שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רה"מ לנכי צה"ל: "רפורמה תוך שבועיים"
לאחר ההפגנה
נכי צה"ל הפגינו היום בדרישה ליישם את החלטות ועדת בן ראובן • ראש הממשלה נפגש עם מארגני המחאה והבטיח לפעול בעניין • מצבו של איציק סעידיאן ממשיך להיות קשה
נתניהו בפגישה עם יו"ר ארגון נכי צה"ל | צילום: קובי גדעון/ לע"מ
פגישת נתניהו וראשי ארגון נכי צה"ל |
צילום: עומר מירון/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

מאות נכי צה"ל ותומכיהם הפגינו היום (ראשון) מול משרד הביטחון בקריה בתל אביב, בעקבות המקרה בו הצית את עצמו איציק סעידיאן, מול משרדי אגף השיקום במשרד הביטחון. בדרישה לרפורמה בכל הנוגע ליחס לנכי צה"ל והלומי קרב, וליישם את החלטות ועדת בן ראובן על הכשלים באגף השיקום. המשטרה חסמה לתנועה את רחוב קפלן הסמוך לבסיס, והכווינה את הנהגים לצירים חלופיים.

המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתבו משפטים כגון "לא משאירים פצועים מאחור", "לוחמי ונכי צה"ל מופקרים בחסות משרד הביטחון", "הפסיקו להתעלל בגיבורים", "דם נכי צה"ל אינו הפקר" ו"כולנו איציק סעידיאן". בשלב מסוים, החלו המפגינים לרדת לכביש וחסמו את צומת עזריאלי. בשל כך, מחלף השלום באיילון דרום, לשני הכיוונים, נחסם לזמן קצר.

מספר שעות אחרי שמאות בני אדם הפגינו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניפגש עם יו״ר ארגון נכי צה״ל עידן קלימן בקריה בתל אביב ואמר: "מצוקתם של נכי ופצועי צה״ל היא אמיתית, כבר הרבה שנים שלא עדכנו את ההסדרים ביניהם, דרושה גם עזרה ראשונה וגם רפורמה מקיפה. קיבלתי את המכתב ששלחתם לשר הביטחון, בעקבות כך תיאמתי איתו שאנחנו נביא גם עזרה ראשונה וגם רפורמה כוללת לטיפול בפצועים, נכים והלומי הקרב. נעשה זאת תוך שבועיים בממשלה. זו ההצעה ואני חושב שהיא חשובה מאוד, מתקנת עוול נורא ומטפלת במצוקה.

יו״ר ארגון נכי צה״ל עידן קלימן אמר: "אנחנו נמצאים בימים קשים מאוד שחבר שלנו שוכב שרוף בבית החולים. אנחנו שולחים לו מכאן קודם כל החלמה מהירה, ומצפים להחזירו למשפחת נכי צה״ל ולעזור לו בשיקום המחודש שלו. אני רוצה להודות לך, באמת הכאב הוא מאוד גדול והעיוותים ההיסטוריים דורשים תיקון במיידי. אני רוצה להודות לשר הביטחון בני גנץ ולך אדוני ראש הממשלה על זה שאתם מתעלים מעל כל שיקול פוליטי ושמים את פצועות ופצועי צה״ל במקום לו הם ראויים, ובו כל ממשלת ישראל נרתמת לעזור ולתקן את העוולה הגדולה הזו". בפגישה השתתפו גם מנכ״ל משרד רה״מ בפועל צחי ברוורמן, מ״מ יו״ר ארגון נכי צה״ל רפי כהן צמח ויו״ר מחוז חיפה והצפון בארגון איתי אלימלך.

לאחר הפגישה אמר יו"ר ארגון נכי צה"ל: "נכי צה"ל שבעים מהבטחות ויחכו לתוצאות בשטח, אם לא יהיה שינוי, נחזור לכאן בכוח גדול ולא נוותר. בשבועיים הקרובים ארגון נכי צה"ל יעסוק במתווה הזה ואם נראה שזה דיבורים ללא מעשים, מיד נצא חזרה לרחובות. יחד ננצח". עוד אמר: "אנחנו חוששים מאוד שמקרה סעידיאן יחזור על עצמו ולא נסכים לשום פתרון ביניים או להצהרות בלבד. נכי צה"ל תרמו למדינה את היקר מכל וכיום מופקרים זה שנים ארוכות. אני מקווה שהיום החל השינוי. נכי ונכות צה"ל ראויים ליחס ראוי, הוגן ומכבד, זו לא טובה".

בתוך כך מצבו של איציק סעידיאן ממשיך להיות קשה, ד"ר מוטי חרץ, מומחה ביחידה הלאומית לכוויות, מסר: "הניתוח המתוכנן שארך כ-3 שעות הסתיים. מדובר בניתוח מוכר בפציעות מסוג זה. הפצוע בהתאוששות, עדיין במצב קשה מאוד, מונשם ומורדם ואנו ממשיכים להילחם על חייו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים