שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » כ-120 פצצות הוטלו על ה'מטרו' בעזה
שומר החומות
במסגרת התקיפה שארכה 25 דקות, הותקפו כ-40 מטרות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה על-ידי 52 מטוסי קרב. הותקפו יעדים שם הגא"פ
| צילום: ממקורות פלסטינאים

דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל המשיכו הלילה בתקיפת 'מטרו' שלב ה' במרחב חאן-יונס ורפיח שבדרום רצועת עזה. במסגרת התקיפה שארכה 25 דקות, הותקפו כ-40 מטרות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה על-ידי 52 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-120 חימושים מדויקים.

כמו כן, צה"ל תקף באופן ממוקד גאוגרפית, מספר מטרות של חמאס בשכונת חאן יונס ורפיח. התקיפות שילבו מספר מרכיבים ביניהם: מטרות תת-קרקע, מטרות פיקוד ושליטה ומוצבי חמאס. מטרתה של התקיפה המשולבת הינה לפגוע באופן ממוקד וקשה באזור גאוגרפי ספציפי. בין המטרות: מחסן אמל"ח הממוקם במשרדי מטה ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס, תשתיות טרור שמוקמו בבתי מפקדים של ארגוני הטרור, ומרכז פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס ברפיח.

בנוסף הותקפו יעדים נוספים ברצועת עזה של ארגון הטרור גא"פ בינהם: חמ"ל רקטי, דירה מבצעית המשמשת את המערך הרקטי של הארגון וחמ"ל גא"פ שנעשה בו שימוש לירי רקטי במהלך מבצע "שומר חומות".

מטוסי קרב וכלי טיס תקפו גם מספר עמדות שיגור ירי רקטי על-קרקעיות ותת-קרקעיות של ארגוני הטרור שכוונו לפגיעה במדינת ישראל ואזרחיה.

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, סיכם את הפעילות: "הלילה שלנו התמקד בסוגיית התקיפות ברצועת עזה – תוכנית אש אחת, לצד כל התכניות שממשיכות".

"המטרו – גם הלילה אנחנו ממשיכים לתקוף את המטרות. תקיפות מתמקדות באזור הדרומי של הרצועה, אנחנו תוקפים במהלך 25 דקות ב-22:00 אתמול, 40 מטרות, כ-50 מטוסים באוויר, מטילים כ-120 חימושים שונים. יש לנו בערך 12 ק״מ תוואי שמנוטרל בדרך כזאת או אחרת. השתדלנו במהלך הלילה לארוז בסרטון ואינפוגרפיקה שישוחררו אחרי הקו".

"מיקוד על פי אזור – אנחנו רוצים למקד תקיפות לפי איזור גאוגרפי, אפשר לעדכן שאחרי 30 שעות של תקיפה ברימאל פיקוד הדרום משלים את התקיפה. לעת עתה עוזבים את השכונה אחרי מיצוי כמעט מירבי של כל המטרות שהיו על הפרק. הלילה מיקדנו את הפעילות בחאן יונס ורפיח: מערך הפיקוד והשליטה של חמאס, תשתיות תמ״ס, תת-קרקע ומערך הפו״ש של הגא״פ. הם מתמקדים בערים האלה בירי למרחב דרום הארץ – באר שבע ויישובי הדרום. אנחנו תוקפים מחסני אמל״ח של פעילים, מרכזי פו״ש של גאפ, 3 משגרי רקטות רב-קניים, עמדות שיגור תת-קרקעיות, חמ״ל רקטי של הגא״פ, משרדי ביטחון פנים. אנחנו מעריכים שבתקיפה הזו יש הישג של 10 פעילים".

"יעילות המנהור התת קרקעי: התת-קרקע משמש לכל הפעילות. צרכים מגננתיים, וכל הוורסיות ההתקפיות. שינוע אמל״ח, לוגיסטיקה, פעילות ימית ואף הפעלה אווירית. זה ממד לחימה שלם". בתוך כך נחשף כי שצה"ל ניסו פעמיים לחסל את מוחמד דף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים