שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא יודע אם בממשלה יתקבלו החלטות נכונות"
צפו באדלשטיין
גמליאל: "המפלגה של סמוטריץ' תהיה בממשלה, אנשים פרסונליים אולי לא יהיו". אלקין: "לא סוגרים את נתב"ג כי פוחדים מלהעליב את מירי רגב". גלנט: "נגד בן גביר כשר"
יולי אדלשטיין | צילום: לע"מ
צילום: וועידת בשבע 2030- מתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים

שר הבריאות יולי אדלשטיין התראיין למנכ"ל ועורך ערוץ 7 עוזי ברוך בוועידת בשבע 2030 במתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים.השר אדלשטיין ביקר את התנהלות חלקים בממשלה נוכח משבר הקורונה. "יש בלגן בהתנהלות הממשלה, אני לא יודע להבטיח שבממשלה הנוכחית ברקע הפריטטיות והבחירות יתקבלו החלטות כפי המלצות משרד הבריאות".

לכן לדבריו הרבה מהאחריות עוברת לידיים של האזרחים "הסכנות ברורות לכולם, על כולם לזכור את הכללים, כולנו מכירים חולה קשה או מישהו שנפטר מהנגיף". השר המשיך להדגיש את הבעייתיות של התנהלות הממשלה. "אני הייתי קצת פגוע מהתנהלות הממשלה בישיבה המפורסמת, אני מקווה שעכשיו אנשים התיישרו והבינו שהגיעו עד לקצה" סיכם באופטימיות אדלשטיין.

על אפשרות פתיחה רחבה של המשק בעקבות מבצע החיסונים על פי הדרכון הירוק: "תהיה פתיחה של רבים דברים שלא חלמנו לפתוח" אמר אדלשטיין. השר הדגיש שיש הבדל בין חנות נעליים קטנה ברחוב לקניונים – "אני לא בטוח שאפשר לאכוף את התו והדרכון הירוק בחנות נעליים קטנה, אבל בקניונים, בתי מלון והקאנטרי קלאבים, שנראה התייצבות בתחלואה וירידה בחולים קשים נעשה זאת". לעומת זאת צינן אדלשטיין את ההתלהבות לגבי פתיחת מורחבת של נתב"ג- "עם כל המוטציות שמסתובבות, אנחנו במגננה, אני מקווה שבשבועות הקרובים נתב"ג יישאר סגור".

גמליאל: "המפלגה של סמוטריץ' תהיה בממשלה, אנשים פרסונליים אולי לא יהיו"

השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל, התראיינה לקובי פינקלר בוועידה. על ההתקרבות לאזרחים הערבים: "מי שקידם איתי את התוכנית של הקצאת כספים לערבים זה ראש הממשלה נתניהו. האמירה של ראש הממשלה בבחירות 2015 שהערבים נוהרים התמקדה יותר ברשימה המשותפת. אנחנו קוראים לאזרחים הערבים להצביע לליכוד. מי שקידם את צמצום הפערים מול האוכלוסייה הערבית זה אנחנו".

על צירוף סמוטריץ' ובן גביר לממשלה בראשות הליכוד: "צריך להבין שאנחנו מנהלים מערכת בחירות מאוד מורכבת. המפלגה של סמוטריץ' בהחלט תהיה בממשלה, סמוטריץ' היה שר מצוין. יחד עם זאת יהיו אנשים פרסונליים שאולי לא יהיו חלק מהממשלה".

על המפלגות שמתמודדות מול הליכוד: "צריך את ראש הממשלה שיהיה חזק כדי שתהיה ממשלת ימין חזקה. כל הסקרים מעידים שזה או יאיר לפיד או נתניהו. לא מפלגות שמתיימרות להציג את עצמן ימין אבל הפוטנציאל שיתוף הפעולה שלהם זה מרצ ואפילו הרשימה המשותפת. הלוואי שבמדינת ישראל יהיו כבר שתיים או שלושה מפלגות גדולות, בלי רסיסי מפלגות שחוץ מנזק לא עושות שום דבר".

על ההתנהלות החרדית בזמן הקורונה: "ההלוויות ההמוניות בבני ברק מקוממות אותי, אבל עושים עוול שבאים להגדיר את כל החרדים כמקשה אחת. אנחנו שומעים את כל הקולות של ההנהגה החרדית בפוליטיקה, כולם מגנים את זה. יש פלגים בחברה החרדית ששם רואים בצורה בוטה את אי ההתייחסות שלהם לסגרים שגורמת לפגיעה בנפשות. כשמסתכלים בכל הסיטואציה אי אפשר לעשות עוול ולצבוע אוכלוסייה שלמה".

אלקין: "לא סוגרים את נתב"ג כי פוחדים מלהעליב את מירי רגב"

השר לשעבר והמתמודד לכנסת ברשימת תקווה חדשה זאב אלקין התראיין לכתב קובי פינקלר בוועידת בשבע. אלקין ביקר את התנהלות הממשלה נוכח משבר הקורונה: "החלטות מתקבלות משיקולים פוליטיים" הבהיר אלקין. "המוטציות לא נכנסו סתם ככה- לא סוגרים את נתב"ג כי פוחדים מלהעליב את מירי רגב כי היא יכולה לצעוק חזק" טען אלקין. אלקין גם רמז לחוסר האכיפה בחברה החרדית-"לא אוכפים במקומות מסוימים כי לא רוצים לריב עם שותפים". "ככה הגענו למצב הנוכחי" סיכם אלקין.

אלקין גם התייחס לעתיד מפלגתו החדשה ועתידו האישי- "אחרי ה23 במרץ אתן את שירותיי כבעל קשרים טובים ברוסיה לראש ממשלת ישראל גדעון סער". אלקין גם התייחס לתפקיד חלומותיו בפוליטיקה- "זה לא סוד שאני רוצה להיות שר החינוך". בהמשך לדברים הבהיר אלקין שהודעת גדעון סער שח"כ יפעת שאשא ביטון היא מועמדת המפלגה לתפקיד מבורכת "זה בסדר גמור, יבוא גם יומי, יפעת היא מועמדת מצוינת לתפקיד".

סמוטריץ' על המו"מ עם הבית היהודי: "לא יודע להסביר מה קרה שם"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התראיין לעיתונאי יוני קמפינסקי. במהלך הראיון התייחס סמוטריץ' לליל סגירת הרשימות לכנסת והעובדה שלא התחבר לבסוף עם הבית היהודי: " אני מצטער מאוד על התוצאה. כשיצאתי לדרך היה לי ברור שהחיבור הראשון והטבעי צריך להיות עם הבית היהודי, חגית נבחרה בשביל זה. אני לא יודע להסביר מה קרה שם. עשיתי מה שאני יכול כדי שזה יצליח".

על ראש הממשלה נתניהו והרפורמה במערכת המשפט אמר סמוטריץ' כי " נתניהו במשך שלוש עשרה שנים התגאה בזה שהוא בלם כל ניסיון לתקן את מערכת המשפט, ולכן אני לא סומך עליו. אנחנו חייבים להיות גדולים, חזקים ומשמעותיים כדי לוודא שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין. איך שלא מסתכלים על המספרים, אם אנחנו לא נהיה בכנסת גדולים ומשמעותיים אין בכלל ממשלת ימין".

לשאלה האם הוא חושש לא לעבור את אחוז החסימה ענה סמוטריץ': "בסקרים עכשיו אנחנו מעליו, החיבור שיצרנו עם עוצמה הוא חיבור טוב שמוציא אותנו ממרחב הסכנה. סטטיסטית לציונות הדתית יש מאה אחוז מעבר של אחוז החסימה, כי יש לנו בייס. יש בסוף שרוצה שיהיה מי שייצג את ערכיו בכבוד". כשנשאל האם הוא פונה גם לקהלים נוספים השיב " יש לנו פוטנציאל מאוד גדול מחוץ לציונות הדתית בקהלים שמזדהים עם הערכים שלנו – ציבור מסורתי וימני שרוצה את תיקון מערכת המשפט, יש גם ציבור חרדי שרואה באנו כתובת".

על ההבדל בינו לבין ימינה אמר סמוטריץ': "יש לנו מחויבות גדולה לציונות הדתית ולממשלת ימין. אנחנו בניגוד לאחרים אומרים בצורה חד משמעית שאנחנו חותרים להקים ממשלת ימין עם השותפים הטבעיים שלנו במחנה הלאומי. ממשלה הומוגנית שכמה שיותר שותפים שלה חושבים כמונו מה טוב ונכון במדינת ישראל בזהות היהודית, בתיקון מערכת המשפט, בחיזוק ההתיישבות והריבונות ובהוצאת המסתננים. הקורונה חשובה והפרנסה היא חשובה, אבל אנחנו לא שמים שום דבר בצד, אין לנו פריווילגיה לעשות את זה. אני קורא לציבור לא להצביע למפלגות שלא מתחייבות לחתור להקמה ולשותפות בממשלת ימין".

מיכאל ביטון בועידת בשבע: "ראינו שמישהו רוצה סגר – אולי מסיבות אישיות אולי מאינטרסים פוליטיים"

השר לעניינים אזרחיים במשרד הבטחון מיכאל ביטון בראיון לכתב "בשבע" אסף משניות התייחס השר ביטון להתמודדות בממשלה עם משבר הקורונה. השר התייחס למניעיו של ראש הממשלה ואמר -"ראינו שמישהו רוצה סגר- אולי מסיבות אישיות אולי מאינטרסים פוליטיים".

השר אמר כי חייבת להיות תכנית יציאה מהסגר- "אם אתה רוצה אמון של הציבור אתה צריך לתת לו תקווה." לדבריו- "אי אפשר להגיד רק סגר, אי אפשר לא לדבר על פתרונות." השר אמר כי יש להתחשב במדד החיסונים כאשר דנים ביציאה מהסגר-" יש עשרות ערים שחיסנו את האוכלוסייה בסיכון מעל 80 אחוז." לדבריו הפתרון צריך להיות דיפרנציאלי. "חייב להשתמש בכלי הזה של החיסונים".

טרופר: "תחום התרבות יהיה הראשון שייפתח במתווה של דרכון ירוק"

שר התרבות והספורט חילי טרופר התראיין לעיתונאית עפרה לקס. טרופר התייחס לעולם התרבות ואמר ש "סיכמנו עם משרד הבריאות שהתחום הראשון שייפתח במתווה של דרכון ירוק- מחלימים, מתחסנים ומי שעושה בדיקה ויוצא שלילי, זה תחום התרבות. הוא יהיה הראשון שבו הדרכון הזה יופעל. יש כאן אמירה ערכית חשובה – החברה אומרת יש מקום לתרבות, גם כלכלית זה פרנסה של עשרות אלפים. לא סתם משרד הבריאות הלך איתנו, כי זה העולם הכי מסודר, אפשר לדעת איפה בן אדם יושב ואיפה הוא קנה כרטיס, וניתן לשמור על המרחקים וכל הכללים. אני מאוד מקווה שכבר בשבועות הקרובים זה יתחיל לחזור".

על ממשלת האחדות שלא הצליחה והעובדה שהיה אחד האנשים שדחפו להקמתה אמר טרופר: "באותה נקודת זמן לא הייתה אופציה טובה יותר. לא רציתי אחדות עם נתניהו, לא חשבתי שראוי שהוא יהיה ראש ממשלה. אבל רציתי אחדות עם שני מיליון בוחרים שלא בחרו בי, רציתי לנסות לנסות לחבר את העם הזה".

טרופר תקף את ראש הממשלה בכך שממשלת האחדות לא עבדה כראוי: " נתניהו לא הצליח להתעלות לגודל הרגע. המשפט והעניינים האישיים שלו הם צל לכל הפעולות שלו. מהרגע הראשון שנתניהו לא העביר את התקנון בממשלה, כשהוא חתם הסכמים בלי ידיעת שר הביטחון שלו – הוא לא בחר באמת בשותפות הזאת. והשיא בעיניי זה הסיפור שאין תקציב בישראל משיקולים פוליטיים של מישהו שרצה תחנת יציאה. עבורי, הדבר הזה זה הרגע שבו היה לי את השיברון הכי גדול. כשמישהו משעבד את העתיד של הילדים שלנו ומשתק את המשרדי ממשלה רק כי זה לא טוב לו פוליטית, זה הרגע שמבחינתי זה נשבר".

רגב: "אנחנו הולכים להכפיל את כביש 505"

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב התראיינה לעיתונאי ערוץ 7 יוני קמפינסקי בווועידת בשבע שנערכה במתחם דיזיין סיטי במישור אדומים. השרה רגב בישרה על יציאה לתכנון מחדש והכפלה של כביש 505, כביש רוחב ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, שיחבר את בקעת הירדן אל כביש 5 ויהפוך לציר בטיחותי ומודרני, דו נתיבי עם הפרדה ותאורה. "הקצתי את התקציבים לתכנון מחדש והכפלה של כביש 505 – כביש רוחב מבקעת הירדן וכביש 90 דרך צומת תפוח עד העיר אריאל וכביש 5 ממזרח למערב". רגב הרחיבה גם על הפרויקטים הרבים שהספיקה במשרד התחבורה למען פיתוח התשתיות ביהודה שומרון: ״כאשר הגעתי למשרד היו המון פרויקטים תקועים: שיקוע קלנדיה, עוקף חווארה ועוקף חיזמה ולב יהודה, היום כולם כבר אחרי מכרז. זו ריבונות דה פקטו״. רגב ציינה שגם ברמה האסטרטגית קודמו ענייני ההתיישבות בזמן כהונתה: "העברנו תוכנית אב לתחבורה ליהודה ושומרון, תוכנית חומש, אנחנו מחברים את יהודה ושומרון לכל חבלי הארץ".

גלנט: "לא הייתי רוצה לראות את בן גביר שר בממשלה"

שר החינוך יואב גלנט התראיין לעיתונאית עפרה לקס בוועידה. השר גלנט התנגד בתוקף לשילובו של בן גביר כשר בממשלה הבאה: "דרכי היא דרך הליכוד, דרך הימין, דרך הימין המרכזי במדינת ישראל, אני לא חושב כמו סמוטריץ ובוודאי לא כמו בן גביר, סמטריץ היה ואני חושב שיכול להיות שר בממשלת ישראל. אני לא הייתי רוצה לראות את איתמר בן גביר שר בממשלת ישראל, אני לא חושב שזה יועיל לנו. זה לא אומר שהתמיכה שלו היא לא נחוצה. אני לא מחלק תפקידים. אני רק אומר שממשלה צריכה איזשהי אורגניות וצריכה איזשהו מנעד דעות שהוא מגיע עד גבול מסוים. אני חושב שאיתמר בן גביר נמצא מחוץ לגבול הזה לתפיסת עולמי. ואני מציע שבעניין הזה אנחנו נהיה זהירים. יחד עם זה, עצם זה שמוקמת ממשלת ימין זה משרת את תפיסת עולמם של כל מי שנמצא בצד הימני של המפה ואני מציע שלא נסתכל רק על מה מקבלים. צר לי להגיד אבל למעשה השסעים והפיצולים בתו האגף הימני ציוני דתי במדינת ישראל הביאו פעם אחרי פעם לפיצולים שבגינם איבדנו קולות, אני מקווה שלא נהיה פה".

השר גלנט גם אמר כי משרד החינוך יודע בדיוק על המצאותם של כל התלמידים שנדבקו בקורונה בפילוחים מדויקים עד רמת השכבות ובתי הספר. השר אמר כי הצליח להשיג מליארד ורבע שקלים ממשרד האוצר – בין היתר לחלוקת 150000 מחשבים ולתקשוב בתי הספר. השר גלנט אמר כי "מכל מה שראיתי בשנה האחרונה- אין תחלואה שנוצרת בבתי הספר. 90 אחוז מהתחלואה של התלמידים היא בבית."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים