שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "כשהרבי מחב"ד קרא לא להצביע למפד"ל" • בלעדי
זקן רבני חב"ד חושף
הרב טוביה בלוי חושף את הסיפור שמאחורי ההסכם הסודי מאוד בין מפא"י ומפד"ל שעסק בתיקון חוק 'מיהו יהודי' בשנת תש"ל: ‏"הרבי קרא לשרי המפד"ל ‏עבדים כנענים"
תגיות:
הרבי מחב"ד | צילום: Mordecai baron

זקן רבני חב"ד בישראל הרב טוביה בלוי חושף במכתב מיוחד לחסידי חב"ד את הסיפור שמאחורי ההסכם הסודי מאוד בין מפא"י ומפד"ל משנת תש"ל ש‏קבע כי לגבי גיורים שנעשו בארץ יוכרו רק גיורים של בתי הדין הרבניים של הרבנות ‏הראשית, ולגבי חו"ל תוכר כל תעודת גיור. ובמילים פשוטות: המפד"ל דאגה אך ורק לשמירת ‏הסמכות של הרבנות הראשית ותו לא.

במכתב שהגיע לידי 'בחזית' כותב הרב בלוי כי ‏"הרבי מליובאוויטש יצא בקול רעש גדול במחאה גדולה וחריפה נגד החוק החדש, ‏וקרא לשרי המפד"ל לפרוש מן הממשלה עד לתיקון החוק על ידי החזרת המילה ‏"כהלכה" להגדרת יהדותו של אדם. הם לא נענו והרבי כינה אותם, בין השאר, בתואר ‏"עבדים כנענים", ואף קרא, לקראת הבחירות בכנסת, שלא להצביע עבור מי ‏שאחראיים לרישום גויים כיהודים".

"בהתייחסותו של הרבי לגזירה אמר דברים שלאחר מכן התבררו כנבואה, כי הגזירה ‏האיומה נוגעת לא רק להתבוללות ונישואי תערובת בחו"ל, אלא גם, בסופו של דבר, ‏יוכר גם בארץ "גיור" שלא כהלכה. ‏אז החל תהליך של כירסום בשלבים שונים ופרטים שונים, ‏והקריסה הסופית של הסכם פברואר אירעה בחודש אדר ה'תשפ"א 51 שנה לאחר ‏היוולדו", כותב הרב בלוי.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מפדל בשינוי אדרת, סמוטריץ עם מיכל ברשימה אחת , ממש הרשימה החרדית ביותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים