שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כתב אישום נגד תוקפי השוטרים בכפר קאסם
הבוקר
האישום הוגש נגד אסלאם טאהא בן ה-38 ועלי עיסא בן ה-33, ונגד חמאדה עאסי בן ה-24, בגין עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה, איומים, הפרעה לשוטר
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום כנגד אסלאם טאהא בן ה-38 ועלי עיסא בן ה-33 מכפר קאסם, ונגד חמאדה עאסי בן ה-24 מכפר ברא, בגין עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה, איומים, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר, כל אחד על פי חלקו, זאת לאחר שתקפו באלימות שוטרים שהגיעו להשליט סדר בעיר כפר קאסם ומנעו מהם לבצע עבודתם, לפני כשבוע.

כזכור, שוטרים שהגיעו לעצור חשוד בתקיפה בבית העירייה נתקלו באנשי חברת האבטחה של כפר קאסם השייכת לתנועה האסלאמית. אחד השוטרים השתמש באקדח טייזר ובעקבות כך הותקף באגרופים על ידי אחד החשודים. אחרים דחפו והכו שוטרים. עיריית כפר קאסם גינתה את האירוע.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דודי ענבר, בכפר קאסם פועל ארגון פרטי המכונה "השמירה", אשר שם לעצמו כמטרה להשליט סדר באזור ולערוך "סולחות" בין תושבי המקום, ואשר הנאשם טאהא נמנה על מתנדביו.

ב-1 באוקטובר, בעת סיור משטרתי בעיר כפר קאסם, דווח לשוטר הסיור ולמתנדב אשר היה עימו, על אדם אשר השתולל בסמוך, התפרע, היכה מספר אנשים ופגע ברכוש. עוד נודע לשוטרים, כי חברי ארגון "השמירה", ובהם טאהא, לכדו את אותו אדם, היכו אותו, הכניסו אותו לרכב מטעמם ונסעו מן המקום כשהוא ברכבם.

בעקבות כך, הגיעו השוטרים למבנה העירייה הציבורי, שבו הוחזק את אותו אדם על ידי חברי הארגון, וביקשו לראותו. טאהא, מתוקף תפקידו בארגון "השמירה", נעמד חוצץ בין השוטרים לדלת המבנה וסירב לזוז ממקומו, תוך שהוא טוען שהתערבות המשטרה רק תיצור בלגן.

בסמוך להגעתם למקום, הצטרף לשוטר ולמתנדב גם קצין משטרה. בחלוף הזמן, החלו אנשים להתגודד סביב השוטרים, לצעוק לעברם ולגדפם, עד שאחד השוטרים נאלץ לשלוף לעבר טאהא מכשיר "שוקר" במטרה להרתיעו.

בשלב מסוים, נפתחה דלת המבנה מבפנים על ידי עאסי, שנודע לאחר מכן כי הוא האדם אותו לכדו חברי הארגון, וכשניסה לצאת מן המבנה החל עימות בין טאהא ששמר על הדלת מבחוץ לשוטרים שבמקום.

כתוצאה מכך, הפעיל אחד השוטרים את השוקר כשהצמיד אותה לבטנו של טאהא, שהגיב במתן שלושה אגרופים לפניו של השוטר. כל אותה העת, עמד מן הצד הנאשם עיסא, צעק לעבר השוטרים וקילל אותם, עד שבשלב מסוים החל לתקוף את המתנדב אשר היה במקום.

בחסות המהומה, הצליח הנאשם עאסי לצאת מן המבנה ולתקוף את השוטרים במקום. בהמשך, ניסה להתנגד למעצרו, ובהגיעו לתחנת המשטרה המשיך להשתולל ופצע עצמו על ידי כך שנגח עם ראשו וגופו בדלת התא בעוצמה רבה. כתוצאה מכך נזקק עאסי לטיפול רפואי וכשפונה לבית החולים, ניסה לתקוף את אחד השוטרים שליוו אותו במטרה לחמוק מן המקום.

כזכור, הנאשמים טאהא ועיסא הסגירו עצמם מיד לאחר האירועים, בעוד הנאשם עאסי נמלט מן הזירה, אך הסגיר עצמו יום לאחר מכן בתחנת המשטרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים