שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כ"ץ: "מקווה שכחול לבן תאפשר לקדם תקציב"
דירוג האשראי
שר האוצר ישראל כ"ץ שיגר הבוקר עקיצה מרומזת ליו"ר האופוזיציה לפיד ואמר כי הותרת הדירוג על כנה "מהווה תשובה ניצחת לכל הפרשנים והפוליטיקאים שניבאו שהדירוג יירד
ישראל כץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס הבוקר לירי הלילה על יישובי הדרום והשפלה ולחתימת הסכם הרכישה מול ענקית התרופות 'פייזר' לחיסונים לקורונה.

"יש לקיים דיון על ההיבטים האזרחיים והביטחוניים בנוגע לכל מה שקורה כעת בעזה", אמר כ"ץ בראיון לרשת ב'. לדבריו, הוא כבר הציע בעבר לקיים בעזה 'הפרדה אזרחית', "במיוחד עכשיו כשרואים פה פוטנציאל כלכלי. חייבת להיות גם הרתעה".

על חתימת ההסכם עם חברת 'פייזר' לרכישת חיסונים אמר, כי "התערבותו של ראש הממשלה במגעים מול החברה תרמה תרומה משמעותית. אלא שבאשר למועד אספקת החיסון אין כרגע ודאות, לפי הסיכום אנחנו אמורים לקבל את החיסונים בחודש ינואר".

"אני מניח שחברות נוספות יפרצו קדימה, וברגע שתהיה לנו את האפשרות להביא חיסון – זה יהיה בעצם סוף המשבר", הוסיף.

שר האוצר התייחס גם להחלטת חברת דירוג האשראי העולמית S&P להשאיר את דירוגה של ישראל ברמה הנוכחית ואמר כי "ההחלטה מבטאת הבעת אמון בכלכלה הישראלית".

"העובדה שאנו נמצאים במקום טוב ביחס למדינות העולם, מהווה תשובה ניצחת לכל הפרשנים והפוליטיקאים שניבאו שהדירוג יירד ושהכלכלה הולכת לקרוס", הוסיף כ"ץ תוך שהוא משגר עקיצה לח"כ יאיר לפיד וחבריו לספסלי האופוזיציה.

על משבר התקציב מול 'כחול לבן' סיפר שר האוצר: "קיימתי יותר מ-20 ישיבות בנוגע לתקציב 2021. כל הצוותים עובדים יומם ולילה כדי שנביא תקציב עם עשרות חוקי הסדרים, רפורמות ותוכנית כלכלית לממשלה עד למחצית חודש דצמבר. מקווה שכחול לבן תאפשר למשרדיה לעבוד מול האוצר כדי לקדם את התקציב".

כזכור, אתמול עם הודעת חברת דירוג האשראי S&P על השארת דירוגה של ישראל ברמה -AA, אמר ראש הממשלה, כי "מדובר בעוד הבעת אמון מרשימה במדיניות הכלכלית שאנו מובילים כשחברת דירוג האשראי העולמית S&P משאירה את דירוג האשראי של ישראל ברמתו הגבוהה ללא שינוי בזמן משבר הקורונה העולמי, ובשעה שהיא הורידה את דירוג האשראי למדינות מפותחות".

ראש הממשלה הוסיף: "נמשיך להוביל את כלכלת ישראל באחריות ונסייע לעסקים, עצמאים, שכירים ולכל מי שנפגע ממשבר הקורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים