שיתוף
תגובות
משפט » כתב אישום הוגש נגד ראש עיריית חדרה
מרמה והפרת אמונים
במקביל להגשת כת"א, הגיש היום היועמ"ש, לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בקשה להשעייתו של גנדלמן, עקב הגשתו של כתב האישום המייחס לו שורה של עבירות מתמשכות
משפט | צילום: Zolnierek, שאטרסטוק

פרקליטות מיסוי וכלכלה, על דעת פרקליט המדינה עמית איסמן, הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן, המייחס לו עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירה לפי חוק המחשבים. העבירות בוצעו לכאורה בתקופה שמאז נבחר גנדלמן לראשות העיר ולראשות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באוקטובר 2013, ועד לפרוץ החקירה ביוני 2018.

בכתב האישום נאמר, כי שמואל (סמי) לוי היה קבלן ויזם נדל"ן, בעל אינטרסים כלכליים משמעותיים בעיר חדרה, שבעברו מילא מגוון תפקידים במנגנון העירוני, לרבות ממלא מקום ראש העירייה. לוי קידם את מועמדותו של גנדלמן במערכת הבחירות של שנת 2013, תוך שהוא מנצל את כוחו הפוליטי ויכולת ההשפעה שלו על הבוחרים בעיר.

עם בחירתו לראשות העיר ולאורך השנים שלאחר מכן, חש גנדלמן מחויבות אישית עמוקה כלפי לוי וחשש שזה יפעל למניעת בחירתו בעתיד, ובשל אלה גנדלמן היה מצוי במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לבין רצונו להיטיב עם לוי ולהיבחר לכהונה נוספת. גנדלמן לא דיווח על ניגוד העניינים ליועצת המשפטית של העירייה או לכל גורם אחר, לא חתם על הסדר ניגוד עניינים כנדרש בדין, ולא פסל את עצמו מלדון בענייניו של לוי במסגרת תפקידו הציבורי.

בין יתר הפעולות שאותן ביצע גנדלמן תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים עם לוי – מתן גישה ישירה ללוי, באופן תדיר, ללשכת ראש העיר, וטיפול בבקשות לוי להעסקה וקידום עובדים בעירייה. כמו כן, גנדלמן לא פסל עצמו מלדון במיזמי נדל"ן בחדרה שבהם היה ללוי עניין, ובתוך כך, גנדלמן דן בבקשה של חברה בבעלותו של לוי להכשיר חריגת בנייה בבניין משרדים במרכז העיר חדרה ולקח חלק בהחלטה שאישרה את הבקשה, חתם על היתר בנייה לפרויקט נדל"ן שללוי יש בו אינטרס כלכלי מהותי והיה שותף למתן היתר בניה לבית אבות סיעודי על קרקע בבעלות לוי.

בכתב האישום נאמר עוד, כי בסוף ינואר 2018 התקבלה בלשכת ראש העיר בקשה לפי חוק חופש המידע לקבל את יומני הפגישות של גנדלמן. בעקבות כך, גנדלמן ומנהלת לשכתו סיכמו שימחקו מיומנו הממוחשב של ראש העיר חלק מהפגישות שהופיעו בו ושהוא לא רצה שייוודע דבר קיומן, ובהן הפגישות עם לוי. מנהלת הלשכה פעלה בהתאם לסיכום, ובכך גרמה שיופק מהיומן הממוחשב פלט כוזב. בנוסף, הוסכם כי מנהלת הלשכה תעביר לממונה על חופש המידע בעירייה הערכה מופרזת של שעות העבודה הנדרשות לטיפול בבקשה, כדי לגרום לפונה למשוך את הבקשה וכך אכן היה.

עוד על פי כתב האישום, לאחר שנודע לגנדלמן כי חבר מועצת העיר חדרה מסר הודעה במשטרה, שנסובה בין היתר על יחסיו של גנדלמן עם לוי, גנדלמן עדכן באמצעות נהגו את לוי בדבר מסירת ההודעה, והעביר לו מסר להתרחק מהעירייה בתקופה הקרובה, זאת בכוונה למנוע או להכשיל חקירה פלילית.

גם נהגו של גנדלמן נאשם בעבירה של שיבוש מהלכי משפט. כתב אישום נוסף, במסגרת הסדר טיעון, מוגש נגד מנהלת הלשכה בעבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ועבירה לפי חוק המחשבים.

החקירה בוצעה על ידי יאח"ה בלהב 433 במשטרת ישראל. התיק מנוהל על ידי עוה"ד אורי פרייסמן ונגה בליקשטיין שחורי מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

במקביל להגשת כתב האישום, הגיש היום היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בקשה להשעייתו של גנדלמן, עקב הגשתו של כתב האישום המייחס לו שורה של עבירות מתמשכות, שנעשו כולן במהלך כהונתו הציבורית ובזיקה מובהקת אליה.

בבקשה נאמר, כי לנוכח אופיים וחומרתם של המעשים המיוחסים לגנדלמן, הכוללים עבירות הנוגעות לטוהר המידות הקשורות באופן ישיר לתפקידיו כראש העירייה, לרבות ניצול מעמדו זה לצורך העלמת נתונים ושיבוש מהלכי חקירה, ואף שמדובר בכתב אישום בלבד בשלב זה ולא בהרשעה, סבור היועץ המשפטי לממשלה כי קיימת הצדקה להשעייתו מתפקידו בשל כתב האישום שהוגש נגדו, וכי המשך כהונתו לאחר הגשת כתב האישום עלול לגרום לפגיעה קשה באמון הציבור ובערכים של טוהר המידות ושלטון החוק.

עוד נאמר בבקשה, כי היועץ המשפטי לממשלה סבור כי אין די בהשעיית מר גנדלמן מתפקידו, וכי על הוועדה לתת את דעתה גם לשורת תפקידים אשר במילויים כחבר מועצה, עשויה להיות למר גנדלמן השפעה בלתי רצויה על התנהלות הרשות המקומית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים