שיתוף
תגובות
משפט » כתב אישום נגד הצעירה שחצתה לסוריה
אסור לפרסום
בית משפט השלום בנצרת הגיש כתב אישום, שפרטיו טרם הותרו לפרסום, נגד בת ה-25 שבחודש שעבר עברה את הגבול והוחזרה במסגרת עסקה בתיווך רוסי
תגיות:
גבול רוסיה-סוריה | צילום: wideweb, שאטרסטוק

כשבועיים וחצי אחרי שהוחזרה בעסקה הומניטרית בתיווך הרוסים, הפרקליטות החליטה היום (ראשון) להגיש כתב אישום נגד הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה. כזכור, בת ה-25 ממודיעין עילית חצתה את הגבול במהלך שתוכנן בקפידה באזור החרמון, והוחזקה בסוריה. היא הושבה כשבועיים לאחר מכן תמורת שני רועי צאן שנתפסו בגבול בסיוע רוסי. פרטי כתב האישום אסורים לפרסום.

עורכי הדין ענת יערי ואיאד עזאם מהסנגוריה הציבורית, שמייצגים את הצעירה, מסרו: "בניגוד למקרי עבר שבהם הייתה פגיעה בבטחון המדינה ולא הוגש כתב אישום נגד אנשים שחצו את הגבול, במקרה זה ברור לכל שהצעירה לא פגעה ולא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה. לכן תמוה מאוד שדווקא כנגד צעירה ללא עבר פלילי שמתמודדת עם רקע מורכב, בחרו להגיש כתב אישום. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נשקול את המשך צעדינו המשפטיים".

בחודש שעבר הצעירה חצתה את הגבול באזור בלי גדר, סמוך לפסגת החרמון – ולא מדובר היה בניסיון הראשון. היא צעדה מהוואדיות באזור מג'דל שמס לכיוון סוריה, ככל הנראה באזור החרמון. במצוקים שבין מג'דל שמס לבין פסגת החרמון הגבול הוא טבעי ולא מצריך או יכול להכיל גדר מערכת, מאילוצים טופוגרפיים.

ככל הנראה, היא חצתה את הגבול, ואחרי שהגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל – גילו המקומיים כי היא ישראלית והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים. ישראל גילתה על האירוע משיח עם ממשלת רוסיה. אחרי שנחקרה על ידי הסורים, הם הבינו במהרה כי לא מדובר במרגלת, והחליטו להגיע לעסקה עם ישראל, שחלק מפרטיה עדיין אסורים לפרסום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים