שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יהדו"ת: "לא ניתן להם לנעוץ טלפיים בכותל"
הח"כים זועמים
בעקבות הודעה שמסר שר התפוצות נחמן שי בכנסת על העלאת "מתווה הכותל" לדיון, הודיעה סיעת יהדות התורה כי היא תתנגד ותיאבק בכל כוחה נגד קיומו
חרדים בכותל | צילום: DFLC Prints, שאטרסטוק

סיעת יהדות התורה בכנסת הודיעה כי תתנגד בתוקף ותאבק בכל כוחה נגד קיום "מתווה הכותל" הידוע לשמצה, שעיקרו – העמדת חלק מרחבת הכותל המערבי לרפורמים ולקונסרבטיבים.

את ההודעה על הכוונה לקיים את "מתווה הכותל" לשולחן הממשלה ולביצוע, מסר אתמול שר התפוצות נחמן שי, בישיבה בכנסת, שבה הוכרז על הקמת “השדולה לחופש דת והתחדשות יהודית פלורליסטית".

הוא ציין כי "ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הדתות מתן כהנא, יחד עם רה"מ החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, כמו רבים מחברי הממשלה, תומכים בכך, ולמעשה קיים קונצנזוס מלא בממשלה בנושא זה".

בישיבת סיעת יהדות התורה הודיעו, כאמור, חבריה כי יתנגדו בתוקף ויאבקו בכל כוחם נגד הכוונה לקיים את "מתווה הכותל", תוך העמדת החלק הדרומי של רחבת הכותל המערבי לידי הרפורמים והקונסרבטיבים.

עוד נאמר כי הרפורמים והקונסרביטיבים מנסים לנעוץ טלפיהם בקודש הקודשים של העם היהודי, ולהשיג דריסת רגל בכותל המערבי הקדוש. בכך הם ממשיכים בפעילות שלהם בנושא זה, שהתחילה בהתכנסויות מעורבות בכותל המערבי, אחר כך בהתגנבויות מעורבות עם ספר תורה, ועכשיו בכוונה לקבל שטח קבוע ברחבת הכותל המערבי, וכפי שהתבטאו "לשחרר את הכותל".

חברי הסיעה הודיעו, כי יחד עם רבבות אלפי ישראל בארץ ובעולם, עם כל מי שחרד בליבו ובנפשו לקדושת הכותל המערבי שריד בית מקדשנו, נגן בלא פשרות על הכותל המערבי וקדושתו, ולא נאפשר לחלל אותו. נתייצב עם עם ישראל הנאמן לה' ולתורת ישראל, ונעמוד כחומה בצורה נגד הכוונות הזדוניות של הרפורמים והקונסרבטיבים.

בסיום הודיעה סיעת יהדות התורה כי חבריה ייאבקו במיוחד נגד הרפורמי ח"כ גלעד קריב בהופיעו בראש חודש בעזרת הנשים בכותל המערבי עם ספר תורה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים