שיתוף
תגובות
דעות » כשהירידה תלולה מדי העלייה ממתינה בעיקול
מקדם ההצלחה
20 או 30 הקילוגרמים טיפסו עלינו במשך מספר שנים טובות. ואין כל תרחיש שבין רגע ייעלמו
תגיות:
משקל יתר | צילום: Freebird7977, שאטרסטוק

כאשר גמלה אצלנו ההחלטה, ואנו יוצאים לתהליך חדש של שינוי באורח חיים בריא ונכון יותר, הדבר שצריך להתקבל בכל מהלך כזה הוא – תיאום ציפיות. לאן אנו רוצים להגיע, ומהי נקודת הסיום שקבענו כהגעה לאותו היעד.

אותו תיאום ציפיות מתבקש, מוכרח כמובן להיות הגיוני וממוקד אישית בשבילנו. אין שום טעם להסתכל על אנשים אחרים ולקוות לתוצאות מסוימות מרשימים ככל שיהיו. נשלים קודם עם כך שלכל אחד ואחת יש את הגוף והקצב שלו. ואין לנו כל רצון לבנות את התוכנית שלא תתאים דווקא עבורנו.

ולצורך העניין – כאשר שמענו מחבר על ירידה מופלאה של 35 קילו תוך חודש וחצי!!! והחלטנו לקחת את זה כיעד מנצח, כמובן שלא נקבע פה כל תיאום ציפיות הגיוני. יותר נשמע כצניחה חופשית אל הלא נודע.. קראנו בעלון השכונתי בהתלהבות על פיתוח מסת שריר גדולה בתוך מספר שבועות, ומיד החלטנו לנסות גם את מזלנו, בעוד שבאמת אין שום היגיון בכך. ככל שיחלוף הזמן המוטיבציה ההתחלתית תפחת וכמעט שתעלם גם כאן בשל חוסר תיאום הציפיות שתוכנן מראש.

להיפך, כל תהליך שאינו נכון כמעט תמיד יחזיר אותנו לנקודת פתיחה גרועה יותר בשל העובדה שכבר ניסינו והנה כשלנו.

תיאום ציפיות אמיתי עובד כך – אני רוצה להוריד 12 קילו ולהשיר אותם מאחורי ולתמיד. היציאה לדרך היא מתוך הבנה שדבר כזה ייקח 3-4 חודשים. ולכן היעד יהיה גדול אף יותר ל-5 חודשים. לאחריהם גם אם ניווכח שעוד חודש לפנינו, עשרת הקילוגרמים שכבר הורדנו הם אשר יתנו לנו את הכח להשאר סבלניים ולהשיג עוד ציון דרך למטרה הנחשקת. כאשר הלחץ יורד המוטיבציה נשארת, ולאורך זמן. מורי נהיגה רבים מסבירים כי אחת הסיבות לכשלון בטסט הינה דחיסת השעורים לתקופה קצרה כשאין הבשלה בריאה ללימוד ולהפנמה.

גם המשקל העודף לא בא ביום אחד. 20 או 30 הקילוגרמים טיפסו עלינו במשך מספר שנים טובות. ואין כל תרחיש שבין רגע ייעלמו.

זכרו – כשהירידה תלולה מדי העלייה ממתינה בעיקול. תישנו על זה לילה. תעבדו על זה יותר.

ישראל וייס הוא מאמן כושר ותזונה בפנימיית קרית הילד ירושלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים