שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לא אאשר את הבידוד במלוניות, אין הצדקה"
אשר בוועדה
ד"ר אלרעי פרייס מזהירה מביטול הארכת הבידוד במלוניות: "אם אתם רוצים לשבת אח"כ ולדבר על מחדל נתב"ג ולעשות צעד שמחזיר לאותה נקודה זו תהיה אחריות שלכם"
ח"כ יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר היום (ראשון) בפתח הדיון לאישור שורת תקנות ובהן ההכרזה על הארכת חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל: "צריך לשקול את הנושא היטב, מעבר להגבלת היציאה והכניסה לארץ שגם בה יש קשיים עקב אי-הבנת סיבות הומניטריות, אני נוטה מאוד שלא לאשר את ההכרזה הזו ואם כן לזמן קצוב מאוד. לנושא הזה אין כרגע הצדקה מספיקה".

"נכון שכדי ללכת על בטוח יש הרבה מה לעשות אבל בסופו של יום רק 1/3 מהאנשים נשארים במלוניות חלקם פטורים כמחלימים או מחוסנים, חלקם פטורים של נשים בהיריון, גיל ועוד. המוטציות ב-2/3 יודעות לברוח גם ולעומת הבלגן בשדה והעיסוק של הוועדה, יש חלופה של מכשיר אלקטרוני כזה או אחר, המכונה בכינוי שאני לא אוהב- איזוק אלקטרוני".

"לא מדובר בכמויות אדירות, ואולי המשטרה תציג לנו איך אפשר לאכוף את הבידוד הביתי. אם אפשר להכניס אדם למלונית אז עדיף בוודאי מבחינתו לאפשר מכשיר שמוודא שהוא בבידוד. גם אם יש מוטציה מסתורית שמגיעה מהעולם, לא ה-2/3 יצילו את המצב".

על רקע דבריו של יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר כי לא יהיה נכון להאריך את ההכרזה לחובת בידוד במלוניות שתפוג הלילה בחצות אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור: "אל תתנו לאמירה שהמשטרה תאכוף לבלבל אתכם. יכולת האכיפה של המשטרה מוגבלת ואנחנו רואים את זה חודשים. לאור זה שראינו שלמשטרה יש מגבלה, משרד הביטחון הציע תכנית 'בני-חיל' כדי לחזק וזה לא עובד. אם אתם רוצים אח"כ לשבת ולדבר על מחדל נתב"ג ולעשות צעד שמחזיר את הדברים לאותו מצב זו תהיה אחריות שלכם".

עוד לדבריה: בפברואר 2021 נחתו 3955, פונו למלון- 1,537, שוחררו לבידוד ביתי- 2,418, שוחררו בוועדת חריגים במלון -150.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "אנחנו מסתכלים על העניין בעיניים נכוחות. לא רק שלא אוחזים בחסימה של 100% אלא מגיעים לכל היותר ל-30% במלוניות ועם כל הכבוד האחריות לא עלינו אם 65% מגיעים לביתם. אנחנו אחראים ולא הרמנו אמברקס אף פעם אך אותי אף אחד לא ישכנע שאם אני חוסם 35% מהמגיעים חסמתי את הווריאנט. תתכבד הממשלה עם המשטרה והמשרד לביטחון לאומי, כמדינת הסייבר, התקנות יפוגו היום בחצות. אני חושב שלחדש את ההכרזה הזו זה יהיה לא נכון. אפשר לקחת חיילים מפקע"ר שיעזרו באכיפת הבידוד".

סגן שר התחבורה אורי מקלב הגיע לדיון ועדת החוקה לאישור תקנות הגבלות הכניסה והיציאה מישראל וההכרזה על הבידוד במלוניות: "אין דומה סגירת השמיים לשבוע או שבועיים להארכה של סגירתם, שהיא פגיעה במכפלות. כל אחד מכם יודע מה המשמעות. אישה צעירה עם ילד בן 3 חודשים התדפקה על דלתי ביום שישי ואמרה שזו שבת חמישית שתהיה בלי בעלה שלא יכול להגיע לארץ והם פה באשרת סטודנט. מדובר על אב שלא יכול לחזור לאשתו ולילדו. שאלתי אותה מדוע לא תיסע אליו לאנגליה והשיבה שאין לה יכולת לצאת כי הוצאת דרכון לוקחת 6-3 חודשים לא בקורונה. גם השרה מקבלת את זה שיש להתייחס למשפחה כיחידה. אין צורך הומניטרי יותר מזה".

"לא יכול להיות שיגבילו ב-600 כשכל המשרדים האחרים העמידו את האנשים כך שניתן יהיה להגדיל ל-2000. המעכב היום את הכנסתם הוא משרד הבריאות. ההחלטה יכולה להתממש כבר מעכשיו. משרד התחבורה עושה את כל המאמצים ולא מנותק מהציבור. הוועדה עובדת ביעילות ומנפיקה באופן מידי את האישורים. לוועדת החוקה יש את הכוח לשפר את החלטות הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים