שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לא נקבל צמיד שאינו מותאם לשומרי שבת"
קיש מבטיח
כעת בוועדת החוקה: דיון על חוק הצמיד האלקטרוני. סגנ"ש הבריאות יואב קיש ליו"ר ח"כ יעקב אשר: "לא נקבל צמיד שאינו מותאם לשומרי שבת, עובדים על זה"
שר החינוך יואב קיש | צילום: אתר הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

סגן שר הבריאות יואב קיש דיבר בפני ועדת החוקה, הדנה בשעה זו בחוק הפיקוח האלקטרוני למבודדים לקריאות 3-2. תחילה הודה על תרומת הוועדה למהלך יצירת החלופה של הפיקוח הטכנולוגי: "הכי קל להיות לעומתי ולהרוויח קולות פופוליסטים בעיקר בתקופת בחירות הוועדה הוכיחה מקצועיות גם כשהיו חילוקי דעות ואני מעריך את תרומתכם למהלך".

"הצמיד נותן איכון 24/7. זה לא פוגע בפרטיות כי אתה לא אמור להסתובב. יש איכונים אחרים שדומים למודל הפיקוח המשטרתי היום בפועל של "פינגים"- נגיעות של שיחות טלפון אקראיות כמודל ההסכמון של המשטרה, אך איכונים אלו בעדיפות נמוכה משמעותית אל מול מודל ה-24/7 כי הרי לא תבדוק בלילה או בשבת ואנשים יעשו מה שרוצים".

עוד אמר כי "חייבים לוודא שהפתרון שאנחנו מציעים הוא שומר שבת. אנחנו לא נקבל פתרון שהוא לא שומר שבת לחומרה וזה למען הסר ספק".

בהתייחסו להליך הרכש אמר: "אופרטיבית אנחנו נערכים לרכש מהיר מאוד, רכש מלא ייקח 3 חודשים. חיפשנו חברות שיכולות לתת מענה מידי. מחר יינתנו הצעות ויש חשיבות גדולה לסיום החקיקה מהר בהקשר זה כדי שחברות ייכנסו לתהליך. בשבוע הבא נוכל לדבר על 5000 צמידים וכל שבוע עוד 5000 נוספים. אנחנו רוצים להגיע ל-30,000 צמידים כמענה ל-10 ימים ואז כבר יחזרו אלינו למבודדים נוספים".

בהתייחסו לפיילוט שנערך בנושא אמר: "הפיילוט התבצע על 2 טיסות נכנסות סה"כ חולקו 79 צמידים, זמן ההתקנה השתפר. יש ביקוש ואנשים מעדיפים את זה חד משמעית על מלונית".

הוא פנה לוועדה לבחון הפעלה אוטומטית של מנגנון האכיפה: "חשוב מאוד שהדבר יעבוד אוטומטית כמו דוח של מצלמת תנועה בעת עבירה. נכון שיש בעיות גם עם מצלמות תנועה אבל לשלוח שוטר לכל מקום בו יש עבירה זה לא רציני ואנחנו צפויים להיכשל. לכן אנחנו רוצים להעלות את הרף הראייתי ובתקופת הביניים דוחות יינתנו רק אחרי וידוא של המשטרה. סנקציה נוספת למי שהפר היא העברה למלונית. העבודה האוטומטית חשובה כדי שלא יהיה ישראבלוף".

לאחר מכן ביקש מהוועדה בנוסף לשקול כי עלויות הצמיד וחלק מעלויות המלוניות יהיה על חשבון המבודדים: "המדינה הוציאה יותר מחצי מיליארד ₪ על מלונות למבודדים. חלקם אנשים שנחשפו בישראל ובמקרה הזה המימון מוצדק. לעומת זאת אזרח שבוחר לטוס לחו"ל, חלק מעלות הנסיעה שלו הוא על המלונית או הצמיד. הלוואי שהיה לנו כמדינה כסף לעשות הכל, אבל המשמעות היום היא שדווקא אלו שלא טסים שותפים למימון. יש פה בחירה של אנשים ומנגד את חובת הבידוד. לכן, אבקש שתשקלו שעלויות הצמיד יהיו על האדם עצמו וההפרש של המלוניות גם. לא דנו בזה והנושא עולה לשיקולכם כוועדה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים