שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » כ-270 שיגורים מעזה לישראל תוך 12 שעות
מטחים לדרום והשפלה
ארגון הטרור חמאס על מטח הרקטות לדרום והשפלה: "ירינו לעבר שישה בסיסים של חיל האוויר, חצור, חצרים, נבטים, תל נוף, פלמחים ורמון"
שיגור רקטות אילוסטרציה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

מטחי רקטות כבדים נורו לפני ואחרי חצות (בין שלישי לרביעי) לעבר הדרום והשפלה. הזרוע הצבאית של חמאס מסרה כי המטח כוון לעבר שישה בסיסים של חיל האוויר בתגובה על המשך התקיפות האוויריות ברצועה: חצור, חצרים, נבטים, תל נוף, פלמחים ורמון.

החל מהשעה 07:00 עד 19:00, זוהו כ-270 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-45 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום. מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-90 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-20 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.

שני עובדים זרים מתאילנד נהרגו היום בעקבות פגיעה ישירה בבית אריזה במועצה אזורית אשכול. ההרוגים הם וויראוואט קרונבורירק וסיקהרין סאנגמרם. באירוע נפצעו גם שבעה בני אדם, בהם אחד באורח קשה, אחד באורח בינוני והיתר באורח קל.

הירי הכבד מעזה כלל גם פגיעה ישירה בבניין שנמצא בבנייה באשדוד, ליירוטים בבאר שבע ולאזעקות באשקלון ויישובי העוטף, ובהמשך גם בדימונה. במקביל, צעיר בן 19 נפצע באורח קל עד בינוני בעקבות נפילת פצמ"ר במעבר ארז. הוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון בהכרה מלאה ועם פציעה מרסיס בפלג גופו העליון.

תחילת סבב הלחימה ועד היום העניקו כוחות מד"א טיפול רפואי ל-324 נפגעים – מתוכם עשרה שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ושניים שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ומתו מפצעיהם. 114 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 7 קשה, 12 בינוני ו-95 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 198 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם אחד במצב קשה, 5 בינוני ו-192 קל. בנוסף, דווח על 226 נפגעי חרדה.

ראש מועצה אזורית אשכול, גדי ירקוני: "השקט המתעתע של הבוקר התהפך עלינו באחת. בסביבות השעה 12:00 החלו מטחים כבדים מאוד ליישובינו, שהפעם, לצערנו הרב, היו קטלניים. שני עובדים תאילנדיים במשק חקלאי נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה ו-9 נפצעו. אני כואב את מותם ומתפלל לשלום הפצועים".

"העובדים ספגו פגיעה ישירה במבנה המגורים בזמן הפסקת הצהריים, שנמצא בסמוך לבית האריזה בו הם עובדים. למרות שהיתה מיגונית בקרבתם, מסיבה שעדיין לא ברורה לנו, הם לא נכנסו למיגונית".

"האירוע מחדד בצורה הקשה והכואבת את רמת הסיכון הגבוהה בישובים שמחוץ ל-7 קמ, שלא נכללו בתוכנית המיגון הממשלתית על ידי המדינה. אנו לא מפסיקים לזעוק את הנושא וגם היום פועלים מול משרדי הממשלה ורשויות החירום כדי לפעול להכללת כל יישובי המועצה בתוכנית מיגון מדינית ללא דיחוי ולהציל חיים".

"הנושא לא ירד מסדר היום שלי עד שנבטיח מיגון לכל יישובינו. אני מבקש מכם, בכל לשון של בקשה, להישמע להנחיות ולהישאר בסמוך למרחבים המוגנים או הכי מוגן שיש. זה מציל חיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים