שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא נאפשר להפר הבטחות על ההתיישבות"
אדלשטיין בבית אל
לוין: "עדיין לא מאוחר, זאת שעה שאנשים יכולים לקנות את עולמם". זוהר: "נלחם מהאופוזיציה ונפיל את הממשלה מהר משחושבים". אוחנה: "התעשתו"
תגיות:
יולי אדלשטיין | צילום: דוברות בית אל

שר הבריאות יולי אדלשטיין השתתף בהרמת כוסית לבניית 350 יח"ד בבית אל. בדבריו התייחס לאפשרות של הקמת ממשלת שמאל: "אני לא יודע אם נמשיך כממשלה או נהיה באופוזיציה. אני יודע דבר אחד – בפרשת השבוע העניין של מיעוט ורוב בא לידי ביטוי".

"נזכרתי בפרשה כשלפני 16 שנה נלחמנו נגד ההתנתקות. יהושע וכלב היו 2 מתוך 12 אבל את שמותיהם אנחנו זוכרים, את האחרים לא. ההתיישבות וארץ ישראל חשובים יותר מכל אדם, מכל מצב פוליטי ומכל סיטואציה. ספינת ההתיישבות זזה קדימה. בית אל הוכחה לכך. לא רק "מלאכים עולים ויורדים בו", אלא בבניינים, עם 10 קומות, הרבה משפחות עם ילדיהם יעלו וירדו כאן".

"אצלי ואצל רבים פוזיציה זו או אחרת לא שינתה את היחס להתיישבות. כל מיני אנשים שהבטיחו כל מיני הבטחות ותרצו הרכבים קואליציוניים בכך שישמרו על ארץ ישראל וימשיכו את הפיתוח – נחזיק אותם אחראים על ההבטחות האלו. נזכיר להם ולא ניתן להם לתרץ חוסר עשיה במצב קואליציוני מורכב".

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר במהלך האירוע: "גזרתי על עצמי שתיקה בכל הנוגע לנושא ונתן והפוליטיקה בגלל שחשבתי וחושב שככל שנדבר פחות נצליח יותר". אך כעת מבקש לוין מהחברים בימינה ובתקווה חדשה להתעשת: "יש שעה שבה אנשים יכולים לא רק לקנות את עולמם אלא להסתכל בהמשך ולדעת שעשו את ההחלטה הנכונה. ההקרבה בחיים הפוליטיים שווה כל אם אתה יודע שהלכת אם כל מה שהאמנת בו והציבור שלך תמך בו. זה המבחן מולו עומדים חברינו בימינה ובתקווה חדשה." לוין הוסיף- "על החברים במפלגות אלו להבין מה מוטל על הכף, עדיין לא מאוחר".

יריב לוין | צילום: דוברות בית אל

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה: "עברנו חודשים קשים בערים המעורבות. כל מי שהקים אבן או בקבוק תבערה או הצית ידע שנגיע אליו. לא עוצרים את מבצע חוק וסדר. אבל כדי שנמשיך לטפח גם את השורשים וגם לטפח נושאים נוספים אנחנו צריכים את כל מי שבהשקפתו קרוב אלינו. יש לזה רוב בכנסת וגם בציבור. זה לא בשמיים. אני פונה לחבריי שקרובים להשקפתנו אך יכולים במעשה ידים להמיט אסון על כל מה שאנחנו מאמינים בו. בהתיישבות. במערכת המשפט. מה שמתהווה לנגד ענייניו זה דבר אחר לחלוטין. אני קורא לכל אחד ואחד מחברי בימינה ובתקווה חדשה התעשתו. הצטרפו אלינו. זה אפשרי. אתם תזכרו לטוב או לרע בספרי ההיסטוריה שכעת נכתבים. בעזרת השם נקים ממשלה טובה ואם נגזר עלינו לשרת מהאופוזיציה נעשה זאת".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר במהלך האירוע: "יש כאן אירועים חמורים שבגלל נושאים אישיים מקימים ממשלה מוזרה. מירב מיכאלי וניצן הורביץ בקבינט. תמר זנדברג עם חוק נגד הנחת תפילין. אותי זה מאוד מטריד. אנחנו לא חוששים. נלחם מהאופוזיציה ונפיל את הממשלה מהר משאתם חושבים. הפסדנו את הבחירות כי בכל מעוזי הימין הייתה צניחה בהצבעה. הבנייה בבית אל היא לא דבר ברור ונעשתה נגד כוחות שנלחמו על בניה ביהודה שומרון. אנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה. אם נגזר עלינו לשבת באופוזיציה נעשה הכל לתקן את הדברים הלא טובים שעשינו כדי לחזור עם האידיאולוגיה והערכים. יהודה שומרון מבחינתי זה אבן יסוד בהתיישבות. כאן אין הסכמה בינלאומית יש מי שמנסה לערער על העיקרון הבסיסי של שהותנו כאן. אמשיך לעשות ככל יכולתי כדי לסייע".

השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל: "אנחנו כפוליטיקאים עומדים בפני החלטות קשות. אמרו לבנט תהיה ראש ממשלה אבל אנחנו ננהל את המדינה והוא היה צריך לקבל החלטה ולהגיד לא". גמליאל הציעה שינוי חוקתי במדינה: "הזעקה האמיתית מהימים האחרונים היא חובתנו לשנות את שיטת הממשל בישראל. בשם הדמוקרטיה אני רוצה לחזק את כולנו". השרה גמליאל סיכמה: "יש דרך ארוכה לבסוף הדרך מנצחת והאמת שלנו. נמשיך להפריח את כל חלקי יהודה שומרון בבית אל ובכל מקום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים