שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כשהרב שמואל רבינוביץ והרב יוסי דייטש שכנעו חקלאים בדרום לשמור שמיטה
לא מוותרים על אף דונם
מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין אמר על החקלאים, שהם עושים פעולות שהם מעל לדרך הטבע, ומי שמסייע להם באמצעות קרן השביעית, יזכה גם הוא לישועות מעל דרך הטבע
רבני קרן השביעית | צילום: קרן השביעית

משלחת של רבנים, ראשי וחברי הנהלת קרן השביעית יצאה השבוע בשליחות גדולי ישראל לסדרת פגישות עם חקלאים בדרום על מנת לשכנעם לשמור שמיטה כמצוות התורה. המשלחת כללה את רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, חברי הנהלת קרן השביעית הרב משה בונים מינץ, הרב אייזיק גולדשטיין, סגן רע"ה ירושלים לשעבר יוסי דייטש, היו"ר הרב בנציון קוגלר, והמנכ"ל הרב בני כהן. התלווה אליהם רכז מחוז דרום של קרן השביעית, ר' יונה בקובוזה.

המשלחת נפגשה עם שורה של חקלאים שמתכוונים לשמור שמיטה בפעם הראשונה בחייהם בעקבות פעילותם הנמרצת של אנשי קרן השביעית. בין היתר נפגשה המשלחת עם ישראל גואטה, מיישוב עוזה, המחזיק ב-140 דונם חממות ועוד 700 דונם ירקות בשטח פתוח. עם רון אסקסידו מכפר מימון, שמחזיק ב-40 דונם חממות. עם ציון ממן מ'מבטחים' שמחזיק ב-250 דונם חממות, אבי אזולאי מ'עמיעוז', שמחזיק ב-140 דונם חממות, ואיציק עטיה עמיעוז שמחזיק ב-650 דונם חממות.

כאמור מדובר בחקלאים ששומרים שמיטה פעם ראשונה ונענו לקריאותיהם של מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א לקיים את מצוות השמיטה כהלכתה. חברי המשלחת יצאו נפעמים ונרגשים נוכח גבורת הנפש ושאר הרוח של החקלאים, שהדגישו את עזרתם של אנשי 'קרן השביעית' על כל צעד ושעל.

החקלאים הבהירו שלולא התמיכה של הציבור, הם לא היו מסוגלים לעמוד בניסיון הקשה, ולמרות כל החששות והניסיונות הגדולים, החיזוק של הרבנים, של קרן השביעית, ושל כלל עם ישראל מסייע בידם לקיים את ציווי הבורא באהבה.

החקלאים ציינו שהם עומדים נבוכים כשהרבנים מבקשים את ברכתם ואומרים להם שבעת הזו, הם-הם גיבורי הכוח, שהעם היהודי כולו נושא אליהם את עיניו. וכפי שאמר מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שלחקלאים בשנה השישית והשביעית יש כוח לברך וברכותיהם מתקיימות.

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין אמר על החקלאים, שהם עושים פעולות שהם מעל לדרך הטבע, ומי שמסייע להם באמצעות קרן השביעית, יזכה גם הוא לישועות מעל דרך הטבע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים