שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "לא נסבול טפטופי ירי במהלך הרמדאן"
צה"ל לחמאס
דיווח: חוסר התגובה על ירי הרקטות – בהמלצת הדרג הצבאי • מדיניות "הפנקס הפתוח" של צה"ל: לא יגיב לכל ירי נקודתית, אלא במרוכז • חמאס: לא מפחדים מאיומים
תגיות: , ,
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

צה"ל נמצא הערב (ראשון) בהיערכות לחידוש ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. סוללות כיפות ברזל פרוסות במרחב, וכוחות צה"ל ערוכים בקרקע. בד בבד, צה"ל העביר מסר לארגון הטרור חמאס, לפיו לא יסבול "טפטופי ירי" במהלך חודש הרמדאן – כך דווח ב'חדשות 13'.

ב'כאן חדשות' דווח כי חוסר התגובה הלילה על ירי הרקטות מרצועת עזה היה בהמלצת הדרג הצבאי. השיקול של צה"ל היה לתת הזדמנות להחזרת השקט לפני שנכנסים לסבב לחימה בדרום, שעוד עלול לקרות ולכן בצה"ל נערכים להסלמה.

על פי הדיווח, החלטת הרמטכ"ל אביב כוכבי לבטל את נסיעתו לארצות הברית כדי לדון בסוגיית הגרעין האיראני מעידה על ההיערכות להסלמה, כשסימן נוסף לכך הוא תגבור סוללות כיפת ברזל. הדילמה של צה״ל היא בין רצון לחזור לרגיעה, אך לא בכל מחיר, כשכל רקטה שנורית מדרדרת לכיוון הסלמה. ההערכה היא שצפויים עוד כמה ימים מתוחים.

ב'ישראל היום' דווח כי בחודשים האחרונים שינו את המדיניות בצה"ל, ובמקום להגיב על כל ירי באותו הלילה, כפי שהיה בשנים האחרונות, המדיניות החדשה היא מדיניות "הפנקס הפתוח", ולפיה על כל ירי או אירוע אלימות ישראל תבחר את הזמן והמקום הנוחים לה לתגובה מתאימה.

הדעה הרווחת בצמרת הביטחונית היא שבדרך כלל, בסבבי האלימות בין ישראל לעזה שהתרחשו בשנים האחרונות והחלו בירי מרצועת עזה, הסבבים לא הסתיימו בצורה מוצלחת דיו לישראל. זאת, בין השאר, כיוון שלא ישראל היא שיזמה את סבבי האלימות, אלא נגררה אליהם.

גם הפעם, לאחר ירי של כ-40 רקטות במהלך סוף השבוע, במערכת הביטחון הודיעו כי "שקט ייענה בשקט", והתגובה של צה"ל לירי הרקטות הייתה מינורית יחסית. גם לאחר שבמוצאי שבת נורו כמה רקטות בודדות נוספות, בצה"ל בחרו שלא להגיב.

דובר חמאס בעזה אמר הערב כי ארגונו לא קיבל מסרים מאיימים מישראל בנוגע להסלמה. "איננו מפחדים מאיומים. מי שרוצה שקט – עליו לעצור את התוקפנות במסגד אל-אקצה", אמר.

במקביל, מנהיג חמאס בחו"ל חאלד משעל שב והבהיר כי ארגונו מתנגד לדחיית הבחירות לפרלמנט הפלסטיני. "אין שום הצדקה לנסיגה מהבחירות, לדחייתן או לביטולן. ניתן לפתור את סוגיית קיומן של הבחירות בירושלים באמצעות שיתוף פעולה של הפלגים ונאלץ את ישראל לכבד את הרצון שלנו", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים