שיתוף
תגובות
משפט » כתבי אישום נגד הפורעים מיפו וירושלים
טרור הטיקטוק
התקיפה ביפו: הפרקליטות ייחסה לנאשמים תקיפה על רקע מקרקעין בלבד. כתב אישום גם נגד צעירים ממזרח י-ם ששפכו קפה רותח על יהודי
תקיפת הרב מאלי | צילום: באדיבות המצלם

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד שני אחים בתקיפת הרב אליהו מאלי ומנכ"ל הישיבה, משה שנדוביץ, בשכונת עג'מי ביפו. למרות שבדיוני הארכת מעצר המשטרה חזרה על כך שהמניע לתקיפה גזעני, בכתב האישום אין זכר למניע הזה – ומיוחס לנאשים תקיפה על רקע מקרקעין בלבד.

מהמשטרה נמסר כי "המשטרה פתחה בחקירה בתאריך 18.4.21 עם קבלת דיווח בשעות הצהריים בדבר חשד לתקיפה של שני רבני ישיבה ביפו על ידי אלמונים שנמלטו מהמקום".

"עפ"י החשד, שני החשודים הבחינו ברבני הישיבה מסיירים יחד עם בעל נכס מקרקעין לצורך בחינת רכישתו בעיר, ולפיכך דרשו מהם באיומים לעזוב את המקום ותקפו אותם בבעיטות ואגרופים במשך מספר דקות ונמלטו מהמקום".

"בתוך כך, חוקרי תחנת יפו פתחו בחקירה, במסגרתה זיהו תוך פרק זמן קצר את החשודים – שני אחים תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם, ועצרו אותם לחקירה בחשד לתקיפה, בסיומה נכלאו. כאמור, בתום חקירת המשטרה ובחינה של הפרקליטות, הגישה כעת יחידת התביעות של משטרת ישראל במחוז ת"א כתב אישום נגד שני האחים".

בנוסף, פרקליטות מחוז י-ם (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד צעיר תושב מזרח ירושלים בן 19 בגין עבירות של ניסיון תקיפה ממניע גזעני, גרימת חבלה חמורה ופגיעה בפרטיות. כתב אישום נוסף הוגש נגד קטין בן 17 בגין עבירות של שידול לניסיון תקיפה ממניע גזעני, שידול לגרימת חבלה חמורה, פגיעה בפרטיות ותקיפה ממניע גזעני.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד רחל אהרוני-זאבי, ב-19 בפברואר בשעות הבוקר ישב הנאשם על המדרגות הצופות לשער שכם בירושלים. באותה העת ישבו במקום סמוך לנאשם ארבעה קטינים, מתוכם הנאשם הקטין. הנאשם בן ה-19 ניסה פעמיים לפגוע בשני יהודים באמצעות כוס קפה והכל מתוך מניע של גזענות. מיד לאחר מכן הבחין ביהודי נוסף שצועד לעבר שער שכם. הוא התקדם לעברו והכל בזמן שהנאשם הקטין מעודד אותו בקריאות "יאללה יאללה" ובתנועות ידיים.

במקביל צילם קטין נוסף את כל המתרחש באמצעות מכשיר הפלאפון שלו, בשידור חי לרשת הטיקטוק והכל בזמן שהנאשם מקפיד להסתכל לעבר המצלמה ולקרוא לעברה קריאות כגון: "צלם את הפנים". על פי כתב האישום, הנאשם הלך לעברו של אדם בעל חזות חרדית, נעמד מולו והשליך לעבר פניו קפה רותח. כתוצאה ממעשיו נגרמה למתלונן כוויה בצוואר. הוא פונה מהמקום באמבולנס כאשר הוא סובל מכאבים עזים, רועד והמום ונזקק לטיפול רפואי.

בנוסף מואשם הקטין בן ה- 17 בתקיפה ממניע גזעני, בגין פגיעה באנשים בעלי חזות יהודית, באחד המקרים נתן הנאשם מכה לראשו של אדם וניסה להעיף את הכיפה שעל ראשו. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים