שיתוף
תגובות
חדשות » לא נוכל לתת מענה במקרה של גל חמישי
מחסור באוויר
מנכ"ל יד שרה, משה כהן: "ראש הממשלה חייב להתערב ולמנוע סכנת חיים לאלפי חולים. בידינו נכון להיום 340 מחוללי חמצן זמינים ועוד 150 מחוללים שאנו פועלים להחזיר"
מחולל חמצן | צילום: Alya_Ro, שאטרסטוק

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה הערב (מוצ"ש) את משרד הבריאות לקיים הערכת מצב בעניין מלאי הציוד בישראל, ולהיערך למקרה של גל תחלואה.

כולנו זוכרים את מערך האשפוז הביתי בגלי הקורונה האחרונים ועל רקע המשבר במחוללי חמצן בישראל וקושי לתת מענה מיידי מצד קופות החולים בהשאלת ציוד רפואי כדוגמת מחוללי חמצן על מנת לסייע לחולים, פנו הערב ארגון יד שרה הזכור לטוב מהסבבים הקודמים בהשאלת ציוד רפואי והובלת מערך האשפוז הביתי.

כבר ביום חמישי האחרון פנה מנכ"ל יד שרה משה כהן למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש במכתב דחוף, ועידכן אותו על כך שביד שרה אין מלאי מחוללי חמצן, למקרה שתממש התחזית של גל תחלואה קשה בעקבות התפשטות זן האומיקרון. על פי התחזית של מומחי האוני' העברית, שהונחה בפני קבינט הקורונה, בתוך פחות מחודש צפויה מערכת הבריאות להגיע לאי ספיקה.

ביד שרה קוראים לראש הממשלה להתערב באופן מיידי ולהבטיח מלאי חירום זמין של ציוד נשימתי לטובת אשפוז ביתי, שיימנע תמותה מיותרת כתוצאה מעומס בלתי נסבל על מחלקות האשפוז. 

במכתב שנשלח למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש נכתב "בימים אלו מתמודדים בכל העולם עם ווריאנט האומיקרון, והחשש הגדול מעליה דרמטית שעלולה להיות גם בתחלואה הקשה. מתוך אחריות לאומית, אני מבקש לעדכן אותך שלצערי הרב ביד שרה היכולת שלנו לתת מענה במקרה של גל תחלואה משמעותי מצומצם מאוד.  נכון להיום נמצאים בידי הציבור 3,254 מחוללי חמצן, אותם השאלנו בסניפי יד שרה.

"המלאי שלנו כולל נכון להיום 340 מחוללים זמינים להשאלה, ועוד 154 שמטופלים במעבדה שלנו בניסיון להחזירם לשימוש. על מנת לסבר את האוזן: בינואר השנה בעיצומו של הגל השלישי, השאלנו 2,395 מחוללי חמצן בחודש אחד!! ככל שהתחזיות ח"ו יתממשו, וצפוי גל תחלואה נרחב ביחס לגלים הקודמים, לא נוכל לתת מענה, ללא סיוע מיידי במחוללי חמצן.

"הבוקר (חמישי) שלחנו לכל מי שמחזיק בביתו מחולל חמצן שלקח מאיתנו, הודעה כתובה, עם בקשה להחזרת המחולל, במידה שאינו בשימוש. אנחנו מקווים שיחזרו כמה שיותר מחוללים, אולם ברור שתקווה אינה תוכנית עבודה. אני פונה אליך באופן אישי ומבקש את התגייסותך על מנת לאפשר לנו לתת גב למערכת הבריאות, ולסייע לנו באמצע במחוללי חמצן ובציוד נשימתי.

"זה אפשרי באמצעות "קול קורא" (כפי שעשינו עם משרד הבריאות בגל הראשון) או אפילו בהשאלה ואנחנו נחזיר לכם מייד אחרי הגל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים