שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בנקאות ומימון » לאומי עם רווח שנתי של 2.1 מיליארד שקל
יו"ר הבנק
"הובלנו משלחת אנשי עסקים לאיחוד האמירויות וחתמנו על מזכרי הבנות עם הבנקים המובילים באיחוד; הריבית מצויה ברמה אפסית ואף שלילית ונראה כי לא תעלה בקרוב"
תגיות:
בנק לאומי | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

"לאומי פגש את המשבר עם איתנות פיננסית והדבר סייע לנו להוביל בהנשמת הכלכלה הישראלית בתרחישי קיצון", כך אומר יו"ר בנק לאומי, ד"ר סאמר חאג' יחיא, בעקבות פרסום הדו"ח השנתי ל-2020. 

בפניה לחברי דירקטוריון הבנק, המציג לראשונה נכסים בסך של למעלה מ-500 מיליארד שקל, אומר ד"ר חאג' יחיא, כי כבר במהלך חודשי המשבר הראשונים, לאומי זיהה את עומק המשבר והעמיד פתרונות מגוונים ומותאמים לצרכים המשתנים של כלל הלקוחות.

"הבנק מינף את המובילות הטכנולוגית שלו ואת המוכנות הגבוהה להמשכיות עסקית, בתרחישי קיצון. האצנו מיידית את מתן האשראי", אומר בן המיעוט הערבי הראשון, המכהן בראש מערכת בנקאית בישראל.

שנת קידמה בשלום האזורי  

"במהלך המשבר הפגינו עובדי הבנק הירתמות, מסירות ומקצועיות מעוררי השתאות", מוסיף יו"ר לאומי. "שנת 2020 הייתה גם שנת קידמה בשלום האזורי, עם חתימת הסכמי שלום בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות, ממלכת בחריין, ממלכת מרוקו ורפובליקת סודאן".  

"לאומי גאה בהובלת מימוש היחסים העסקיים בין המדינות ובסיוע בקידומם, באמצעות ההון האנושי, הפיננסי והעסקי של הבנק, הנהנה מניסיון שנצבר במשך כ 120-שנות פעילות".

"ביחד עם מנכ"ל הבנק וחברי ההנהלה, הובלנו משלחת אנשי עסקים לאיחוד האמירויות וכן קיימנו בדובאי את הכנס העסקי הראשון של אנשי עסקים ישראלים ואמירתיים. חתמנו על מזכרי הבנות עם הבנקים המובילים באיחוד האמירויות, על מנת להדק את הקשרים החברתיים והכלכליים בין המדינות".

רווח שנתי של 2.1 מיליארד שקל

"קבוצת לאומי מסכמת את שנת 2020 ברווח נקי של 2,102 מיליוני שקל תוך צפי להתאוששות הכלכלה המקומית בשנת 2021. הריבית מצויה כיום ברמה אפסית ואף שלילית ונראה כי לא תעלה בקרוב. בסיכום שנתי, ירד התוצר המקומי הגולמי בכ-2.4% והגירעון בתקציב המדינה הסתכם בכ-160 מיליארד שקל".

"יחס החוב עלה לכ-69% מהתוצר והשקל עבר טלטלה בשל מחנק נזילותי של טווח קצר. תוצר המשק העולמי כולו, הצטמצם בכ-3.5% ובארה"ב וגוש היורו מדובר בקצב צמיחה שלילית של כ-3.4% ו-7.2%".  

"ועם זאת, לאומי הוביל בתחילת 2020 הנפקת אג"ח למשקיעים בחו"ל, בסכום כולל של כ-750 מיליון דולר. מהלך זה מעיד על האמון והמוניטין הרב שלו זוכים לאומי והנהלתו בשווקים הבינלאומיים ומשקף את חוזקה של כלכלת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים