שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כתבי אישום פליליים נגד חולים המפרים בידוד
הנחיות רה"מ
רה"מ הנחה את היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הבט"פ להסדיר את ההיבט המשפטי של הפעלת אמצעי האכיפה הטכנולוגיים, בהם מערכת ׳הסכמון׳
נפתלי בנט, ניצן הורביץ | צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (ראשון), דיון בנושא הגברת האכיפה להנחיות הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, וגורמי מקצוע נוספים.

בהמשך לדיון בקבינט הקורונה, בו הוחלט כי כלל היבטי האכיפה ירוכזו ע"י משרד הבט"פ, הציג המשרד לרה"מ תכנית מקיפה לתכלול המאמץ הלאומי של אכיפת תקנות הקורונה. התכנית משלבת אמצעים טכנולוגיים ופעולות אכיפה בשטח שיבוצעו ע"י שוטרי משטרת ישראל ופקחים עירוניים.

הנחיות ראש הממשלה הם: הגשת כתבי אישום פליליים ומיצוי הדין נגד חולי קורונה מאומתים המפרים בידוד ביודעין ומסכנים את בריאות הציבור. הגדרת אירועים ושמחות, בדגש על חתונות, כמשימה עליונה לאכיפה, לאור פוטנציאל ההדבקה באירועים אלו.

כלים טכנולוגיים לאכיפת הבידוד – רה"מ הנחה את היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הבט"פ להסדיר את ההיבט המשפטי של הפעלת אמצעי האכיפה הטכנולוגיים, בהם מערכת ׳הסכמון׳. ייעול הליכי האכיפה, בדגש על קיצור פער הזמנים בין הטלת הקנס על מפרי ההנחיות לבין מימושו בפועל. המשרד לביטחון פנים יקיים עבודת מטה בנושא.

ראש הממשלה, נפתלי בנט לאחר הדיון: "מטרתנו היא לקבוע הנחיות הגיוניות, לצד אכיפה אגריסיבית ויעילה כנגד המפרים. מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל. לא נאפשר זאת. מוטציית הדלתא מזנקת בכל העולם. יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה כדי לנצח את המוטציה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים