שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא נלך איתך לעוד בחירות, בנט לא יוותר"
החרדים לנתניהו
ראשי המפלגות החרדיות יצאו מנתניהו בתחושה שהוא רחוק מהקמת ממשלה. נתניהו ביקש מהם לסייע בהבאת בנט, סמוטריץ' ועריקים • יהדות התורה: "הדיווח אינו נכון"
אריה דרעי ובנימין נתניהו | צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות

לאחר קבלת המנדט, חלק מראשי המפלגות החרדיות העבירו מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא נלך איתך לבחירות חמישיות" – כך דווח ב'כאן חדשות'. ראש הממשלה נפגש היום עם ראשי סיעות, בהם יו"ר יהדות התורה משה גפני ויו"ר אגודת ישראל יעקב ליצמן, במסגרת הניסיונות להקים ממשלה.

בזמן שכלפי חוץ החרדים הפגינו תמיכה מלאה בנתניהו, בפגישות שהוא קיים עם חלקם בארבע עיניים היום, הדברים נשמעו מעט אחרת. עוד הם ציינו את האפשרות של הקמת ממשלה חלופית בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט. הם הדגישו שבנט לא מתכוון לוותר על האפשרות להפוך לראש הממשלה.

ב'חדשות 12' דווח כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ליצמן וגפני יצאו מהפגישות עם נתניהו יחסית מודאגים. בעוד שהם קיוו לשמוע מנתניהו תוכנית סדורה להקמת ממשלה, הם למעשה גילו שהוא סומך עליהם שיסייעו לו בהרכבת הממשלה.

כל ראש מפלגה קיבל מנתניהו משימה "אישית", בהתאם לקשרים שכל אחד רקם לאורך השנים, במטרה להביא שותפים "סוררים" לשולחן הממשלה. בין אם אלו עריקים ובין אם אלה בנט וסמוטריץ'. הבקשות הללו ניתנו להם בתקווה של ראש הממשלה שהם יצליחו, אך יש להניח שהם לא התרשמו שהמשימה הזו כל כך קלה.

גם דפנה ליאל דיווחה כי גפני, ליצמן ודרעי העבירו מצידם מסר חד משמעי לנתניהו, לפיו – הם לא יסכימו למערכת בחירות חמישית ולא יהיו מוכנים להרפתקה שכזו פעם נוספת. הם גם הביעו בפני ראש הממשלה את הערכתם, שאם הוא לא יצליח להקים ממשלה – בנט ולפיד יצליחו לעשות זאת. במסר הזה, הם התכוונו להדגיש בפני נתניהו שעליו לא לחכות לרגע האחרון ולנסות להרכיב ממשלה כמה שיותר מהר, כדי להימנע מלהידרדר לבחירות חמישיות.

מיהדות התורה נמסר בתגובה: "הדיווח על כך שנאמר לרה"מ נתניהו שלא נלך לבחירות וכי יש אופציה לממשלה בראשות בנט, אינו נכון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים