שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא בטוח שאהיה ר"מ גם עם הסיעה הגדולה"
לפיד מפתיע
יו"ר יש עתיד רמז לאפשרות שיסכים להיות שני ברוטציה כדי לאפשר גוש להחלפת נתניהו, יחד עם בנט וסער: "בשביל המטרה לסיום שלטון נתניהו אני מוכן לוותר על הרבה"
תגיות:
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: אלעד גוטמן

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פרסם הערב (שני) טור ב"הארץ" שבו רמז כי כדי להחליף את נתניהו, יסכים להיות שני ברוטציה בממשלה שתכלול את בנט וסער. לדבריו, גם אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה זה לא יבטיח לו את ראשות הממשלה ורומז לכך שיסכים לשבת בממשלה תחת בנט או סער.

לפיד כותב כי "אמרתי, והתכוונתי לכך, שסיום שלטונו של נתניהו הוא המטרה הראשונה בעיני. בשבילה אני מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, כולל השאיפות האישיות שלי. אלא שגם לממשלה בלי נתניהו כדאי שיהיו עמדות שפויות ומאוזנות".

"אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה, אבל היא תבטיח שהכסף של האזרחים לא יופנה לעוד התנחלויות מבודדות (לא, זו לא "התיישבות צעירה", אלא מאחזים לא חוקיים), שבית המשפט העליון יהיה מוגן מפני התקפות, שיושם קץ למונופול החרדי על היהדות, שדרוזים וצעירים שמודאגים ממשבר האקלים יוכלו להרגיש שזו גם מדינתם".

לפיד כמובן לא ויתר על מנת ההסתה היומית והשתלח: "מה שיש עתיד אומרת הוא פשוט וברור: מדינת ישראל נקלעה לצומת אירועים לא שפוי. השילוב בין מגיפה רצחנית, משבר כלכלי וראש ממשלה פרנואידי המואשם בביצוע עבירות פליליות, גורר אותנו לחורבן פנימי".

"הסחטנות הבלתי פוסקת חונקת את הפוליטיקה שלנו. העסקנים החרדים עושים מה שבא להם. אמון הציבור בשלטון נפגע באופן שנראה כבלתי הפיך. לנוכח הכאוס הזה אנחנו מציעים בעיקר נורמליות. אנחנו רוצים להחזיר את המדינה הזאת לידיהם של האנשים שמחזיקים אותה בחיים: אזרחים עובדים, משלמי מסים, שומרי חוק".

מהליכוד נמסר בתגובה ללפיד בהארץ: "יאיר לפיד ממשיך להסתתר כדי להעלים מהציבור את שאלת הבחירות: מי יזניק את כלכלת ישראל בתקופה הקריטית הזו שבה אנו יוצאים מהקורונה – נתניהו שכבר חילץ את ישראל משני משברים כלכליים, או לפיד שהיה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה להצהרות לפיד: "וטו להסדרת ההתיישבות הצעירה, וטו לתיקון מערכת המשפט, וטו לשמירת הזהות היהודית של מדינת ישראל. לפיד קרע הערב את המסכה מעל הבלוף של ממשלה עם ׳רוב ימני׳. סער ובנט מוכנים להקים ממשלה עם לפיד, לוותר על היכולת להקים ממשלת ימין אמיתית- רק בגלל מאווים אישיים. בכך להפקיר את ההתיישבות כולה, את זהותה היהודית של מדינת ישראל והיכולת לעשות תיקונים היסטוריים במערכת המשפט החולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים