שיתוף
תגובות
חדשות » מרן הגר"י יוסף: "הממשלה פוגעת בשבת, ובכל הקדוש והיקר"
זעקת השבת
הראש"ל הגר"י יוסף זעק נרגשות: "בתקופה זו בה רוצים לפגוע בכל הקדוש והיקר, צריך להגביר את הפעילות למען השבת, לא לפחד מאף אחד, יש לנו את התורה שלנו"
הגר"י יוסף וח"כ אבוטבול

קהל גדול ובמרכזם עשרות ראשי ארגונים ומפעלים העושים למען שבת קודש, התכנסו ביומא דהילולא של משה רבינו ע"ה, עליו נאמר "ישמח משה במתנת חלקו", בכדי להתחזק בצוותא ולהגביר את הפעילות הנעשית במגוון תחומים לרומם את קרן השבת בארצנו הקדושה, ולהגביר פעלים לשמור על חומות השבת מפני מהרסיה רח"ל.

היו שם בכנס שנערך בבית המדרש המרכזי 'ממזרח שמש' בבית שמש, עשרות פעילים מכל קצווי ארץ, כל אחד עם התחום שלו, זה במצוות עירובין, זה בחיזוק עסקים שומרי שבת, זה בחלוקת ערכות של פלטות ומיחמים למשפחות חילוניות שמבקשות לשמור שבת, ועוד מגוון תחומים של הפצת אור השבת, שיעורי בהלכות שבת, מדבקות של שבת, אירוח צעירים לשולחנות שבת, והרשימה לא נגמרת, שכן בשנים האחרונות ישנה התעוררות רבה וארגונים רבים קמו למען חיזוק השבת, כולל כמה ארגונים שקמו רק בשנה האחרונה.


את היוזמה לכנס את ראשי הארגונים לקח על עצמו חה"כ הרב משה אבוטבול יו"ר השדולה בכנסת למען השבת, שאמר בדברי הפתיחה שלו במעמד כי הוא חושב שדווקא בתקופה זו שיש ממשלה המבקשת לעקור את הכל, צריך לאחד כוחות בין כל הארגונים להביא את אור השבת, ואם אמרו 'מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך', בוודאי שיש כאן הרבה אורות של שבת, שבכוחם נוכל לגבור על גזירות הממשלה, ולרומם את קרן השבת.

את המשא המרכזי בכינוס נשא מרן הראש"ל והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, שחיזק בדבריו את הפעילים ואמר כי זכותם גדולה לעשות ולפעול למען השבת של הקב"ה, עליה נאמר "מתנה טובה יש לי בבית גנזי", ואין ספק שככל שיצליחו לרומם את קרן השבת, ולהביא את אור השבת גם למקומות הרחוקים, כך תהיה סייעתא דשמייא גדולה לעם ישראל.

בדבריו אמר כי חכמינו אמרו כי מי שמחלל שבת יינו יין נסך, ולכאורה מדוע דווקא נאמר כך על מחללי שבת ולא על אלו שרח"ל עוברים על מצוות אחרות של התורה, אלא כי השבת היא ברית ואמונה בין עם ישראל והקב"ה, ומי שפוגם בכך, פוגם בקשר של עם ישראל עם בורא עולם, ולכך עונשו גודל. בוודאי שמידה טובה מרובה, מי שמחזק את הקשר הזה, מי שמביא שעוד אנשים ישמרו שבת, מי שמביא ששומרי ידעו הלכות שבת ויקיימו שבת כהלכתא, יש לו זכות גדולה במיוחד.


בהמשך הדברים סיפר איך הייתה נראית שבת קודש אצל אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, איך כל השבת היתה תורה, בלילות שבת אחרי הסעודה היה יושב עד 2 לפנות בוקר ללמוד את תשובות הגאונים והראשונים על הסדר, זה היה לפני כ-60 שנה, היו לילות קרים, לא היה כסף לחימום הבית, והוא ישב עם מעיל חורף ולמד לתוך הלילה. לעומת זאת בשבתות הקיץ היו שבתות שהיה מוסר בהם שבע שיעורים בשבת, הולך ממקום למקום, עוד שיעור ועוד שיעור, וכך ניצל את שבת קודש ללימוד התורה.
בדבריו גם עמד על הקשיים המרובים שהתרבו לאחרונה, כאשר אין יום שלא שומעים על גזירות חדשות, על השבת, על החמץ, על הכשרות, על הגירות, כל הזמן אנחנו שומעים על עוד רצון לפגוע בשמירת השבת והמצוות, ולכן צריך לזכור כי על כל אחד מוטלת האחריות לחזק את השבת ואת המצוות. יושבים כאן ראשי ארגונים, עושים פעילות חשובה, אבל עכשיו בתקופה זו צריך להגביר את הפעילות, לא לפחד מאף אחד, יש לנו את התורה שלנו ואת האמונה שלנו, ועם האמת צריך ללכת עד הסוף, וסוף האמת לנצח.
בשלהי דבריו חיזק את יו"ר השדולה חה"כ הרב משה אבוטבול, באומרו כי מוטלת עליו אחריות כבירה, לא קל להיות איש ציבור במקום שכזה, בפרט בתקופה שכזו, אבל כאשר יודעים את המטרה, זוכרים כי כוח המשלח בשליח, והקב"ה יחזק אותו להגביר את הפעילות למען השבת ולקדש שם שמים.
עם תום דבריו של מרן הראש"ל שליט"א, חילק תעודות הוקרה לעשרות ראשי הארגונים, תוך שהוא מברך כל אחד באופן אישי ומחזק את ידיו להרבות פעלים לרומם את כבוד שבת מלכתא.

הגאון רבי דוד כהן שליט"א המרא דאתרא של קהילת ממזרח שמש, אמר בדברי ברכתו במעמד כי החשיבות של העשייה למען השבת היא כאשר היא נעשית עם להט של שבת, לא עם קרירות, אלא עם אש של עשייה וכך ניתן לחולל פלאות.


הגאון רבי פנחס בלויא שליט"א ראש כולל 'קנין יוסף' ומגיד שיעור בדף היומי בביהמ"ד ערך סיום על סדר מועד שנלמד ע"י עשרות בעלי בתים דבר יום ביומו. בדבריו במעמד הזכיר את דברי מרן החפץ חיים שאמר כי השבת זה השלט של עם ישראל, 'אות היא לעולם', ואם רוצים לדעת אם החנות פעילה בודקים דבר ראשון עם השלט קיים.

הגאון רבי שלמה גבאי שליט"א ראש הכולל במושב הודיה שבדרום, עמד על החשיבות של הפצת אור השבת מתוך נועם וחן, ואמר כי יש כיום צימאון גדול בעם ישראל, בני נוער רבים רוצים להתקרב, וצריך לרדת אל העם ולהביא את אור התורה והשבת.


הגאון רבי משה רוטשטיין שליט"א דמו"צ בבית שמש אמר בדבריו, כי הכנס הוא חשוב על עצם הכינוס שבו, אבל עלינו לדעת כי יש אתגרים רבים בפני הציבור, וחשוב לצאת עם הסברה נכונה, אם זה באתרים שומרי שבת ואם זה להקפיד לקנות אך ורק ברשתות שומרות שבת. הכנס הזה והפעילות הזו צריכה להגביר את התודעה הציבורית, וככל שבציבור שלנו יקפידו יותר לקנות אך ורק אצל שומרי שבת, כך יסגרו חנויות הפועלות רח"ל בשבת.

בהמשך הכנס נערכה סעודת מצווה לכבוד הילולת משה רעיא מהימנא, ובמהלך הסעודה נערך רב-שיח כאשר כל אחד מראשי ונציגי הארגונים הציג את דפוסי הפעילות שלו, וכן העצות שיש לו לתת בכדי להעצים את כלל הפעילות.


הרה"ג רבי ראובן זכאים שליט"א חבר ועדת הרבנים למען השבת, אמר כי בשנים האחרונות הפעילות הולכת ומתרחבת, יש יותר מודעות לחזק מקומות שומרי שבת, אבל יש עוד הרבה מה לעשות. עם ישראל ברובו מכבד את השבת, וצריך לחבר את כולם לדרישה לשמור על השבת כיום המנוחה של כל התושבים, בלי תחבורה ציבורית, בלי חנויות, ובלי פריצות נוספות שפוגעות בשבת.

חה"כ הרב יואב בן צור אמר כי ממשלת הזדון מבקשת להגביר חילולי שבת ולהפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אך הוא יכול להעיד אישית שנפגש בלשכתו עם 13 ראשי ועדים של נהגים בתחבורה הציבורית וכולם מתנגדים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. למען הצלחת המאבק בנושא זה, צריך לרתום גם אותם למאבק, ולעצור כל ניסיון של הממשלה הנוכחית לשנות סדרי בראשית.


הרב צבי גלסנר יו"ר הועדה למען השבת, סיפר כי לפני כ-40 שנה בעת שהוקמה הוועדה, היה זמן שבו התרבו חילולי שבת, הלכו כמה עסקנים למרן הרב שך זצ"ל ושאלו אותו מה לעשות. השיב להם מרן הרב שך, "אינני יודע אם יש מה לעשות, אבל וודאי שעלינו מוטל למחות על כך, ואסור לשתוק מול פגיעה בשבת קודש". בהמשך דבריו סיפר על הפעילות שנעשתה בימים ההם, ואמר כי יתכן ואם השדולה הייתה קמה לפני 30 שנה, היינו היום במצב טוב יותר.

הרב ישראל הלפרין מוותיקי הפעילים למען השבת אמר כי הכוח של האחדות יכול לחזק את הפעילות, בחסידות אומרים שכל אחד צריך להיות 'פנסאי', הווי אומר לא לשמור את האור רק לעצמו, אלא להאיר לאחרים, ואת זה צריך לעשות בכל מקום.


הרב אבי בן-ישראל ראש ארגון 'ושמרו' סיפר כי הארגון הוקם לפני פחות משנה, אבל אין כמעט יום שאין ביקוש לקבל את ערכות השבת, הארגון מחלק ערכות למשפחות חילוניות שמבקשות לשמור שבת, פלטות, מיחמים, גביע לקידוש, מפית לחלות, ועוד. לא יאומן מה קורה היום, אנחנו כל הזמן מחלקים, מגיעים אלינו פניות מכל ארגוני הקירוב, וב"ה אפשר לראות שיש מהפכה בעם ישראל, אפילו להודו שלחנו 50 ערכות, לאוקרינה לפני המלחמה שלחנו 200 ערכות, עם ישראל מתקרב לשבת, אולי בתקשורת לא מדווחים על כך, אבל הצימאון גדול.


הרב אורי מנשה ראש ארגון 'מאירים את השבת' שכבר הפיץ מאות אלפי שלטים על שמירת שבת, סיפר על הפעילות הרבה שנעשית בתחום, ועל כך שבערים כמו בעיר מגוריו רמת גן, יש השפעה רבה לשילוט הזה, וזה מעורר שיח בציבור.
הרב יונה ארליך ראש ארגון 'משמרת השבת' באשדוד, סיפר על הפעילות הנעשית באשדוד, אם בחלוקת נרות שבת, הפצת זמני השבת בכל שכונות העיר, ופעילויות נוספות מול חנויות שמבקשות לפתוח בשבת. בדבריו קרא להגביר את המודעות של הקפדה לקנות אך ורק ברשתות שומרות שבת, שיש לכך השפעה אדירה גם על החנויות האחרות. כמו כן קרא למנהלי המפעלים ולוועדי העובדים להקפיד על כך שבחלוקת תלושי המתנות לעובדים בערבי חגים, יהיו אלו תלושים שניתן למימוש אך ורק ברשתות שומרות שבת.


הרב אלי לינקר יו"ר עמותת אלי"י הדואגת לאירוח צעירים בשבתות במשפחות חרדיות, סיפר על הרושם האדיר ששבתות אלו נותנים לצעירים, והצעירים מצביעים על כך כנושא שהכי השפיע עליהם, ולכך צריך להעצים את הכלי הזה. יש לנו את הנשק הטוב ביותר, אך אנחנו לא מספיק משתמשים בו.


הרב משה אנגלרד מארגון "מוקד העירוב בארה"ק", סיפר על העשייה הנעשית בתנאים לא תנאים להביא לתיקון העירובין, כמו כן להגיע למושבים שאין בהם עירוב ולהציל בכך את הרבים. בדבריו הזהיר כי חשוב שאלו שמטפלים בעירוב יהיו ת"ח מוסמכים, ולא כל משיכת חוט יכולה לתקן עירוב.


הרב אביעד גדות מנכ"ל עמותת 'תורת לחימה' סיפר על הפעילות שלהם שנעשית בכדי לשמור על השבת במחנות הצבא, כמו כן סיפר כי אחד מראשי הארגון נמצא בימים אלו בשיח מתקדם עם בעליה של רשת גדולה לסגור אותה בשבת, מה שאומר שאסור אף פעם להתייאש, ויש לפעול להגביר את שמירת השבת כערך עליון של כל עם ישראל.


ר' יאיר שחר הפועל להביא לכך שהמשחקים הציבוריים יעברו לימות החול, סיפר כי כבר החתים למעלה מ-300 שחקנים שרובם הגדול לא שומרי שבת, אך כולם רוצים להפסיק את המשחקים ביום השבת. עשינו בשבוע שעבר הפגנה גדולה בענין, היה לזה הד רב, גם חה"כ אבוטבול השתתף בה, ובסקר שנעשה רח"ל בשבת, רובם הגדול תמכו בכך שצריך להפסיק עם המשחקים בשבת.

הרב דוד ססובר מייסד גלאטיול, סיפר כי הצליח לרכז למעלה מ-400 אתרים ואטרקציות שסגורים בשבת, זהו מידע עצום שצריך להביא אותו לציבור, וכל מוסד שיוצא לטיול או משפחה, צריך לבדוק שהאתר סגור בשבת. כמו כן סיפר כי הוא הולך להקים מוקד טלפוני שניתן יהיה לרכוש כרטיסי כניסה בהנחות לאתרים שומרי שבת.


ר' שי גליק מנכ"ל ארגון 'בצלמו' סיפר על המאבקים שהוא מנהל מול מפעלים או מקומות עבודה שלא מעסיקים עובדים בגלל שהם שומרי שבת. חשוב להדגיש כי זה לא חוקי, ולכן מי שניתקל בדבר זה, שיפנה אלינו לארגון ונסייע לו. כמו כן הוסיף כי חשוב לדעת כי מי שקונה בחנות המחללת שבת, בסופו של תהליך גורם שלבן שלו או לו בעצמו לא יהיה בסוף מקום עבודה.
את הכינוס סיכם חה"כ הרב משה אבוטבול בתודה לכל ראשי הארגונים שבאו ושיתפו את כולנו בפעילות ובעשייה, ואמר כי בכוונתו למסד את הנושא הזה, ולערוך מעת לעת כינוסים נוספים של ראשי הארגונים.

יצוין כי במהלך הכינוס הושקה החוברת המהודרת שהוציאה השדולה לכבוד הכנס, חוברת המכנסת את דבר גדולי ישראל להקפיד על קניה במקומות ובאתרים שומרי שבת, מכתבם של גדולי ישראל מהחורף האחרון שניתן לשדולה בקריאה להקדים את זמן הנסיעות בערבי שבתות של החורף. בחוברת יש מידע על הפעילות שנעשתה בשנה האחרונה, וכן רשימת האתרים שסגורים בשבת. החוברת המיוחדת חולקה לכל המשתתפים, כמו כן מגנט מהודר עם התפילה בעת הדלקת נרות שבת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים