שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » כ-19 רקטות נורו מלבנון לשטח ישראל – צה"ל תוקף
הסלמה בצפון?
ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על הירי לכיוון ישראל. שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב. צה"ל בוחן אפשרויות נוספות לתגובה בהתאם לצרכים המבצעיים
שיגור רקטות אילוסטרציה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

הבוקר (שישי) ובפעם השניה בשבוע האחרון נשמעו אזעקות בצפון הארץ בישובים עין קנייא, נווה אטי"ב ושניר אשר במועצות האזוריות גולן וגליל העליון. תושבים שמתגוררים בסמוך לקו הגבול דיווחו על שמיעת קולות נפץ חזקים.

מטח הרקטות כלל כ-10 שיגורים אשר רובם יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית והיתר נפלו בשטחים פתוחים במרחב הר דב. מספר שעות לאחר מכן בתדרוך לכתבים נאמר כי חיזבאללה ירה 19 רקטות. ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על הירי לכיוון ישראל.

מארגון מגן דוד אדום ישראל נמסר כי "בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בצפון הגולן: במוקד החירום 101 של מד"א לא התקבלו קריאות על נפגעים".

שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בקריה בעקבות הירי לצפון ותגובת צה"ל הבוקר, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק וראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, לצורך גיבוש פעולות מערכת הביטחון. גנץ עמד על חשיבות הקשר הצמוד עם העורף והעברת דיווחים שוטפים כפי שנעשה עד כה.

בתדרוך לכתבים נאמר כי חיזבאללה מורתע ורואים זאת כאשר בחר לשגר את הרקטות לעבר שטחים פתוחים בישראל. בנוסף – ישראל אינה מעוניינת להגיע להסלמה אך דובר צה"ל אמר כי צה"ל ילחם על כך שקו הצפון לא יהפוך לקו העימות.

גורם ביטחוני: "צה"ל בוחן אפשרויות נוספות לתגובה בהתאם לצרכים המבצעיים".

בתוך כך, תיעוד שמופץ ברשתות התקשורת בלבנון – נראים אזרחים משתלטים על רכב שלכאורה ממנו בוצעו השיגורים לעבר ישראל ושייך לאנשי החיזבאללה. חיזבאללה טען כי המקרה התרחש בעת שאנשיו חזרו מהשיגורים שהתרחשו בשטח פתוח רחוק מאזורים מאוכלסים.

עיריית קרית שמונה פרסמה לתושבים: "בדקות האחרונות הופעלה התרעה במספר ישובים בגולן ובגליל. ההנחיה לתושבי קריית שמונה – שגרה מלאה. יחד עם זאת אנחנו בהחלט מודעים למצב המתוח ומבקשים מהתושבים להיות ערניים וקשובים להודעות שנוציא מעת לעת בהתאם למצב".

"המקלטים שנפתחו ביום שלישי בעקבות נפילת הרקטה בעיר יישארו פתוחים גם בסוף השבוע כדי להעניק תחושת ביטחון לתושבים. ראש העיר אביחי שטרן וקב"ט העירייה דקל אריה נמצאים בקשר רציף עם גורמי הצבא וכאמור בשלב זה שגרה מלאה בקריית שמונה".

תנועת אם תרצו בתגובה לירי חיזבאללה על צפון ישראל: "‏ממשלה שקיומה תלוי בגחמותיהם של מנסור עבאס והתנועה האסלאמית כנראה אינה יכולה להילחם בטרור חיזבאללה מלבנון. בימים אלה ברור יותר מתמיד – ממשלה הנשענת על מפלגות שמוקירות מחבלים מסכנת את ביטחון מדינת ישראל".

שר הבטחון נץ וכוכבי בהתייעצויות | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים