעד עתה לא נעצר שום פוצע שפצע יהודים עד זוב דם, רק בגלל שעזבו את קהילתם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים