שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כנס חירום בכנסת על המנהל האזרחי
"חושב שהוא האו"ם"
בכנס חירום שהתקיים בכנסת בעקבות החשיפות השונות סביב מחדלי המנהל האזרחי הביעו חברי כנסת מגוש הימין תרעומת על המציאות בה פועל הגוף המסונף למשרד הביטחון כאו"ם
ח"כ עמיחי שיקלי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח״כ עמיחי שיקלי (ימינה) יחד עם ארגון 'עד כאן' ערכו היום בכנסת כנס חירום על המנהל האזרחי בעקבות החשיפות השונות סביב מחדלי המנהל האזרחי.

כזכור, אחד מהפרסומים עסק בעובד בכיר במנהל האזרחי, נידאל א-טארי, האחראי על כל רישום הקרקעות ביו״ש, אשר נחטף בפעם השנייה על ידי רשות הפלסטינית ועד כה הוא לא חזר לעבודתו.

עוד נחשף, כי לאותו עובד ניתנה הרשות על ידי קמ"ט משפטים במנהל האזרחי לקחת מסמכים רגישים המכילים את רישום המקרקעין של עשרות אלפי דונמים ביו"ש. אותם מסמכים נעלמו כלא היו.

בכנס נכחו חברי כנסת רבים וכן בכירים נוספים מההתיישבות, ביניהם: קובי אלירז, יועץ שר הבטחון לעניני התיישבות לשעבר, סגן ראש מועצת בנימין רפול אנגל ועו"ד מוטי וינצקי.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי שיזם את הכנס, אמר במהלכו כי "בשטחים הפתוחים ביהודה ושומרון מתנהלת מלחמה של ממש. מהצד האחד, רשות פלסטינית משופעת תקציבי עתק ממדינות אירופה שנחושה לקבע עובדות בקרקע, תוך צפצוף מוחלט על הסכמי אוסלו ובנייה פרועה בשטחי C, פגיעה אנושה באתרי מורשת ייחודיים, פריצת דרכים והקמת מחצבות כמעט באין מפריע.
מהצד השני, מדינת ישראל, שלא השכילה לשנס מותניים ולהתמודד עם האתגר. בתווך נמצא גוף שלעיתים נראה שהוא כאילו מהאו"ם, גוף שיודע לנקוט ביד קשה נגד הפרות בנייה של מתיישבים יהודיים ביהודה ושומרון, ובוחר להתעלם, במקרים רבים מדי, מהבנייה הפלסטינית המשתוללת. גוף שיש עליו פיקוח ממשלתי רופף".

חה״כ אורית סטרוק אמרה, כי "המנהל האזרחי הוא גוף מלא כשלים, חסרונות ובעיות. מה שקובע בסוף זו הדירקרטיבה. השאלה אם המלחמה על השטח קוראת במעמד צד אחד בלבד. המטרה שלנו היא לשנות את הדירקטיבה ככה שאנחנו נרצה לנצח וישנו את דפוסי הפעולה. מאז שגנץ שר הביטחון יש רצון להפסיד והמנהל האזרחי הפך להיות הרגל המסיימת של הרשות הפלסטינית".

לדברי חה"כ שמחה רוטמן, "הסיפור האמיתי הוא שיתוף פעולה מלא בין הרשויות שאמורות להיות בשליטת ישראל לרשות הפלסטינית. בתחום האזרחי הפכנו להיות אסקופה נדרסת. קבלנו החלטה שאנחנו לא נאבקים. מדינה פלסטינית כבר קמה".

"מתסכל שאנחנו עובדים מול גוף כמו המנהל האזרחי. המנהל האזרחי צריך לסייע ולחזק את המדינה היהודית", אמר בדיון חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס.

קובי אלירז שייעץ בעבר לשר הביטחון בעניני ההתיישבות אמר שישנם "הרבה עסקאות שנעשות בין פלסטינים. העסקאות לא נעשות במחשב אלא ביד. כל עסקה שהיא בקרבת ישוב יהודי או מובלעת יהודית מדליקה נורה אדומה אצל הפלסטינים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים