שיתוף
תגובות
משפט » כתב אישום נגד המועמד לתפקיד המפכ"ל
לאחר שנים
הוגש כתב אישום נגד הירש באשמת העלמת הכנסות בסך של למעלה משישה מיליון ש"ח שקיבל על שירותי ייעוץ למשרד ההגנה הגיאורגי
משפט | צילום: photobyphotoboy, שאטרסטוק

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום כתב אישום נגד עודד שכנאי, גל הירש ומיכאל בנימיני בגין עבירות מס, כל נאשם על פי חלקו. כן הוגש כתב אישום נפרד נגד יניב אדם בגין עבירות מס במסגרת הסדר טיעון.

כזכור, ב-25 באוגוסט 2015 פורסם שהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, החליט להציע לממשלה למנות את הירש למפכ"ל המשטרה. ההודעה עוררה התנגדות מצד בכירי משטרה לשעבר ומצד הורים שכולים של חללי מלחמת לבנון השנייה.

גם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה לארדן להמתין עם המינוי עד שיסיים את בדיקותיו על הירש, והוסיף שהבדיקה "תימשך זמן רב". ב-23 בספטמבר הודיע השר ארדן על הסרת מועמדותו של הירש לתפקיד. החשדות נגד הירש נגעו לשוחד וטוהר המידות בשני תיקים: מכרז פינוי הנפלים בראשון לציון וחשד לקבלת שוחד בגאורגיה.

ב-18 במאי 2020, בטקס סיום תפקידו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, קרא ארדן ליועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק האחרון שנותר פתוח בפרשה. לדבריו: "זה עוול מטורף לקצין גיבור. אף אדם לא צריך לעבור עינוי דין של חמש שנים ולשלם מחיר כה כבד על הסכמתו לשמש בתפקיד ציבורי. כאמור היום הוגש כתב אישום.

על פי כתב האישום, בין השנים 2009-2007 פעלו שכנאי, הירש, בנימיני ואדם כשותפים במתן שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות אחרים במסגרת מערך חברות שבשליטתם, כל אחד לפי חלקו. בין היתר פעלו הנאשמים במסגרת החברות דיפנסיב שילד ישראל בע"מ שהוקמה בישראל; חברות שהוקמו בגיאורגיה וחברות שהוקמו באיי הבתולה הבריטיים. פעילות זו הוסדרה באמצעות שורה של הסכמים שנחתמו בין היתר על ידי החברות הנזכרות מעלה לבין לקוחות השותפות.

בתקופה זו עסקו הארבעה מול משרד ההגנה בגיאורגיה בייעוץ בטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי. שכנאי והירש ניהלו במשותף את הפעילות בגיאורגיה, בכלל זה ניהולה המקצועי, תכנונה והוצאתה לפועל וכן היו אחראים על הקשר מול משרד ההגנה הגיאורגי והגורמים המקומיים. בנימיני פעל בגיאורגיה לקידום הפעילות המקצועית והאינטרסים של השותפות. אדם היה אחראי, בין היתר, על פיקוח מקצועי, חניכה וליווי של התוכניות שהופעלו במסגרת הפעילות.

על פי כתב האישום, מפעילותה העסקית של השותפות נצמחו לנאשמים הכנסות המצטברות להיקפים שלמיליוני שקלים, שזרמו לחשבונות החברות הנזכרות מעלה. את הרווחים חילקו ביניהם הנאשמים בהעברות אל חשבונותיהם האישיים וחשבונות חברות זרות נוספות אשר בשליטתם, בבנקים זרים. כמו כן הנאשמים העבירו כספים בין חשבונותיהם האישיים וחשבונות החברות שבשליטתם לבין עצמם.

מערך מורכב ומסועף זה של החברות המתואר בכתב האישום, וכן ההסכמים וחשבונות הבנק הרבים בהם נעשה שימוש, נועד, בין היתר, לסייע לנאשמים לקבל את הכספים, לחלקם תוך הסוואת היותם נהנים בהם ולסייע להם להעלים את הכנסותיהם.

כזכור, בנוסף לחשד לעבירות מס, החקירה בתיק כללה בראשיתה גם חשדות בגין תשלום שוחד לעובד ציבור זר – חשדות שלא התגבשה בעניינם תשתית ראייתית עוד בשלב החקירה. התיק נחקר על ידי צוות משותף של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרת ישראל ושל פקיד שומה חקירות תל-אביב ברשות המיסים, ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון.

גל הירש מסר: "סירבתי לחתום על עסקת טיעון ולהודות בעבירות שלא ביצעתי – בידי ראיות שיפריכו את החשד. ביהמ"ש יצטרך לבחון איך נתפרו התיקים, איך נוהלה החקירה ומה עשו במאמץ להפליל אותי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים