שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא מוכנים שתיתן רוטציה לבנט"
"הגוש" לנתניהו
לטענתם של דרעי, גפני וסמוטריץ', לא מתקבל על הדעת להעניק לבנט רוטציה – כשלהם יש כוח גדול משלו או שווה לשלו. "מבחינתם זה לא על השולחן", דווח
אריה דרעי ובנימין נתניהו | צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות

ראשי המפלגות החברות ב"גוש תומכי נתניהו", יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני ויו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', לא מוכנים שבמסגרת המשא ומתן להרכבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יציע ליו"ר ימינה, נפתלי בנט, רוטציה בראשות הממשלה – כך דיווח ב'חדשות 12'.

לטענתם של דרעי, גפני וסמוטריץ', לא מתקבל על הדעת להעניק לבנט רוטציה – כשלהם יש כוח גדול משלו או שווה לשלו. לש"ס יש 9 מנדטים, ליהדות התורה ולסמוטריץ' יש 7 (יחד עם ח"כ אופיר סופר שרץ ברשימת הליכוד) בדומה למספר המנדטים של בנט – ולכן, מבחינתם זה לא על השולחן.

ב'וואלה' דווח כי סמוטריץ' בחן לאחרונה בסקר פנימי את האפשרות להקמת ממשלה בהימנעות מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס, זאת למרות התנגדותו הנחרצת לממשלה כזו.

המשתתפים בסקר נשאלו שורת שאלות סביב המגעים להקמת הממשלה. בין היתר, עלתה השאלה אם יעדיפו הקמת ממשלה בהימנעות של מפלגת רע"ם או בחירות חמישיות. לפי גורמים פוליטיים, מעט יותר מ-50% מהנשאלים השיבו כי עדיף להם ממשלה כזו אם הקמתה תמנע בחירות חמישיות. עצם הזמנת הסקר מפתיעה לאור ההתנגדות החריפה של סמוטריץ' לאפשרות.

בציונות הדתית מסרו בתגובה כי "עונת הספינים החלה" וכי "כל ניסיון של הפעלת לחץ בדרך שקרית כזאת או אחרת של גורמים המעוניינים לעשות פוליטיקה על חשבון הציונות הדתית – לא יצליח. מפלגת הציונות הדתית, בשונה כנראה ממפלגות אחרות, לא עובדת לפי סקרים אלא לפי עקרונות".

ב'מעריב' דווח כי גם במפלגת רע"מ בחנו את האפשרות לחבור ולשבת בממשלה בראשות הליכוד. לפי תוצאות הסקר, קרוב ל-90% בקרב המצביעים ענו כי הם סומכים על ההחלטות שמנסור עבאס יקבל בעניין.

ב'כאן חדשות' נחשף כי יועצו הפוליטי של שר האוצר, אמנון בן-עמי, כתב בקבוצת וואטסאפ שבה חבר ישראל כ"ץ שהמנדט צריך לעבור מנתניהו אליו. בהתכתבות פנימית בן-עמי הגיב להודעה אחרת בקבוצה, שבה נטען שיש להעביר את המנדט לשר האוצר וכתב שזה הדבר הנכון והריאלי ביותר. עוד הוא הציע להפוך את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא עם "סמכויות מיוחדות".

מטעמו של שר האוצר נמסר: "אינני מכיר שום התכתבות מסוג זה, שבאופן מוחלט לא משקפת את דעתי ועמדתי. ראש הממשלה נתניהו נבחר לעמוד בראשות הליכוד, ועליו מוטלת המשימה להרכיב ממשלה. בכוונתי לבחון את נכונות הדברים, ואם אכן נאמרו – לנקוט צעדים נדרשים, כולל אפשרות של השעייתו מתפקידו".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התראיין לראשונה מאז הבחירות והתייחס ב'קול חי' למשבר הפוליטי: "המצביעים של בנט וסער רוצים ממשלת ימין. רוב הציבור קבע שהוא בעד ממשלת ימין. אם סער או בנט היו מביאים תוצאה של 20 מנדטים כל אחד הייתי שותק, אבל עם מספר מנדטים כזה, ברור שם חייבים להצטרף לממשלת ימין".

הוא תקף את האפשרות שבנט יכהן כראש ממשלה ואמר כי "לא יעלה על הדעת שראש מפלגה עם שבעה מנדטים יהיה ראש ממשלה, זה לא דמוקרטי ולא ריאלי. בנט צריך להוריד את הרעיון של ממשלת שמאל מהפרק. לומר היום לכל החברים בגוש הימין, אני אתכם".

"גדעון סער הוא אדם יקר עם הרבה יכולות ועתידו לפניו. ראה"מ עשה איתו הרבה טעויות. סער לא קיבל את מה שמגיע לו על פי מעמדו הפוליטי. אני פונה לגדעון מעל גלי האתר ואומר לו: נכון שעשו איתך טעויות, נכון שלא קיבלת את מה שמגיע לך על פי מעמדך, אבל בוא נקים ממשלת ימין, יש תפקידים לכולם. הבוחרים שלך לא רוצים ממשלת שמאל".

"יש הבדל בין ממשלה של 59 אנשי ימין מובהקים מול ממשלה של עשרה אנשי ימין ו-60 שמאל כולל העבודה, מרצ, והערבים. אני מסביר את זה לסמוטריץ' אני בקשר קרוב מאוד איתו. אני מדבר גם עם גדעון סער, הייתה לנו שיחה ראשונית, ואני מקווה שנדבר שוב בקרוב ונראה איך מתקדמים. עם גץ לא שוחחתי ואני לא חושב ששם נמצא הפתרון למרות שאני לא פוסל אף אחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים