שיתוף
תגובות
חדשות » כן להדרת חרדים, לא להדרת ערבים
נגד הילדים
במהלך נאומו במליאה על חוק הגיוס חשף ח"כ אשר פגישה שנועדה להביא תקציבים לרע"מ על חשבון תקצוב מוסדות המוכש"ר – כדי לפגוע בציבור החרדי
ח"כ יעקב אשר במליאת הכנסת | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

ח"כ יעקב אשר נאם היום (שני) במליאת הכנסת בעת הצגת חוק הגיוס על ידי שר הביטחון בני גנץ, ותקף את מופע הצביעות של הממשלה תוך שהוא חושף פגישה שהייתה במשרד האוצר עם נציגי רע"מ.

אשר התייחס לדברי גנץ שדיבר על החזון של גיוס לכל ושירות לאומי לכל. "אני לא יודע רק אם אומרים את זה לחברי הסיעות הערביות, בטח לא לאלה שחברים בקואליציה. אני לא ראיתי שהוא מאמין באמת במה שהוא אמר כאן מעל הדוכן ומרגיש את הצורך החשוב לבוא ולחוקק חוק שאמור כביכול לעשות שוויון במדינת ישראל".

לדברי אשר, גנץ, כשר ביטחון עם עבר ביטחוני עשיר, "יודע שלכפות שירות בנושא ביטחוני – זה לא עובד. לא בסנקציות כלכליות, לא עם סנקציות פליליות. צבא לא יכול לעבוד על כפיה וזה לא עובד ככה".

"אלא מה? זה המשך הצביעות. הרי האיש שדיבר הכי הרבה על נושא הגיוס, זה ליברמן. והאיש הזה  לאורך כל הזמן מדבר על גיוס. אבל תמיד הוא אמר: חרדים וערבים. גם נציגו בוועדת פלסנר בזמנו, שדנה על חוק הגיוס, התפטר בגלל שלא היו מוכנים להכניס את כל הציבורים. אז יש היום דבר שנקרא צביעות. מדברים על שוויון אבל לאף אחד אין אומץ לעשות שוויון אמיתי".

כהוכחה לצביעות של הממשלה ושל שר האוצר איווט ליברמן, המדברים גבוהה על שוויון אבל בפועל פוגעים רק בציבור החרדי, חשף ח"כ יעקב אשר סיפור שהתרחש בימים האחרונים, בנוגע לתקצוב המוכש"ר – המוסדות המוכרים שאינם רשמיים.

במסגרת תקציב המוכש"ר, יש סעיף של שעות תמרוץ וטיפוח. ח"כ אשר סיפר כי "יו"ר ועדת הכספים קיבל הוראה ממשרד האוצר: 'אתה לא מוסיף שקל בנושא הזה'. אבל מי שנפגע מזה, הם גם החרדים וגם הערבים שיש להם מוכש"ר".

כדי שלא לפגוע בערבים, "הייתה ישיבה אצל האוצר עם נציגים של רע"מ ושם נאמר להם: 'נעביר לכם את הכסף ייעודי, אבל לחרדים זה לא יעבור'. התקנה הזאת לא תעבור כדי שהחרדים לא ייהנו ממנה – ואני עומד מאחורי כל מילה שאני אומר".

אשר תקף את הצביעות של ליברמן: "גם אחרי הכישלון שלו במעונות הוא אמר שציבור המשרתים בצבא הפסיד. הממשלה הזאת יודעת להתחשב באמונות ובהשקפת העולם של ציבור שהוא אינו יהודי, שהוא מוסלמי או נוצרי. אבל את הציבור החרדי שאת אמונתו בתורת ישראל, שזה מרכיב הביטחון מספר אחד של מדינת היהודים, אין לנו מרכיב ביטחון אחר, יותר חשוב מהתורה עצמה שליוותה אותנו אלפי שנים, בזה אין התחשבות".

הוא סיים והצהיר: "זה לא יעזור לכם. מי שירצה ללמוד תורה במדינת ישראל – ילמד תורה על פי האמונה היהודית שלנו ולא יעזור עוד אלף חוקים, ואלף בג"צים – נצח ישראל לא ישקר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים