שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא נלך איתך גם במחיר של עוד בחירות"
דרעי לבנט
לפי התרחיש של בנט, במידה והמערכת הפוליטית תגיע לקצה הדרך והחרדים ייאלצו לבחור בין הליכה איתו לממשלה בלי ליברמן לבין בחירות חמישיות, הם יעדיפו ממשלה איתו
אריה דרעי ונפתלי בנט | צילום: אתר הכנסת

במסגרת המאמצים של נפתלי בנט להקים קואליציות שונות, הוא שוחח בשבוע החולף עם יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, במטרה לבדוק אפשרות לפיה יצטרפו החרדים לגוש "רק לא ביבי" לממשלה בראשות בנט ביחד עם לפיד, סער וגנץ – כך דווח ב'ישראל היום'.

לפי התרחיש של בנט, במידה והמערכת הפוליטית תגיע לקצה הדרך והחרדים ייאלצו לבחור בין הליכה איתו לממשלה בלי ליברמן לבין בחירות חמישיות, הם יעדיפו ממשלה איתו. בשבוע שעבר שוחח בנט עם דרעי על האפשרות הזו, ושמע ממנו תשובה שלילית החלטית – גם במחיר בחירות נוספות.

דרעי אמר כי "שוחחנו בשבוע שעבר ואמרתי לבנט שאין אפשרות אחרת מלבד הקמת ממשלת ימין. העברתי לו בצורה חדה ביותר שאין שום מצב בעולם שאנחנו נלך איתו ביחד לממשלה בלי הליכוד. גם אם נגיע לרגע האחרון וגם אם זה יוביל לבחירות חמישיות, העמדה שלנו חד משמעית".

"גם יהדות התורה לא תצטרף לממשלה כזאת וגם הסברתי לו למה. אנחנו לא ניכנס לקואליציה שלא תחוקק באופן מיידי את חוק הגיוס כמו שסיכמנו עליו, לא נכנס לממשלה שלא תחוקק חוק גיור ממלכתי מינימלי ואנחנו דורשים גם פסקת התגברות. את זה אפשר להשיג עם יאיר לפיד? ממש לא".

לדבריו, "אם בנט היה אומר 'אני בגוש הימין', ניתן היה למצוא פתרון לגדעון סער. כל זמן שסער חושב שיש לו אפשרות אחרת, הוא לא מוכן לשמוע על זה". לדברי דרעי: "אנחנו נשארים עם הימין. נפתלי בנט וגדעון סער חייבים להבין בצורה הברורה ביותר שאין אלטרנטיבה חוץ ממשלת ימין. אין אמצע. העם אמר את שלו, יש 65 מנדטים שרוצים ממשלת ימין, ועכשיו צריך להתגבר על כל הבעיות בבית פנימה. צריך לפסול כל אלטרנטיבה אחרת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים