שיתוף
תגובות
כללי » "לא מסקרים אלימות כלפי החרדים משל היינו אוויר"
הח"כים גינו במליאה
חברי כנסת מהפלגות החרדיות והדתיות התייחסו היום במליאת הכנסת לתקיפת הרב מאלי אתמול ולשרשרת תקיפת חרדים ודתיים בידי בריונים ערבים, במסגרת אתגרי 'טיקטוק'
משה אבוטבול

חברי כנסת התייחסו היום (שני) במליאת הכנסת, לסדרת התקריות החמורות, במסגרתן הותקפו חרדים ודתיים על ידי בריונים ערבים, במטרה לתעד את הפרובוקציות והעלות אותם לרשת החברתית.

ח״כ משה אבוטבול אמר כי "לצערנו כמו כל העולם כולו נחשפנו למראות הקשים של פורעים מהמגזר הערבי שהיכו ומכים בצורה מבזה ומשפילה אזרחים בעיקר חרדים ודתיים זה התחיל באותה סטירה מהדהדת ברכבת ולאחר מכן עוד מקרים כמו גם הכאתו האכזרית של ראש ישיבת 'שירת משה' בעיר יפו הרב אליהו מאלי הי״ו, ובצורה ראוותנית מעלים את זה לרשתות התקשורת ומתהדרים בכך כדי לעודד עוד אחרים מחבריהם לנהוג בצורה אכזרית כלפי היהודים החרדים".

אבוטבול המשיך ואמר: "ישנו פתגם שאומר – 'מי שישן בלילה עם כלבים שלא יתפלא אם הוא קם בבוקר עם קרציות בראש'. אחרי מה שהפוליטיקאים עשו בחודשים האחרונים להשניא את המגזר החרדי ובפרט אותו ח״כ מבוזה שאמר להוביל את החרדים במריצות למזבלה ועוד ביטויים שכנראה למד אותם מארץ מוצאו ומן הסתם דבריו גם תורגמו ברשתות הערביות ואותם נערים אכן פועלים מהמלצתו. אפילו הגינוי כביכול שלו מלא ונוטף בארס עדיף שישתוק. ההתנצלות גרועה מהמעשה".

"צר לי שחלק מכלי התקשורת הכללית אפילו לא מסקרים את האלימות כלפי החרדים משל היינו אוויר בעיניהם. כאשר היו בבני ברק מהומות עם תקיפת הניידת ע״י נערים ראינו כיצד גדודי עיתונים סקרו את רחבי העיר ומג״ב עבדו קשה להחזיר השליטה".

"היכן גינוי נשיא המדינה מר רובי ריבלין שבעבר ידע להגיד עלינו 'בני עמי בחרו בטרור'. כאן הוא נאלם דומיה. היכן ראשי גוש הריפוי בעיסוק למה הם שותקים ולא מגנים? אנחנו טובים רק לקואליציה? היכן ראשי הרשימות חד"ש, תע"ל, בל"ד, הרשימה המאוחדת המשותפת למה שלא תתאחדו לגנות את הנערים הצעירים שלכם?".

אבוטבול סיים ואמר: "אני גם קורא למשטרה ורשויות המשפט לפעול ביד קשה כנגד אלימות זו שאם הייתה קורית באירופה או במדינה אחרת היינו בוודאי מזדעזעים ונזכרים בימים אפלים של הכאת יהודים באירופה בשנות ה-30. נקווה שיהיה לכך סוף כי השקט השלווה והשלום טובים לכולנו".

ח"כ יעקב טסלר אמר במליאה: "הגענו למצב בו תוקפים יהודים בחזות חרדית ודתית. זה התחיל בהצקות קטנות, המשיך באלימות קשה והגיע עד להכאת רב. האלימות לא צמחה בחלל ריק, במשך חודשים מסיתים ומדיחים כנגד החרדים. חובה להחמיר את הענישה כדי להחזיר את ההרתעה".

ח"כ ינון אזולאי אמר במליאה: "בימים האחרונים אנו רואים אלימות כלפי יהודים רק בגלל החזות שלהם. פעם אחת לא שמעתי את הקול שלכם או הודעת גינוי שלכם. אני פה להגיד לכם שדם יהודי אינו הפקר, לא ניתן לאנטישמיות להרים ראש. אני קורא למשטרת ישראל למצוא את הדין עם אותם פורעים".

גם יו"ר 'נעם' ח"כ אבי מעוז התייחס במליאת הכנסת לתקיפתו של הרב אליהו מאלי אתמול ביפו: "אני מחזק מכאן את הרב אליהו מאלי, הרב של הקהילה ביפו ויותר נכון בתל אביב-יפו, שהותקף אתמול, ואני קורא לכל חברי הבית להתאחד סביב הגינוים על ההתקפות החוזרות ונשנות הללו."

ח"כ מעוז התייחס להנדסת התודעה לדבריו, בכך שבדיווחים על אירוע התקיפה מציינים כי האירוע התרחש ביפו, ולא בתל אביב-יפו. "אני רוצה להתייחס לנקודה שלא כל כך מתייחסים אליה, וזה הנדסת התודעה ביחס ליפו – ראו זה פלא, ראש עירית תל אביב מקפיד לומר "אני ראש עירית תל אביב-יפו" כשיש דו קיום זו היא תל אביב-יפו, כשחס ושלום הערבים המוסלמים המתגוררים ביפו תוקפים יהודים אז זה הופך להיות יפו, זו היא כבר לא תל אביב-יפו, זוהי הנדסת תודעה, מנסים להכניס לנו את הראש שזה קרה במקום נידח לא במרכז הארץ, לא בתל אביב יפו." הוסיף מעוז.

בסיום דבריו קרא חה"כ מעוז, לראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, להצטרף לגינויים "לכן אני קורא לר"ע תל אביב – יפו רון חולדאי לגנות את המקרה הזה גינוי חריף ביותר ולתקשורת לקרוא למקום תל אביב-יפו."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים