שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » כתב אישום על הלינץ' ליד מוזיאון רוקפלר
יש דין
כתב אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים בגין ניסיון לבצע לינץ' ליד מוזיאון רוקפלר
תגיות:
ההתפרעויות בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שלושה תושבי ירושלים, כבני 21 ו-23, בגין מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות, הצתה וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני.

מדובר באירוע של ניסיון לבצע לינץ' באזרח יהודי, כחלק מגל ההתפרעויות והתקיפות האלימות כנגד שוטרים ואזרחים, אשר פקד את ירושלים החל מחודש הרמדאן ומהווה כיום "מכת מדינה".

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רחל אהרוני-זאבי, ביום 22.4.21 נסע אזרח יהודי בעל חזות יהודית דתית בכביש הראשי בוואדי ג'וז, בדרכו לכותל. כאשר נעמד בפקק תנועה מול מוזיאון רוקפלר, אחד מעוברי הדרך במקום צעק לאנשים שהתגודדו בסמוך כי יש במקום רכב של "מתנחל".

מששמעו הפורעים את הקריאה, הם החלו ליידות אבנים לעבר רכבו של היהודי, לבעוט ברכב ולנסות להוציאו ממנו. הפורעים היכו אותו ושברו את שמשות חלונות הרכב. בשלב מסוים הוא הצליח להימלט מהרכב ולרוץ מספר מטרים בנסותו לברוח מהפורעים, אלא שהפורעים דלקו אחריו והשיגו אותו, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו בכל חלקי גופו, תוך שהם בועטים בו ודורכים עליו.

בין הפורעים שהיכו אותו בעודו שרוע על הריצפה היו גם הנאשמים 1 ו-2. בשלב מסוים הוא הצליח להימלט רגלית לעבר אמבולנס שהיה בסמוך. לאחר שנמלט מהמקום, המשיך ההמון לכלות את זעמו ברכבו. הנאשם 3 לקח קרטון מפח סמוך, הדליק אותו והצית באמצעותו את הרכב, והכל מתוך מניע של גזענות. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים נגרמו לאזרח היהודי חבלות וחתך בראשו והוא סבל מכאבים בכל חלקי גופו.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשה נטען, כי הנאשמים לקחו חלק בהכאתו של האזרח לאורך דקות ארוכות, בעודו שרוע על הקרקע חסר אונים, בבעיטות ובאמצעות קסדת אופנוע, וכי נסיבות אלו מלמדות על עבירות שנעשו באלימות חמורה ובאכזריות.

פרקליטות המדינה תפעל בנחישות להביא למיצוי הדין עם מפרי חוק האלימים, באמצעות כל כלי האכיפה שברשותה בהתאם לדין. במסגרת זו, הנחה מ"מ פרקליט המדינה כי תיקי חקירה שיועברו ממשטרת ישראל לפרקליטות ביחס לאירועי ימים אלה יתועדפו ויטופלו באופן מיידי ע"י פרקליטים ייעודיים במחוזות הפרקליטות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים