שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "לא לקיים מצעד שיפגע בתהליכים המדיניים"
גנץ דורש
שר הביטחון הדגיש את הצורך בהתאמת המתווים ובהתנהלות אחראית, ואמר כי על רקע מצבור האירועים הצפויים, יש חובה להתנהל ברגישות מדינית, ביטחונית ואזרחית
תגיות:
בני גנץ | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הודיע כי "ידרוש שלא לקיים השבוע מצעד דגלים בירושלים במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים המתקיימים". זאת על רקע התכנון של ארגוני ימין לקיים ביום חמישי הקרוב מצעד בירושלים, שיעבור גם בשער שכם.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "על רקע השבוע הרגיש ברמה הביטחונית, קיים הערב שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, מפקד פקמ"ז, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים".

"לאחר ששמע את הערכת המצב הביטחונית ואת המאמצים המבצעיים שנדרשים מהמשטרה וצה"ל, סיכם שר הביטחון כי ידרוש שלא לקיים השבוע מצעד דגלים בירושלים במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים המתקיימים".

"שר הביטחון הדגיש בפני כלל הגורמים את הצורך בהתאמת המתווים ובהתנהלות אחראית, ואמר כי על רקע מצבור האירועים הצפויים, יש חובה להתנהל ברגישות מדינית, ביטחונית ואזרחית. מוקדם יותר הערב קרא שר הביטחון לכלל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות ולאזרחים להימנע מכל אלימות".

גורם מדיני בישראל גלגל מוקדם יותר את האחריות לעבר המשטרה ומסר כי "ישראל נמצאת בשגרה ואין מגבלות. ההחלטה אם לאפשר את המצעד היא של המשטרה בלבד. אם המפכ"ל יחליט, הוא יכול להעלות את הנושא לדיון, כפי שעשה בפעם הקודמת".

בצאת השבת דיווחנו כי כחודש שלאחר שמצעד הדגלים ביום ירושלים נקטע במטח הרקטות לעבר הבירה, שפתח את מבצע "שומר החומות", מקווים כמה תנועות נוער וארגונים שונים לקיים מצעד נוסף בעיר העתיקה. המצעד, אם יאושר, ייערך ביום חמישי הקרוב ומארגניו רוצים שיעבור גם בשער שכם.

בין מארגני המצעד מפלגת הציונות הדתית, אריאל, בני עקיבא, עזרא, תנועת הנוער התורני לאומי הראשונה בישראל, אם תרצו, גוש עציון ובנימין. "פרעות תשפ"א והטרור מעזה עצרו את ריקודגלים מלבוא בשערי העיר במסלול המקורי. אנו חוזרים לצעוד ברחובות ירושלים, בראש מורם עם דגלי ישראל, נשיר ונרקוד לארץ ציון ולירושלים! בואו בהמוניכם להניף את הדגל, ולשמוח בשמחתה של ירושלים!", נכתב בהודעה.

מסלול הצעדה עדיין לא אושר על ידי המשטרה. בימים הקרובים תתקיים במשטרה הערכת מצב ולקראת אמצע השבוע צפויה המשטרה להודיע למארגנים אם המסלול, אשר אמור לעבור דרך שער שכם, אושר על ידה. עם זאת לא מן הנמנע כי כמו בפעם קודמת, גם הפעם, המילה האחרונה תהיה של הדרג המדיני.

דובר חמאס במזרח ירושלים כתב בהצהרה לעיתונות כי בארגון "מזהירים את ישראל משימוש בירושלים כאמצעי להימלט מהמשבר הפנימי וכישלונה בפתרון בעיותיה הפוליטיות". הדובר קרא לתושבי מזרח ירושלים ולערביי ישראל להגיע להר הבית ולסביבה כדי "להגן על מסגד אל-אקצא מהציונים ותוכניותיהם".

גם בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הזהיר היום את ישראל מ"חילול אל אקצא שלא יעבור בשתיקה". בכיר הארגון, אחמד אל מודאלל, איים כי "ההתנגדות מוכנה להביס את האויב הציוני פעם נוספת".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר (מסיעת הציונות הדתית): "על אפם וחמתם של אנשי ממשלת השמאל הקיצוני המתרקמת, נצעד בירושלים. מדהים שאחרי שמכרו את הנגב, ויתרו על שלטון החוק והתקפלו בפני רע"מ, עכשיו גם מצעד דגלים בירושלים גורם להם לטעון שמדובר בפרובוקציה. ירושלים היא בירתנו לעד ולנצח נצחים ונצעד בה בכל מקום, בשמחה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים