שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא ננהל ממשא ומתן עם הליכוד תחת אש"
בנט בסיעה
בנט שוב לא פוסל ממשלה עם לפיד: "נעשה מה שטוב למדינה" • במפלגה העבירו מסר לליכוד: אם לא תציגו לנו ממשלה, נקים כזו עם לפיד"
נפתלי בנט | צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר הערב (רביעי) בישיבת סיעה כי ימינה "לא תנהל משא ומתן קואליציוני תחת אש. מתנהלת נגדנו מערכת משומנת של בריונות וטרור. נעשה רק מה שטוב לעם ישראל. רוצים ממשלה איתנו? בואו נדבר. רוצים להמשיך לייצר אש? לא נהיה שם".

גורמים בימינה שצוטטו ב'וואלה' הוסיפו כי בנט הוריד כבר את ממשלת השינוי מהפרק לפני שבועיים כי "סמוטריץ' ובליכוד אמרו לנו שיש עריקים אבל הם אינם". לדברי גורמים במפלגה, ההתנהלות של הליכוד וסמוטריץ' בימים הקרובים יהיו נקודת מבחן להמשך המו"מ בין הצדדים.

ב'כאן חדשות' דווח כי בימינה העבירו מסר לליכוד – "אם לא תציגו לנו ממשלה, נקים כזו עם לפיד". במצב שנוצר, בנט מתלבט האם להכריז על הקמת ממשלה עם לפיד כבר בשבוע הבא או לתת לנתניהו עוד צ׳אנס ולחכות שהמנדט יעבור לכנסת. החשש של בנט שיתקשה להשיג 61 חתימות ממתנגדי נתניהו ורע״ם כפי שהחוק דורש במקרה כזה.

גורם במפלגת הציונות הדתית שצוטט ב'חדשות 12' אמר אחרי נאום שקד כי "שקד הוכיחה בנאומה שסמוטריץ' אמר אמת. בנט והיא לא חדלו יום אחד מלחתור לממשלת שמאל עם תומכי טרור, שיקרו לציבור כשהודיעו שהורידו את זה מסדר היום ומסכלים בכך את האפשרות להקים ממשלת ימין. שקד הטיחה אין ספור פעמים בסמוטריץ' שהוא משקר אבל בפועל לא הציגה עובדה אחת שונה מהעובדות שהוא תאר. היא הציגה למעשה את אותן העובדות".

עוד הוסיף הגורם: "שקד מאשימה את סמוטריץ' שהוא מונע הקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור. לכבוד הוא לנו. נשמח לעוד "האשמות" על כך שאנחנו עומדים על ערכינו ועקרונותיו ולא מוכרים אותם ואת מדינת ישראל בשביל תפקידים וסידורי עבודה פוליטיים".

לדבריו, "בשולי הדברים, קשה שלא לתמוה על המהפך שחל בשקד תוך ימים. רק בשבוע שעבר היא תדרכה בכל הכח על הראש של בנט ולקחה לעצמה את הקרדיט על הודעתו לפיה ממשלה עם תומכי טרור ירדה מן הפרק (שמתבררת כעת כשקרית), והיום היא שוב קוראת להקמת ממשלה כזו, כשכל עם ישראל כבר הבין שזה אסון".

ח"כ עמיחי שיקלי מימינה כתב הערב בטוויטר: "חבריי למחנה הלאומי, עמדתי בנושא ממשלת השינוי ידועה ולא השתנתה. בנקודת הזמן הנוכחית ישנה הזדמנות אולי אחרונה להקמת ממשלת ימין מחר בבוקר ולמרות ההצהרות המיליטנטיות מכיווני מי שמונעים את הקמתה הם גדעון סער ובצלאל סמוטריץ׳ שכל אחד מהם תקוע על אקליפטוס אחר. תתעשתו".

סמוטריץ' הגיב לו: "שלום עמיחי אחי, אשמח שתאיר את עיניי על איזה אקליפטוס בדיוק אני תקוע. שלא כמו יו"ר המפלגה שלך, אני לא דורש שום דרישה לעצמי או למפלגתי. לא דורש רוטציה (למרות שגם לי יש 7 מנדטים…), לא דורש להיות שר ביטחון, וכו'. הודעתי שאתמוך בכל סיכום שאליו יגיעו נתניהו, בנט וסער. מה עוד?"

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר תקף את בנט: "‏על אף שמאוד רציתי לטעות, מצער לגלות שצדקתי בעניין החלטת ימינה להצטרף להקמת ממשלת שמאל. מסתבר שאצל אנשים מסויימים, האופורטוניזם מזהם את האידאולוגיה. מה שיותר חמור בעיני, זו התרמית הגדולה כלפיי הציבור הימני, שהאמין לבנט בזמן הלחימה כשהודיע שלא יילך לממשלת שמאל מסוכנת שכזו".

סגן השר יואב קיש כתב בטוויטר: "טעיתי. מחקתי ציוץ מלפני כשבועיים שבו ניתן היה להבין כאילו ידידי בצלאל סמוטריץ מתכנן להיות שותף לממשלת שמאל. היום הסתבר שאכן היתה מזימה שכזו אבל לא על ידי בצלאל. מתנצל בצלאל. חובת ההוכחה היא אך ורק על בנט ושקד. האם אתם מוכרים את הימין בשביל כיסא או נשארים נאמנים לימין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים