שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לאחר נתק: שיחות בין סעודיה לאיראן
לראשונה
סבב הפגישות הראשון בין המדינות התקיים ב-9 באפריל בבגדאד. מי שעומד בראש מאמצי התיווך בין איראן לסעודיה הוא ראש ממשלת עיראק. בכיר סעודי הכחיש את קיום השיחות
דגלי איראן וסעודיה | צילום: FreshStock, שאטרסטוק

העיתון 'פייננשל טיימס' הבריטי מדווח כי לראשונה מזה 5 שנים בכירים סעודיים קיימו לאחרונה שיחות ישירות עם בכירים איראנים בבגדאד, בירת עיראק, במטרה לנסות ולתקן את היחסים בין המדינות, לאחר שנותקו לפני מספר שנים. ע"פ הדיווח, סבב הפגישות הראשון בין המדינות התקיים ב-9 באפריל בבגדאד, וכלל דיון על התקפות המורדים החות'ים בתימן על הממלכה.

מהצד הסעודי השיחות הובלו על ידי ראש המודיעין, ח'אלד בן עלי אל-חומיידאן. עוד דווח כי סבב נוסף של שיחות צפוי להיערך בעוד שבוע בבגדד. מי שעומד בראש מאמצי התיווך בין איראן לסעודיה הוא ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל כאזימי, שבחודש שעבר אף ביקר בריאד, ונפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

גורם רשמי במשרד החוץ הסעודי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אם יינקטו צעדים בוני-אמון, הם עשויים לסלול את הדרך להרחבת שיחות הגרעין עם איראן כך שיכללו גם נציגים ממדינות המפרץ הערביות.

הדיווח על המגעים בין המדינות בא בשעה שהממשל האמריקאי מנסה להחיות את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות מ-2015. בסעודיה, כמו בישראל מתנגדים להסכם ההוא. לפי הדיווח, בכיר סעודי הכחיש את קיום השיחות, ומממשלת איראן ועיראק לא התקבלה תגובה. אך בכיר עיראקי ודיפלומט זר אישרו את קיומן. הבכיר העיראקי אף טען כי בגדאד מתווכת ויוצרת ערוצי תקשורת בין איראן לבין מצרים וירדן.

ב-2018 סעודיה תמכה בהחלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להוציא את ארה"ב מהסכם עם איראן שנחתם בימי הנשיא ברק אובמה. סעודיה לא מתנגדת נחרצות לרעיון של הסכם עם איראן, אך קראה מצדה לגבש הסכם גרעין חדש, כזה שיהיה קשה יותר כלפי טהרן. סעודיה גם טוענת כי מדינות המפרץ הערביות צריכות להשתתף בכל דיון ומשא ומתן שיתקיים על הסכם כזה, כדי לוודא שההסכם יטפל גם בתוכנית הטילים של איראן ובסיוע שהיא מגישה לארגוני הפרוקסי שלה ברחבי המזרח התיכון, כמו החות'ים בתימן או חיזבאללה בלבנון

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים