שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » "כנראה נידרש לחיסון שלישי אחרי כשנה"
מנכ"ל פייזר
אלברט בורלא התייחס למנת החיסון השלישית לקורונה ואמר כי ייתכן שנזדקק לזריקת "בוסטר" שנה אחרי קבלת המנה השנייה. לדבריו, ייתכן שקבלת חיסון תידרש בכל שנה
מנכ"ל פייזר אלברט בורלא | צילום: צליומסך

מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא, העריך כי ייתכן ויהיה צורך במנה שלישית של החיסון נגד הקורונה, כשנה לאחר קבלת המנה השנייה. בראיון ב-CNBC שפורסם היום (חמישי) והוקלט בתחילת החודש, אמר בורלא כי ייתכן ואנשים יצטרכו להתחסן מדי שנה נגד הנגיף.

על פי בורלא, החיסונים נגד מגפת הקורונה צפויים להפוך לחלק קבוע מהחיים שלנו לאורך שנים רבות וככל הנראה אנשים יצטרכו להתחסן מדי שנה, שכן הווריאנטים ממשיכים להתפשט ובמדינות מסויימות ישנם אף זנים שהופכים דומיננטיים.

מדובר בהתפתחות משמעותית, שכן עד כה לא היה ידוע לכמה זמן החיסון יעיל ומתי יהיה צורך, אם בכלל, לקבל מנה נוספת. "זה חשוב מאוד לדכא את סכנת ההידבקות בקרב קבוצות הסיכון", אמר לכתבת CBS במהלך אירוע של חברת CVS האמריקנית.

פייזר והחברה השותפה שלה לחיסון, ביונטק, עדיין נמצאות בשלבי מחקר כדי להבין מהו הטווח המקסימלי שבו נשארת כמות מספקת של נוגדנים בגוף. תוצאות המחקר הזה יהיו קריטיות שכן הן ייקבעו בשנים הקרובות מה תהיה התדירות שבה יידרשו אזרחי העולם להתחסן.

בתחילת החודש הודיעה פייזר, בהתבסס על עדכון מידעי החיסון שפיתחה, כי החיסון יעיל במיוחד גם שישה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה. בפברואר הודיעה החברה כי היא בוחנת מתן מנה שלישית על מנת להבין טוב יותר את התגובה החיסונית כנגד הזנים החדשים של הנגיף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים