שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » "כשל חמור בבנית הטריבונה; נסייע בחקירה"
קרלין בהודעה
החסידות על האסון: "יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן צויידנו באישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים"
תגיות:
זירת האסון בקרלין | צילום: דוברות המשטרה

הנהלת חסידות קרלין פרסמה הערב (מוצאי החג) הודעה המתייחסת לאסון הקשה בערב החג ובתגובה לדיווחים השונים בכלי התקשורת: "אנו כואבים ומזועזעים נוכח האבל הכבד והצער הנורא על האסון שפקד את קהילתנו. בשם המשפחות והקהילה כולה, אנו מוסרים את תודתנו לכוחות החירום וההצלה ולצוותים הרפואיים בבתי החולים, פעילותם ומסירותם הצילו חיים רבים".

"חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות (יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו)".

"יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן צויידנו באישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם נציג בפני גורמי הרשויות, מבלי לפגוע בהליכי הבדיקה והחקירה. על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבנית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה".

"אנו סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. כאמור, החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת. אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות, מחזקים ומתפללים לשלום הפצועים ומשפחותיהם. אנו מבקשים מכלי התקשורת והעיתונאים לנהוג בזהירות וברגישות המתבקשת כלפי המשפחות והנפגעים", לשון ההודעה.

מהמשטרה נמסר כי "לקראת השעה שבע וחצי, קרסה טריבונה בתוך בית כנסת ארעי בגבעת זאב וכתוצאה מהקריסה נפצעו עשרות מתפללים שפונו לבתי חולים כמו כן, נקבע מותם של שני פצועים".

"כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה והחלו בפעולות לחילוץ השוהים במבנה תוך סיוע לכוחות ההצלה השונים שחשו למקום. צוותים של מערך הרפואה המשטרתי, סייעו אף הם בטיפול בפצועים והצליחו בין הפצועים שטופלו על ידם להציל את חייו של צעיר ללא דופק שפונה לאחר מכן להמשך טיפול רפואי".

"מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיע למקום ופיקד על פעולות הכוחות בזירה ובהמשך קיים הערכת מצב בה עמד על המשך הפעולות הנדרשות, לרבות פעולות חקירה מקצועיות ומיידיות שהוטלו על היחידה החוקרת במשטרה".

"מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לזירה וקיבל סקירה מפקד המחוז על האירוע והפעולות שבוצעו עד כה, ואלו הצפויות בהמשך. חקירת האירוע הוטלה על יחידת ההונאה של מחוז תל אביב שהחלה באיסוף החומרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים