שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » כ"ץ: הדירוג ונתוני הלמ"ס מאכזבים את השמאל
נתוני הלמ"ס
על רקע הותרת דירוג האשראי של ישראל ונתוני הלמ"ס המפתיעים, משגר שר האוצר 'עקיצה' לשמאל על רקע התחזיות הקודרות: "200,000 ישראלים חזרו לעבודה לאחר ששבו מחל"ת"
ישראל כץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר האוצר ישראל כץ התייחס הבוקר להותרת דירוג האשראי הגבוה של ישראל במקומה והגדרתה על ידי חברת S&P כ"יציבה", לצד נתוני הלמ"ס שהתפרסמו אתמול, המצביעים על צמיחה מפתיעה, ושיגר 'עקיצה' לאופוזיציה.

"בשורה טובה למשק הישראלי, אכזבה נוספת לפרשני השמאל", כותב כץ בפתח ההודעה שכתב בטוויטר. "אחרי החלטת חברת דירוג האשראי S&P לאשר מחדש את דרוג האשראי הגבוה של ישראל, פרסמה אתמול הלמ"ס כי ברבעון השלישי, שבו שוחרר הסגר הראשון (עד 18.9) הייתה צמיחה של 38% בתוצר (!) שמציבה את ישראל במקום טוב וגבוה לצד הכלכלות המובילות בעולם".

"כמו כן, בעקבות שחרור של חלק מההגבלות, חזרו לעבודה באופן כמעט מיידי 200 אלף אנשים שהיו בחל"ת".

לדברי שר האוצר, "ברור שעם חזרת הסגר ברבעון הרביעי צפויה ירידה בתוצר ועליה באבטלה, אבל הנתונים משקפים את הכיוון הנכון ופוטנציאל הזינוק של המשק כאשר לישוב לפעילות מלאה".

"אמשיך לפעול לפתיחת ענפי המסחר והמשק השונים, תוך המשך הסיוע למובטלים, לעצמאים ולאנשי העסקים לעבור את התקופה הקשה, לצד קידום תקציב המדינה לשנת 21 יחד עם חוקי ההסדרים שכוללים תחרות ורפורמות חשובות שיסייעו לכלכלה הישראלית לחזור למסלול של צמיחה ופיתוח".

יצוין, כי מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול עולה, כי ברבעון השלישי של השנה (תקופת הקורונה), נרשם זינוק של 37.9% בצמיחה ביחס לרבעון השני. עוד עולה, כי בחישוב השנתי ביחס לשנה שעברה באותה נקודת זמן, הירידה בתוצר הלאומי הגולמי היא 1.4% בלבד, מדובר בנתון נמוך מאוד ביחס למדינות מערביות אחרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לנתונים ואמר כי מדובר בעוד הוכחה לכך שאנו מנהיגים את ישראל בדרך הנכונה. "אחרי שהשבוע דירוג האשראי של ישראל אושר ברמתו הגבוהה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום שכלכלת ישראל נפגעה הרבה פחות מרוב מדינות המערב ברבעון השלישי של 2020 – פחות מארה״ב, קנדה, גרמניה, צרפת, שוודיה, איטליה, ספרד ועוד. בבריאות ובכלכלה – נמשיך להוביל את ישראל ולקבל את ההחלטות הנכונות!", אמר נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים