שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא הייתה אופציה לממשלת מיעוט"
התקדמות במו"מ:
פגישת המשא ומתן שהחלה אמש נמשכה עד לשעה 2:00 לפנות בוקר ובה נרשמה התקרבות בין עמדות הצדדים. המשא ומתן צפוי להתחדש היום.
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

התקדמות מסוימת נרשמה הלילה במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, על פי הדיווח בחדשות 12 פגישת המשא ומתן שהחלה אמש נמשכה עד לשעה 2:00 לפנות בוקר ובה נרשמה התקרבות בין עמדות הצדדים. המשא ומתן צפוי להתחדש היום.

עם זאת, גם אם יושג היום או מחר הסכם בין הצדדים ספק מתי ניתן יהיה לקיים את השבעת הממשלה החדשה במליאת הכנסת, לנוכח הידבקותו של שר הבריאות יעקב ליצמן בנגיף הקורונה.

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ הסביר בקבוצת וואטסאפ של חברים קרובים מדוע בחר להיכנס לממשלת אחדות עם בנימין נתניהו, למרות שידע שחלק לא מבוטל מתומכיו מאוכזבים מכך.

"יש לי תחושה שאתם כועסים ומאוכזבים ממני… אני מבקש להסביר. לא הייתה אופציה לממשלת מיעוט; לא הייתי מוכן להעמיד את החברה בישראל לבחירות רביעיות; וקיפאון פוליטי היה משאיר את נתניהו לבד בממשלה", נימק גנץ. "רוב תומכי כחול לבן חשבו שצריך להיכנס, ובלבד שנשמור על תיק המשפטים".

גנץ מתח ביקורת על שותפיו לשעבר בכחול לבן, יאיר לפיד ומשה יעלון. "אני יודע שהם חתמו, ומאחורי גבי, על פרישה משותפת מספר ימים לפני כן. עד רבע שעה לפני ההצבעה עוד הצעתי להם שיתחייבו ללכת איתי לכל אופציה – ולכן תפקיד היו"ר יהיה אצלי כדי להגעה לפתרון, וכי אני רוצה שמאיר כהן יהיה יו"ר".

"אני מבין ללב מאוכזביי, אבל תסריט המציאות, שהוא מאתגר יותר מ'בית הקלפים', חייב אותי לפעול", הוסיף יו"ר כחול לבן. "ואם זהו סופי הפוליטי אבל אשרת את מדינת ישראל – אז עשיתי משהו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים