שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לא ידוע אם החיסון טוב לווריאנט אפריקאי"
משרד הבריאות
את הדברים אמרה רופאת מחוז מרכז ד"ר עפרה חבקין והוסיפה: בתחילת דצמבר 3%-2% מהמאומתים שנבדקו לווריאנט הבריטי בישראל נשאו אותו ובסוף דצמבר- מעל 50%
קורונה | צילום: Near D Krasaesom, שאטרסטוק

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר דנה היום (שני) בהכרזת הממשלה המחייבת את השבים לארץ מדרום אפריקה, בוטסואנה, זמביה או לסוטו בבידוד במלונית מטעם המדינה ל-10 ימים (עם 2 בדיקות שליליות לנגיף קורונה) או ל-14 ימים ללא בדיקות.

היו"ר ח"כ יעקב אשר הבהיר כי לפי חוק הקורונה הגדול אם ההכרזה היא על מספר של פחות מ-5 מדינות וטרם עברו 20 ימים מההכרזה הראשונה, אין צורך באישור הוועדה אלא רק להביאה בפניה. לאור זאת, הוועדה לא נדרשה להצביע על ההכרזה והיא תעמוד בתוקפה עד ליום ראשון ה-17.1.21.

ד"ר עפרה חבקין, רופאת מחוז המרכז: "התחלנו לבדוק אנשים שחזרו מדרום אפריקה וגם היו חיוביים לקורונה, לנושא המוטציה, אותם ואת המגעים שלהם. בשלב ראשון איתרנו 12 אנשים כאלו וגילינו את המוטציה בשתי שרשראות. בסוף השבוע נכנסו עוד 13 אנשים ואנחנו מחכים לתשובות שלהם".

בהתייחסה לווריאנט הבריטי אמרה כי "הוא השתלט על התחלואה בבריטניה וגם אצלנו, בתחילת דצמבר יכולנו לומר שהוא נמצא ב-3%-2% מהמאומתים שנבדקו לווריאנט, ובסוף דצמבר הגענו למעל 50% מהחולים שנבדקו לווריאנט ונושאים אותו".

בסיום דבריה הבהירה: "לכן החשש ולכן אנחנו רוצים עד כמה שיותר לעצור את הווריאנט הדרום אפריקאי. אנחנו לא יודעים סופית עד כמה החיסון משפיע עליו וזה ייבדק גם פה, כי יש לו כמה מוטציות ופייזר בדקו רק מוטציה אחת וזה לא מספיק. המטרה היא לבודד את האנשים הללו למנוע התפשטות וככל שניתן להרוויח זמן".

פרופ' נדב דוידוביץ' מ"מ יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית: "וריאנטים היו מתחילת הדרך וחשוב להבדיל ביניהם. אנחנו שנים קוראים לריצוף הגנטי זה חלק מההזנחה של בריאות הציבור ואני שמח שהמדינה החלה בכך. החשש מהמוטציה ברור והשאלה אם נכון מבחינת אמון הציבור לעשות את הבידוד ישר במלוניות או להפעיל בידוד ביתי ולאכוף אותו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים