שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הממשלה תאשר הבוקר את הגבלת התקהלויות
מועדי ישראל
הממשלה צפויה לאשר הבוקר 'תיקון תקנות הגבלת פעילות' שתאסור התקהלויות של מעל 2 אנשים במרחב הפרטי בקרב המגזר היהודי החל מהשעה 17:30 בערב למשך ימי החנוכה
תגיות: ,
סגר בבני ברק | צילום: באדיבות המצלם

לאחר שהייעוץ המשפטי הנחה כי לא ניתן להטיל 'סגר לילי' בשל בעיות משפטיות, תתכנס הבוקר הממשלה ותעביר בהוראת שעה תקנות חדשות האוסרות על התקהלויות של מעל 2 אנשים אשר אינם מתגוררים באותו בית.

כזכור, אמש הסביר המשנה ליועמ"ש רז נזרי מדוע יש קושי משפטי להטיל סגר. "אני לא רופא, אני משפטן. כל הסיפור הזה של איזון בין כלכלה לבריאות זה הכרעות לא פשוטות. תפקידנו לסייע לממשלה בגבולות הדין, אבל כאן לא ניתן לנו הסבר מקצועי", אמר נזרי בראיון לרשת ב'. אלא שמסתבר כי נמצאה הלוליינות המשפטית שתאפשר 'השלמת תיקון' לתקנות קיימות.

אמש הועבר לעיון שרי הממשלה על ידי משרד הבריאות, תזכיר ההצעה שאמור לעלות היום לדיון בקבינט הקורונה תוך שהם נקראים להעיר את הערותיהם ולהציג את השגותיהם על היוזמה.

להלן טיוטת תיקון תקנות הגבלת הפעילות שיידון בקבינט:

א. מיום 10.12 עד יום 18.12 משעה 17:30 עד שעה 24:00:

1. לא יקיים אדם ולא ישתתף בהתקהלות, של שני אנשים או יותר, למעט אנשים הגרים באותו מקום, כולל בטקס דתי או בתפילה, במרחב הציבורי, במרחב הפרטי או במקום ציבורי או עסקי. (לא יחול על יישוב שמרבית תושביו אינם יהודיים וכן על אזור שהוכרז כאזור תיירות מיוחד)

2. לא ישהה אדם במקום מגורים שאינו מקום מגוריו, ובלבד שלא תימנע אספקה של מוצר חיוני או שירות חיוני, קבלת טיפול או סיוע הדרושים לאדם עם מוגבלות או קבלת סיוע חיוני, טיפול רפואי חיוני או טיפול סוציאלי חיוני.

ב. משרד הבריאות עתיד לעלות את התקנות מחר עד 17:00 על מנת להימנע משימוש בסעיף הדחיפות.

ג. משרד הבריאות ביקש להעביר הערות בהקדם ככל שיש.

‏חבר קבינט הקורונה השר יזהר שי הודיע הבוקר כי יתנגד להצעת הסגר הלילי, שכן לדבריו "אין שום היגיון בהטלת צעדים רוחביים על כל המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים