שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » כפפה טכנולוגית תסייע לחולי פרקינסון
טכנולוגיה רפואית
הכפפה מסייעת לחולי הפרקינסון להתמודד עם רעד בידיהם • המכשיר מחובר עם מנגנון שמתנגד בכיוון ההפוך לכיוון הרעד של החולה
תגיות: ,
הכפפה של GyroGear | צילום: GyroGear

חברת GyroGear  הודיעה כי השלימה את פיתוחה של כפפה חדשנית בשם GyroGlove, זאת במטרה להקל את סבלם של חולי פרקינסון. הכפפה החדשה גורמת להפחתה ואף להעלמת הרעד בידיהם של החולים, תופעה ממנה סובלים כ-200 מיליון איש ברחבי העולם בשל מחלת פרקינסון, והפרעות אחרות הגורמות לרעד ופוגעות משמעותית באיכות החיים.

הרעד פוגם משמעותית באורח החיים, ובמצבים חמורים הוא אינו מאפשר לבצע משימות יומיומיות כמו אכילה, שתייה, כתיבה, שימוש במחשב, החזקת טלפון סלולרי או לחיצת יד.

הכפפה החדשנית פועלת עם מנגנון שמתנגד לכיוון תנועות הרעד של היד. המנגנון גורם לגירוי עצבי מקומי כזה המפעיל פעולת נגד של השרירים המתכווצים, כך שכיוון הרעד מנוטרל.


פרקינסון היא אחת המחלות הקשות ביותר והשכיחות מאוד גם בישראל, המחלה נגרמת עקב חוסר במעביר העצבי דופמין, בשל התנוונות אזור במוח שנקרא "המוח השחור".


המחלה מתקדמת בחמישה שלבים, כאשר אחד הראשונים שבה הוא שינוי עדין במבנה הקול שלרוב אינו מובחן ביום יום. תסמיני המחלה הבולטים נוטים להופיע כשהמחלה נמצאת כבר בתהליך מתקדם, לכן גם האבחון מתבצע כשכ-60% מתאי העצב באזור במוח השולט על הפעילויות המוטוריות כבר הרוסים. לכן, יכולת הטיפול והשיקום נמוכות.


הטיפול במחלה כולל בין היתר תרופה המאזנת את רמת הדופמין במוח, פיזיותרפיה ובמקרים קשים ניתוח או טיפולים בגירוי חשמלי למוח.

אחת הנסייניות של הכפפה החדשה , ג'ני פילד בת ה-57 מבריטניה, סיפרה: "רעד הוא נכות נסתרת. השרירים כואבים, המכות שמקבלים בכל תנועה של היד, והקושי לבצע פעולות בסיסיות. מרגע ששמתי את הכפפה, השרירים נרגעו. אני מצליחה להינות מהתחביבים, לעבוד בצורה יעילה, להקליד מול המחשב".


בחברה לא מסרו עדיין על מועד השקת המכשיר בבריטניה, או עלותו.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. בשורה לה אני ממתינה כבר 5 שנים וכל יום שעובר הוא יום הפסד .בהצלחה אשמח לפרטים בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים