שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » לאור הבקשות פייסבוק הפסיקה את הסתה
די להסתה
מתן פלג יו"ר אם תרצו ומאור צמח יו"ר לך ירושלים: "יום חשוב למאבק בהסתה"
פייסבוק - תמונת אילוסטרציה | צילום: TY Lim, שאטרסטוק

במהלך החודשים האחרונים הובילו תנועת אם תרצו וארגון לך ירושלים יחד עם פורום 'בוחרים בחיים' קמפיין מתמשך נגד הדפים 'כיכר ירושלים' maydan al quds ודף al qastal. דפים אלו התיימרו לדווח ממזרח ירושלים, אך בפועל הפכו לדפי הסתה קשים מאוד. כך לדוגמה, ביום ראשון פרסמו הדפים סרטונים וכרזות רבות על המחבל, ביניהן 'ראיון' עם בתו, אמו ובנו, שסיפרו כי הם גאים במעשיו כשאהיד. ביתו אף סיפרה שאביה עדכן אותה מראש על כוונתו לבצע פיגוע.

בנוסף, דפים אלו התמחו במה שכינו 'דיווח ישירות מזירת האירוע'. בפועל, הפכו הדפים למעוררי תסיסה וזעם בקרב הפלסטינים, כאשר על מחבל הם דיווחו כהרוג, ולא דיווחו על מה שביצע. כמו כן הדפים סיקרו מהומות של פלסטינים וצעדות בעד חמאס, והעלו כרזות מדי יום נגד היהודים שעולים להר הבית.

דפים אלו ניהלו מאבק ממושך לשחרור 'אסירים' וגופותיהם, כלומר מחבלים שביצעו פיגועים. בין היתר קיימו בדף ראיונות עם משפחתו של פאדי אל קנבר, הרוצח מפיגוע הדריסה בארמון הנציב שבו נרצחה סגן שיר חג'אג' הי"ד, וקראו לשחרר את גופתו. כרזות רבות פורסמו בדפים על מבצעי פיגועים בקריאה לשחרורם, ביניהם חברי 'חוליית סילוואן', אשר היו אחראים לפיגועים הרצחניים בקפה מומנט בירושלים ובמועדון שפילד קלאב בראשון לציון. בנוסף העלו פוסטים בעד הרוצחים של נחשון וקסמן הי"ד ובעד המחבלים שדקרו נער יהודי בן 13 בירושלים.

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, ומאור צמח, יו"ר ארגון לך ירושלים, מסרו: "זהו יום חשוב מאוד למאבק בטרור ובהסתה. אנו מודים לפייסבוק על ההחלטה החשובה. הפלסטינים כבר מנסים לטעון שמדובר בהשתקה, אך ברור שלדפי ההסתה היה חלק חשוב מאוד בתרבות הטרור והאדרת השאהידים בחברה הפלסטינית. נמשיך לעקוב מקרוב אחרי הנעשה ברשתות החברתיות ולוודא שאלו לא ינוצלו להסתה בוטה שמתירה את דמם של בני עמנו".

ממירב והרצל חג'אג', חברי פורום 'בוחרים בחיים', הוריה של סגן שיר חג'אג', אשר היו שותפים לדרישה להסרת הדף אשר הילל ושיבח את רוצח ביתם בפיגוע הדריסה, נמסר: "אנו מודים לפייסבוק שהסיר את הדף שהילל את המחבל רוצח של ביתנו האהובה שיר. סוף סוף הבינו בפייסבוק שדף המהלל מחבלים רוצחים, גורם לרציחות נוספות של יהודים. סוף סוף הם הבינו שדם ילדתנו לא הפקר. ועל זה תודה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים