שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "לא יהיה שלום עד שיכירו בזכותה של ישראל"
ביידן בהצהרה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "מקווה שהפסקת האש בין ישראל לפלסטינים תחזיק מעמד". לדבריו, "המפלגה הדמוקרטית עדיין תומכת בישראל"
תגיות:
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן | צילום: archna nautiyal, שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הוא מתפלל שהפסקת האש שהושגה בין ישראל לחמאס תישמר: "אני מתפלל שהפסקת האש הזו תחזיק מעמד. ביבי נתניהו נתן לי את מילתו – הוא מעולם לא הפר אותה כלפיי בעבר".

"אין שינוי במחויבותי לביטחון ישראל, אנחנו זקוקים לפתרון שתי המדינות", הוסיף, אך הדגיש: "בואו נבהיר כאן משהו. עד שבאזור לא יגידו באופן חד משמעי שהם מכירים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית עצמאית – לא יהיה שלום".

"זה חיוני שהפלסטינים בגדה המערבית יזכו לביטחון, שאבו מאזן יוכר כמנהיג העם הפלסטינים, כפי שהוא. חמאס הוא ארגון טרור. אנחנו מכירים בכך. אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להיות בעזה, לבנות אותה מחדש עבור כל אותם אנשים חפים מפשע שנפגעו והיו לנזק משני".

לדבריו, הוא מעוניין לייצר "חבילת תמיכה גדולה ביחד עם מדינות נוספות, במטרה לבנות מחדש את רצועת עזה, מבלי לאפשר לחמאס לבנות מחדש את מערכות הנשק שלהם". הוא המשיך וציין כי "חמאס הוא ארגון טרור, אנחנו מכירים בזה, אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להיות ברצועת עזה, לבנות אותה מחדש ולסייע לאנשים החפים מפשע שנפגעו".

"לא חל שינוי בהתחייבותה של המפלגה הדמוקרטית לביטחון מדינת ישראל", טען. הוא הדגיש את תמיכתה ארוכת השנים של המפלגה ב"פתרון שני מדינות כדרך לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים". כאשר נשאל אודות ההתנגדות ההולכת וגוברת במפלגתו לתמיכה הממושכת בישראל, הסביר הנשיא האמריקאי: "המפלגה שלי עדיין תומכת בישראל".

הוא נשאל על שיחותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, סירב להתייחס אליהן באופן ישיר, והשיב כי "אחת הסיבות שבגללן הצלחנו להשיג הפסקת אש תוך 11 ימים היא עצם כך שלא עשינו מה שאחרים עשו. אני לא מדבר על הדברים שאני אומר לאנשים בשיחות פרטיות, ואני לא לא מדבר על משא ומתן שמתקיים באופן פרטי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים