שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא אקבל חרם על החרדים או על נציגיהם"
בנט נגד ליברמן
גורם בגוש השמאל: "יש מצב לממשלה עם החרדים" • שר בליכוד: "יש אצלנו קולות להציג מועמד אחר לראשות הממשלה" • בנט: "כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד תוזמן"
תגיות:
נפתלי בנט מכריז על מועמדותו לראשות הממשלה | צילום: אורי כהן

מפלגת ימינה מסרה היום (שישי) בתגובה לדרישת ישראל ביתנו להדיר את החרדים מהממשלה כי "בנט לא יקבל חרם על החרדים או על נציגיהם, ולא על אף קבוצה בישראל. כל ממשלה בה נשתתף תדאג לכלל אזרחי ישראל, ולא תסמן אף מגזר לרעה. כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה תוזמן להצטרף אליה".

במפלגה של איווט והשנאה מסרו בתגובה "ישראל ביתנו לא מחרימה שום מגזר לרבות המגזר החרדי שנפל קורבן לעסקני ש"ס ויהדות התורה אשר הפכו את מסורת ישראל למוצר על המדף, העומד למכירה לכל המרבה במחיר".

"הגדרנו באופן חד וברור את עמדתנו בנושא דת ומדינה כך שבקואליציה שתקום תהיה התייחסות מפורשת לנושאים כמו גיוס בני ישיבות, ברית הזוגיות, גיור ע"י רבני ערים, ביטול המונופול על הכשרות וכו'".

"ישראל ביתנו תמשיך להגן על האינטרסים של הציבור שבשנים האחרונות הפך למיעוט הגדול והמקופח ביותר במדינת ישראל – אלו שמשרתים בצה"ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מיסים", לשון הודעת מפלגת השנאה והשיסוי בראשות ליברמן.

גורם בגוש השמאל אמר ל'מעריב' כי ""יש מצב לממשלה עם החרדים". לדבריו, השבוע הבא יהיה קריטי, ובו יתברר אם ניתן להגיע לסיכומים עם בנט על הקמת ממשלה. המטרה שלנו היא לסיים את המשא ומתן עם ימינה לפחות ברמת העקרונות, עוד לפני שהמנדט של נתניהו יפוג, ולומר לנשיא שעלה בידינו להרכיב ממשלה, עד שריבלין יחליט על המשך צעדיו".

לדבריו, הוויכוח העיקרי עוסק בסוגית השוויון בממשלת הרוטציה שתקום. "בנט וסער הגיעו למו"מ כגוש אחד, ולמרות שהם 13 מנדטים הם דורשים שכוחם בממשלה יהיה זהה למשקל שאר השותפים בקואליציה". לדבריה, "לא כולם בגוש שלמים עם הרעיון שיו"ר מפלגה עם שבעה מנדטים יקבל את ראשות הממשלה. יש עדיין קשיים ומכשולים שצריכים להתגבר עליהם".

בגוש ממתינים להכרעה ברורה של בנט אם לסגור הסכם עם לפיד וגוש השינוי על הקמת ממשלה פריטטית. "עדיין לא ברור מבחינתו של בנט אם יירד מהגדר ולא ירקוד על שתי חתונות. הוא לא יהיה זה שהקמת ממשלת שינוי תהיה על שמו. הוא יחכה עד הדקה ה־90. עד כה לא הוצגו הסכמים לשותפים בגוש. יושבים ומדברים, אבל זה לא פשוט. בנט מאוד רוצה, אבל הוא מפחד. מנסור עבאס העמיד את עצמו בעמדת – מי שיציע לו הצעה טובה, הוא ילך איתו".

נציגת ימינה ח"כ איילת שקד התייחסה ללינץ' הערבי בירושלים וכתבה בטוויטר: "פרעות של ערבים ביהודים הפכו למראה שכיח באחרונה במדינת ישראל. על משטרת ישראל ובתי המשפט, להפעיל אגרוף ברזל נגד הפורעים ולהשיב את הסדר והמשילות על כנם".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב: "איילת, בואי נתחיל בזה שלא תקימו ממשלת שמאל מופקרת שתישען על הפטרונים הפוליטיים של מבצעי הפרעות והלינצ'ים האלה ותהפוך את מדינת ישראל לבני ערובה שלהם".

גורם באחת ממפלגות הימין השותפות למו"מ בין בנט ללפיד שצוטט ב'ידיעות אחרונות אמר כי "נפתלי מבין שאין שום סיכוי לנתניהו להקים ממשלה. הוא רוצה להגיע להסכם על הקמת ממשלה עם לפיד כבר במהלך השבוע הקרוב. בנט מעריך שאם לא ייסגר הסכם בקרוב, זה יקשה על מחנה השינוי לקבל את המנדט מהנשיא להרכבת ממשלה".

על פי גורמים בימינה וביש עתיד, בנט ולפיד מנהלים שיחות ישירות, לצד פגישות של צוותי המו"מ של שתי המפלגות. יחד עם זאת, עדיין יש חילוקי דעות מהותיים, בעיקר סביב הכוונה להקים ממשלה פריטטית. בנט דורש שבממשלה יהיה ייצוג הולם למחנה הימין כדי לשקף את רצון הציבור בעקבות תוצאות הבחירות, ועל מנת שיעמוד בראשות ממשלת "אחדות לאומית" ולא בראשות "ממשלת שמאל והמפלגות הערביות", כפי שטוען נתניהו.

על פי הדיווח של יובל קרני, בליכוד גוברת הפסימיות על רקע מה שנראה ככישלון של נתניהו להרכיב ממשלה. שר במפלגה סיפר שקיים שיח פנימי ושקט האם לקרוא לנתניהו לאפשר למועמד אחר מהליכוד לה־ רכיב ממשלה, כדי לא לאבד את השלטון. הבכיר העריך שגם אם נתניהו יוותר לבסוף על ראשות הממשלה לטובת מועמד אחר מהליכוד, תהיה התנגדות בתוך המפלגה למהלך של "הצנחת מועמד" מטעמו. לדבריו, אם נתניהו ירצה להציב מועמד אחר מהליכוד – יתקיימו בחירות פנימיות כדי לבחור אותו. כמה מבכירי הליכוד רואים את עצמם מועמדים לתפקיד ואחרים קיבלו הצעות להתמודד, כמו יו"ר הכנסת יריב לוין, השר ישראל כץ וניר ברקת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים