שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כ-1,000 חיסונים הושלכו לפח כי פג תוקפם
מדאיג
בגלל הירידה בביקוש להתחסן 40 מתחמי חיסונים של קופת חולים כללית נפתחו בימים האחרים לכל הגילאים
חיסון לקורונה | צילום: Kunal Mahto, שאטרסטוק

בימים האחרונים זה בכ-40 מתחמי חיסונים קופ"ח כללית בכל רחבי הארץ, כלומר ברבע מכל מתחמי החיסונים – נאלצו לפתוח את מבצע החיסונים לכל הגילאים ע"מ שלא יזרקו מנות חיסון לפח כך דיווח יואב אבן ב'חדשות 12'.

אלא שבניגוד למצב לפני שבועיים או שלושה, שבו כל קריאה כזאת הובילה לתמונות של מתחמי חיסונים עמוסים לעייפה, הפעם גם הפתיחה לכל הגילאים לא מילאה את המתחמים.

התוצאה: בימים האחרונים נאלצו בכללית להשליך לפח כ-1,000 חיסונים שתוקפם פג, פי 2 יותר מהמספר הגבוה ביותר שדווח עד כה על חיסונים שהושלכו לפח (כ-470).

בדיווח הודגש כי בקופת חולים כללית לא אשמים בכך שחיסונים הושלכו לפח, ואם לא היו פותחים את החיסונים לכל הגילאים כדי למנוע את התופעה אפשר שמספר החיסונים שהיו נזרקים לפח היה גבוה הרבה יותר מאלף.

בכיר בקופה הסביר כי "מושקעים מאמצים בחיסון בני ה-60 ומעלה שעוד לא התחסנו. מכיוון שרוב המבוגרים בקופה התחסנו, כיום למעשה חסרים מתחסנים ולכן לדבריו יש לפתוח את החיסונים לכל גיל כדי להימנע מבזבוז נוסף".

עודד שטמר, מנהל מחוז מרכז בלאומית שירותי בריאות, הודה: "לצערנו הרב אנחנו באמת לא רואים את העומסים שראינו. רואים ירידה דרסטית בהיענות ובשיעור ההתחסנות. אפילו בני הנוער שהתחלנו איתם בקול תרועה לפני למעלה משבוע הגיעו ל-25%, שיעורי התחסנות נמוכים. אני חושב שחלק מההורים, לא בני 60 ומעלה אלא צעירים יותר, לא התחסנו בעצמם ולא מעודדים את הילדים שלהם לבוא ולהתחסן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים