שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא יסלחו למי שיתעקש על משרד"
לפיד בסיעה
הורוביץ: "המו"מ להקמת קואליציה לא הסתיים, יש קשיים" • מיכאלי: "עשינו ויתורים שאף מפלגה לא עשתה" • ליברמן: "המכתב של פרוש ואייכלר – ספין של נתניהו"
יאיר לפיד | צילום: יש עתיד

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (שני) כי "אנחנו שומעים ורואים בימים האחרונים את כמויות הרעל וההסתה שמפיצים אנשי נתניהו. מודעת האבל על בנט, ההטרדות של הילדים של אלקין, הקללות הבלתי נתפסות מול הבית של מתן כהנא, לוחם בסיירת מטכ"ל, טייס קרב בחיל האוויר".

"אין גבול שנתניהו לא חוצה כדי לפלג את החברה הישראלית ולגרור אותנו לבחירות חמישיות, אבל זה מתהפך עליו. במקום שזה יחליש אותנו, זו תזכורת למה מוכרחים ממשלת אחדות. אנחנו מוכרחים לבחור בדרך אחרת. האלימות והשקרים וזעקות השנאה במגפונים לא באמת מייצגים את מה שמרגישים רוב אזרחי המדינה. זה לא נכון שאנחנו שונאים אחד את השני".

"אם תקום ממשלת האחדות, בעוד שלושה חודשים אף אחד לא יזכור את כל התקפות הזוהמה האלה. תהיה ממשלה. אנשים הגונים וטובים שיקומו כל בוקר כדי לעבוד למען אזרחי ישראל. לא יכפישו, לא ישקרו, יעבדו".

"יעבדו כדי שתהיה פה מערכת בריאות טובה יותר, בתי ספר טובים יותר, יחסים טובים יותר עם הממשל האמריקאי. לפעמים זה יצליח יותר, לפעמים פחות, אבל כולם יידעו שזו ממשלה מתפקדת עם רצון טוב.
הקמת ממשלה היא אף פעם לא אירוע פשוט. לא כולם יקבלו מה שהם רוצים. אבל יש הבנה שכולנו שותפים לה. נפתלי ובני, איווט ומרב, גדעון וניצן. כולנו מבינים שהמדינה צריכה שינוי כיוון".

"הפוליטיקה לא יכולה להיות הדבר שתוקע את המדינה. היא לא יכולה להתנהל בקודים עברייניים. פוליטיקה צריכה להיות מקום העבודה של משרתי ציבור קשובים, שזוכרים שהאזרחים הם הדבר החשוב. אני קורא מפה לכל ראשי המפלגות: אני יודע שכל אחד מכם רוצה להביא הישגים למפלגה שלו. גם אני רוצה. אבל הרבה יותר חשוב שנביא בשורה למדינה, לאזרחים, לילדים שלנו".

"מדינת ישראל צריכה לדעת שיש פה דור חדש ואחר של מנהיגים שלא חושבים רק על אינטרסים שלהם. מי שימנע את הקמתה של הממשלה רק בגלל שהתעקש על עוד משרד, אזרחי ישראל לא יסלחו לו. הפערים לא גדולים, אנחנו יכולים תוך כמה ימים להשביע ממשלה ישראלית חדשה, מתפקדת, שמבוססת על הסכמות רחבות ועל הטוב המשותף. בואו נעשה את זה", דברי לפיד.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בישיבת הסיעה היום: "אנחנו מציינות ומציינים היום את יום ירושלים וגם את היום שבו הקהילה של יוצאות ויוצאי אתיופיה מקבלת הכרה על מה שעבר עליהם בדרך לכאן, יום שבו היא זוכרת את כל אלה שהיא איבדה בדרך. אני באה לכאן מהטקס בהר הרצל שבו שמענו את הסיפורים שלהם, שהם קורעי לב ואני שוב ושוב לא מבינה למה בעצם הסיפורים האלה הם לא חלק ממערכת החינוך".

"למה תלמידות ותלמידי ישראל לא לומדים את הסיפור של קהילת יוצאות ויוצאי אתיופיה כדי באמת להבין אותם ובשביל לאפשר את השותפות היותר עמוקה הזאת. בדיוק כמו שנלמדים סיפורים של חלקים אחרים בחברה הישראלית וכמו שצריך להשלים את הסיפורים של חלקים נוספים בחברה, אבל זה בפירוש אחד האתגרים שעומד בפתחנו, כדי להיות מסוגלות ומסוגלים לתקן את השסעים הכ"כ קשים בחברה הישראלית".

"המילה שלום היא חלק מהשם בעיר הבירה שלנו – ירושלים. היא ממש מהערים היחידות בעולם שיש צדק ושלום בתוך השם שלה, הרעיון של עיר צדק ושלום שחוזר לכל אורך התנ"ך. מזמור תהילים קכ"ב מדבר על ההגעה לירושלים והחיים בה ומסתיים במילים: "שאלו שלום ירושלים ישליו אהבייך יהי שלום בחילייך, שלווה בארמונותייך"".

"איפה אנחנו ואיפה התיאור הזה של ירושלים? ירושלים בוערת, שוב ושוב, היא בוערת לא בגלל גזירת גורל, היא בוערת בגלל מדיניות שערורייתית, הרסנית שמטפחת את האינטרסים הפוליטיים של אדם אחד וזורעת הרס, אובדן ואסון אצל כ"כ רבות ורבים אחרים ופשוט כל פעם מחדש מסכנת את מדינת ישראל, את עתידה ואת ירושלים עצמה. הלוואי אמן שבשנה הבאה אנחנו נהיה ביום ירושלים במדיניות אחרת לחלוטין. זה מגיע לנו, זה מגיע למדינת ישראל, זה מגיע לירושלים".

"לגבי המו"מ – אני חזרתי ואמרתי לאורך כל הקמפיין כמה מפלגת העבודה מחוייבת להקמת ממשלת שינוי. אמרתי במהלך כל התקופה מאז הבחירות שמפלגת העבודה לא תסכל בשום פנים ואופן הקמת ממשלת שינוי ולא תפגע באף מאמץ להקים ממשלה כזאת. היא תעשה את זה תוך כדי שהיא זוכרת את שבעת המנדטים שלה, זאת היום המפלגה השלישית בגודלה יחד עם עוד מפלגה אחרת, ואנחנו מחוייבות ומחוייבים לייצג את המנדטים שלנו שהם לא שונים מאחרים".

"אכן במהלך המו"מ, לא רק שלא פגענו במאמץ, אלא עשינו ויתורים שאף מפלגה אחרת לא עשתה, מחלנו על כבודנו והאגו שלנו באופן שאף מפלגה ואף יו"ר אחר לא עשה. מבחינתנו עשינו דרך עצומה ומבחינתנו אנחנו מוכנות ומוכנים לסגור כבר היום", מיכאלי.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הסיעה: "לצערי ביום חג, יום ירושלים, מביאה אותנו ממשלת ישראל בראשותו של נתניהו למצב תבערה. תסתכלו מה קורה היום, בירושלים התנגשויות וחיכוך, בדרום שריפות ורקטות, בגליל יורים על שוטרים, ואם תוסיפו לזה את אירועי הר מירון תקבלו את הירושה שנתניהו משאיר לממשלה הבאה".

"למרות הכול הבן אדם נאחז בקרנות המזבח. לו באמת היה דואג למדינת ישראל או לתנועת הליכוד היה אומר "הבנתי, אני המכשול, ארבע פעמים הלכתי לבחירות, לא הצלחתי להקים ממשלה, אני זז הצידה" ולזוז הצידה זה לא תרגיל כמו שהוא המציא אתמול. שמעתי אתמול את חברי הכנסת פרוש ואייכלר מדברים על אלטרנטיבה של 65, וברור שזו לא יוזמה שלהם, זה לא טקסט שלהם אלא זה יוזמת נתניהו שרוצה למשוך זמן, רוצה לפתות אולי את בנט אולי אחרים ובינתיים לשרוף את הזמן של המנדט הנוכחי ולגרור את המדינה למערכת בחירות חמישית".

"אם נתניהו באמת אחראי, דואג למדינה ודואג לתנועת הליכוד שיתפטר מראשות הממשלה, מראשות הליכוד ומהכנסת ובאותו רגע תנועת הליכוד תוכל להרכיב ממשלה מהר בלי מאמץ ובלי רוטציה. בסופו של דבר כל מפלגות הימין, ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, גם גדעון סער, גם יועז הנדל, גם אלקין, נפתלי בנט ואיילת שקד כולם עבדו לצידו של נתניהו ואף אחד לא מאמין לו ולא סומך עליו. לכן אם היה זז באותו רגע היה אפשר להקים ממשלת ימין מלא מלא, בלי שום בעיה".

"בנושא אחר, אנחנו עושים כל מאמץ כמו ששמתם לב להגיע לממשלת שינוי מתפקדת. אנחנו משתדלים לדבר כמה שפחות, משתדלים להתגמש איפה שרק אפשר אבל עדיין אנחנו חושבים שהממשלה הזאת צריכה גם להביא מסר ערכי ואנחנו נעשה הכול על מנת שזו תהיה ממשלת שינוי ולא תהיה ממשלה ששומרת אופציה לש"ס ויהדות התורה לחזור בהזדמנות ראשונה. ממשלת שינוי זאת ממשלת שינוי, זאת ממשלת אחדות עם קווי יסוד, אנחנו לא פוסלים אף אחד. השינוי חייב להתבטא גם בסדר העדיפויות וגם בערכים שהממשלה משקפת. אז נשתדל להתאפק ולהתגמש ואני מקווה שעוד השבוע, נוכל להציג ממשלה חדשה"

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הבהיר בישיבת סיעתו שהמגעים להקמת ממשלה עדיין לא נגמרו: "יש עוד קשיים. אני אומר לכל המעורבים במגעים – חייבים לחתור כמה שאפשר לאיזון". הורוביץ הוסיף שמפלגתו מתכוונת להתעקש על קבלת תפקידים ועל קידום סוגיות בחקיקה.

יו"ר מרצ סירב לומר אם יסכים להתפשר על תיק החינוך. על דרישות בנט וסער להסדרת יישובים ספציפיים הוא קבע: "דברים שנויים במחלוקת לא יקרו בממשלה הזו".

.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים