שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כתבי אישום תקדימיים נגד פעילי מחאת סנדק
חופש ביטוי?
צביעת מי מזרקה באדום ושינוי שמות רחובות: אלו הפעולות בגינן הוגשו נגד פעילי מחאת סנדק כתבי אישום תקדימיים, שאחד מהם אף כולל אפשרות מאסר בפועל
הפגנת הימין על הריגתו של אהוביה סנדק | צילום: ארגון חוננו

מאסר בפועל לפעילי מחאה: בצעד חסר תקדים, הגישה משטרת ישראל כתבי אישום נגד נערים שמחו על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל. באחד המקרים הכניס נער צבע למזרקת דיזנגוף בתל אביב כאות מחאה, ובמקרה אחר החליפו נערים שלטי רחובות בשמו של סנדק ז"ל. עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצג חלק מהנערים הזדעק על אפליה הברורה של המשטרה כנגדם.

בכתב האישום נגד הנער שצבע את מי מזרקת דיזינגוף תואר כי המחאה בוצעה על רקע מותו של אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי. הנער וחבריו הניחו שלטים סמוך למזרקה בהם נכתב "אהוביה סנדק נהרג בידי בליש ימ"ר ש"י", "דמו של אהוביה עוד מבעבע" וכו. הנער עצמו שפך צבע אדום לתוך המזרקה, כדי לדמות את דמו של אהוביה. לטענת המשטרה מדובר בעבירת השחתת פני מקרקעין.

בהמשך אף טענה המשטרה כי כתוצאה ממעשיו נגרם נזק לעיריית תל אביב בשווי של 8,000 ₪, כי בוזבזו 200 קוב מים ונדרשו יומיים לנקות את המזרקה מהצבע. בכתב אישום זה כתבה המשטרה כי ישנה אפשרות שתעתור למאסר בפועל בנוגע לנער.

בכתב האישום השני, האשימה המשטרה נערים ששינו שמות של רחובות בתל אביב בהשחתה. מדובר בנערים שהדביקו על שלטי רחובות ז'בוטינסקי, אבן גבירול, דיזינגוף ושדרות בן גוריון מדבקות עם הכיתוב "רח' אהוביה סנדק, נער וחלוץ עברי, נהרג בידי שוטרים מימ"ר ש"י". לפי המשטרה במעשיהם השחיתו הנאשמים פני מקרקעין, עבירה שלפי חוק העונשין עומדת על עד שנת מאסר.

במחלקה האזרחית של ארגון חוננו נדהמו לגלות כי במשטרה החליטו להגיש כתבי אישום על מעשי המחאה האמורים. לדבריהם, מעשים שכאלו חוסים תחת חופש הביטוי ולא הוגשו במקרים קודמים כתבי אישום מסוג זה. בנוסף, ציינו במחלקה האזרחית כי מעיון בחומרי החקירה עולה שצוות החקירה ביקש לתעדף את בדיקת טביעות האצבעות של הנערים שתלו את השלטים ולסווג את פיענוח המקרה כדחוף, אך הבקשה סורבה.

עורך הדין מטעם ארגון חוננו, משה פולסקי, התרעם על הגשת כתבי האישום "האובססיה של המשטרה להשתיק את הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל ממשיכה להפתיע מחדש בכל פעם. נערים ביצעו מחאה, לגיטימית, לא אלימה, שרבים לפניהם ביצעו. אך הזירה נסגרה כמו זירת רצח, הובא למקום צוות מז"פ וכל משטרת תל אביב הייתה על הרגלים, כאילו נגמר הפשע בעיר.

מדובר במחאות שחוסות תחת חופש הביטוי הלגיטימי, ורק בגלל זהות המוחים הם נחקרו וכעת הוגשו כנגדם כתבי אישום. כנראה שבמדינת תל אביב חופש ביטוי זה לכולם מלבד מתנחלים ואנשי ימין. כתבי האישום האלו טוב שלא היו מוגשים, אלו כתבי אישום נגד מדינת ישראל ולא נגד הנערים", סיכם עו"ד פולסקי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים